Ons systeem kan dat niet. Ik herhaal altijd de dag, datum en tijd. Ophangen en meteen in de agenda zetten moet lukken toch?
Ik ben er zo één die dat soms dan niet doet -om welke reden dan ook-. En dan weet ik niet meer of de afspraak nou om 10.30u was of om 10.40u en dan bel ik heel soms op de ochtend dat ik de afspraak heb om te vragen hoe laat ik de afspraak nou ook alweer had.
Onze huisarts heeft 2 locaties, sinds een jaartje nu. Ze vergeten alleen steeds om erbij te zeggen waar de afspraak dan is. Inmiddels weet ik dat ik het beter zelf kan vragen. Maar ik ben het vanuit mijn werk ook gewend om altijd even te herhalen waar en hoe laat een afspraak is.
Ondanks de ergernissen vind ik het werk super leuk! Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik je wel aan een adres kunnen helpen.
Deze ergernis was ik inderdaad vergeten. Sta je eerst 10 minuten te luisteren om vervolgens na álle opties de optie voor intercollegiaal overleg te horen.
Werk in het ziekenhuis Las net wat over locaties. Dat wordt standaard bij ons vermeld. Hoe vaak patiënten op de verkeerde locatie staan
Toen ik nog op de bso werkte: -zieke kinderen uit school. Konden wij ouders bellen. Geregeld kots staan opruimen. Vond ik dan zo sneu voor het kind. -ouder gesprekken plannen. Ouders waren niet verplicht om te komen en konden zelf aangeven of ze wouden komen. En dan nog niet op komen dagen. -tot 18:00 uur open. Ouder die dan vrijdagavond na half 7 kwam opdagen. Niet omdat ze zo lang werkte maar ze deed eerst boodschappen kwamen we achter. Wij hebben natuurlijk geen prive leven en willen ook geen weekend. Uiteindelijk kregen dit soort ouders dan een extra rekening en was het opeens over. Nu als gastouder: Sta je voor een kind speciaal op om 6 uur s ochtends, komen ze niet opdagen of veel later. Een appje is zo gestuurd.... Na een paar keer verander ik dan de openingstijden. Als gastouder maak je al lange dagen genoeg. Heb al eens gehad dat ik naar school moest om 1 bso kind te halen. Door deregen met 5 kleintjes. Allemaal regenkleding extra aan dus daar ben ik dan zo 20/25 minuten mee bezig om ze allemaal klaar te krijgen. Kom ik op school, was bso kind ziek. Heb zo pissig de ouders gebeld.is daarna niet meer gebeurd. Veel te kleine of te grote kleding. Of luierdragende kinderen zonder reservekleding. En juist dan zitten ze tot hun nek in de poep. Achter je geld aan moeten. En dan hoor je van de kinderen dat ze bv weer wat nieuws hebben gekregen of dagje weg zijn geweest. En dan voelt dat toch zuur als je nog flink wat geld tegoed hebt.
@Marni Wist je dat een minder voorkomende vorm van krentenbaard, impetigo bullosa, (uiteindelijk) dodelijk kan zijn bij niet tijdig ingrijpen? Delen van de huid vallen er gewoon af, na een paar uur al! (Ik reageer nooit meer op zwangerschapspagina, lees wel mee, maar sorry hier kon ik mijn mond niet houden)
Bedoel je dat je dan geen kindje meer opvangt om 6 uur? Want ik mag toch aannemen dat je direct wel geschreven hebt vanaf 6 uur? Ik vang sowieso niet zo vroeg op haha.
Kun/wil je je niet aansluiten bij een gob? Lijkt me veel prettiger voor je qua niet achter je geld aan hoeven.
nu hier veel assistentes reageren. Een praktische vraag. Hoe ver van te voren is het nou wenselijk om een herhaal recept aan te vragen? Bij ons duurt het 2 werkdagen voor het bij de apotheek ligt (als je voor 1 uur in de middag het bandje inspreekt) heb al vaker gehad dat ze dan het verkeerde recept uitschrijven, verschil tussen oxycodon en oxazepam is denk ik lastig te verstaan op het bandje) en ik dan 1 of 2 dagen zonder medicatie zit omdat ik het altijd 2 werkdagen van te voren aanvraag. Heb weleens een dag of 10 van te voren aangevraagd ivm vakantie maar dan krijg ik bij de apotheek een preek dat ik nog voldoende moet hebben op voorraad. Dus wat is nou het meest gangbare? Gewoon die 2 dagen aanhouden of een dag of 5 of zelfs een week? Ik heb nu bij de huisarts de oxycodon eruit laten halen omdat de specialist dat voorschrijft en ze de fout niet meer kunnen maken maar vind het altijd een beetje spannend. Ik heb gisteren een app gedownload die een wekker geeft wanneer medicatie ingenomen dient te worden en de medicijn voorraad bij houdt. Ook kun je je inschrijven en dan regelen ze vanuit dat bedrijf/ die app de herhaalrecepten voor je en word het dan thuis bezorgt. Ik had er nog nooit van gehoord en ga eens deze dagen de assistente bellen (of wacht tot ik weer een telefonisch consult met de huisarts heb) om te vragen of dit voor hun wenselijk is en fijn werkt of dat ze liever hebben dat ik zelf het bandje van elke maand in blijf spreken en de medicijnen zelf ophaal. Mijn enige grote irritatie mbt herhaalrecepten is dat de huisarts het ene recept voor 1 maand het andere voor 6 weken en weer een andere voor 3 maanden en weer een andere voor 2 maanden en een paar dagen uitschrijft waardoor ik voor mijn gevoel zo vaak naar de apotheek moet. Ik vind het alleen ook zo lullig te vragen of niet gewoon alles per 1 maand uitgeschreven kan worden (want ze hebben het al zo druk) zodat ik niet zo vaak naar de apotheek toe moet. Tenzij die app wel wenselijk is dan ben ik van dat probleem ook af. Ot. De ergernissen die jij noemt hebben allen te maken met het (on)fatsoen van de patiënten. Vind het echt brutaal dat ze aan je raampje gaan zitten of erop gaan kloppen. Je raampje is niet voor niets dicht en als je aan het bellen bent kun je ze niet tegelijk helpen. Ik zou denk ik het raampje direct weer dicht doen en als ik hem weer open doe zeggen “zo nu heb ik tijd voor u want ik kan niet bellen en u helpen tegelijkertijd”. En die medisch collega’s die bellen in de pauze, krijgen die een bandje te horen met je pauze tijden en hebben daar dan maling aan? Kun je dan zeggen u mag terug bellen na de pauze als dit geen spoed vraag is of mag je dat niet doen? Lijkt me een leuke baan maar al die onbeschofte mensen daar zou ik persoonlijk slecht mee om kunnen gaan. Ben blij dat ik vooral met cijfertjes werk en niet met mensen. Het enige echte menselijke contact wat ik heb is altijd van mij uit naar de werknemers om dingen te overleggen en dat doen we met een kop koffie/thee heel relaxed. Het vervelendste van mijn werk vind ik de crediteuren administratie als ik moet gaan bellen en ik weet dat mensen tegen me liegen. Mail, herinnering, brief niet ontvangen. Ik ga het deze week betalen en dan niet betalen en bij het volgende belletje zeggen dat ze dat nooit gezegd hebben. Soms overweeg ik weleens dat uit handen te geven maar dat is zonde van het geld alleen omdat ik slecht tegen voorgelogen worden kan.
Gastouders zijn verplicht om bij een bureau aangesloten te zitten. En zij helpen idd, maar kunnen helaas ook niet toveren. Nu heb ik strenge regels hierover. Eind van de maand niet betaald is geen opvang meer. Maar eigenlijk moet dat zo niet. Zou mezelf schamen als ik niet zou betalen
Ik schreef idd de uren. Moest er ook nog bijkomen Kind kwam vanaf half 7 maar stond vaak eerder voor de deur dus ik zorgde er voor dat ik kwart over 6 klaar stond beneden. De rest komt na 7 uur. En als je dan een paar keer voor jan joker er vroeger uit moet dan baal ik daar toch van. Toen gezegd dat ze net zoals de rest vanaf 7 uur kunnen komen. Daarna gestopt met dit kindje omdat er veel meer gebeurd was. Nu dus alleen vanaf 7 uur en ga ook voor nieuwe kinderen niet meer eerder open.
Nee idd, asociaal zeg! Die mensen denken dat jij voor je lol zo vroeg op bent ofzo? 7.00 uur is de vroegste tijd hier, eerder wil ik echt niet. En tot maximaal 18.00 uur.
Alle gastouders zitten bij een gob. Komende week wordt maart uitbetaald, het gob maakt het hele bedrag over. Mocht 1 van de ouders hun factuur niet betaald hebben, dan wordt straks het bedrag van april nog niet uitbetaald aan mij totdat de factuur van maart voldaan is. De eerste maand loopt het gob dus een risico, daarna de gastouder. Hier zit het bureau er gelukkig flink achteraan. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar zou vrij snel overgaan tot geen opvang meer bieden als er hier niet betaald wordt. Ik ben geen groot bedrijf, dus kan niet lang wachten of regelingen aanbieden.
Een week vantevoren zou prima moeten zijn. En als het zo vaak fout gaat, zou ik niet meer inspreken, maar de assistente bellen. Moet ze het maar goed doen Chronisch medicatie voor bv bloeddruk en diabetes enzo mag voor 3 maanden, maar oxycodon enzo mag niet voor 3 maanden, maar max een maand. Ik kan me zo voorstellen dat de assistente gewoon het laatste herhaalt, waardoor je dus met die gekke aantallen blijft zitten. Dus ook in dat geval: gewoon even bellen en doornemen dat alles een beetje gelijk loopt. Vind ik geen gekke vragen hoor.
Ot. De ergernissen die jij noemt hebben allen te maken met het (on)fatsoen van de patiënten. Vind het echt brutaal dat ze aan je raampje gaan zitten of erop gaan kloppen. Je raampje is niet voor niets dicht en als je aan het bellen bent kun je ze niet tegelijk helpen. Ik zou denk ik het raampje direct weer dicht doen en als ik hem weer open doe zeggen “zo nu heb ik tijd voor u want ik kan niet bellen en u helpen tegelijkertijd”. En die medisch collega’s die bellen in de pauze, krijgen die een bandje te horen met je pauze tijden en hebben daar dan maling aan? Kun je dan zeggen u mag terug bellen na de pauze als dit geen spoed vraag is of mag je dat niet doen? Lijkt me een leuke baan maar al die onbeschofte mensen daar zou ik persoonlijk slecht mee om kunnen gaan. Ben blij dat ik vooral met cijfertjes werk en niet met mensen. Het enige echte menselijke contact wat ik heb is altijd van mij uit naar de werknemers om dingen te overleggen en dat doen we met een kop koffie/thee heel relaxed. Het vervelendste van mijn werk vind ik de crediteuren administratie als ik moet gaan bellen en ik weet dat mensen tegen me liegen. Mail, herinnering, brief niet ontvangen. Ik ga het deze week betalen en dan niet betalen en bij het volgende belletje zeggen dat ze dat nooit gezegd hebben. Soms overweeg ik weleens dat uit handen te geven maar dat is zonde van het geld alleen omdat ik slecht tegen voorgelogen worden kan.[/QUOTE] Dat zou ik echt onbeschoft vinden. Die specialisten zitten ook met hun spreekuren enzo. Die kunnen ook niet altijd tussendoor bellen. Dus ik persoonlijk vind het niet raar dat ze in pauzetijden bellen. Ik heb sowieso geen vastomlijnde eettijden. Als ik tijd heb, eet ik even. Soms dus pas heel laat.
hier zelfs maar tot 11 uur al meermaals gehad dat een kind daarna pas dusdanig ziek werd dat het niet tot de dag erna kon wachten. heel onhandig. je hebt dan wel nog de optie om op 9 te drukken (intercollegiaal overleg), dat vinden ze niet heel erg, maar doe ik liever alleen indien echt nodig. dan zit je heel erg te dubben, ga ik hopen dat het tot morgen kan wachten met risico dat het savonds verergert en je naar een dure hap moet? ga ik ze storen op 9?