Ik vind dat ook altijd zo lastig. Ook als kinderen uit school of sport komen met iets waar ik wel een huisarts naar wil laten kijken. Dat gebeurt natuurlijk maar sporadisch maar toch.. altijd weer dat bandje. Hier kun je alleen tussen 8 en 10 bellen en anders heb je pech. Heb ook wel eens op m'n donder gehad omdat ik voor intercollegiaal overleg koos toen m'n vader s middags een grote jaap/winkelhaak had op z'n wang, waarvan ik dacht dat t misschien gehecht of gelijmd moest worden. Tsja, dat zijn geen dingen om tot de volgende ochtend mee te wachten, we kregen het bloeden niet gestelpt en het is wel zijn gezicht waar een stuk huid los hing.. Ik snap wel dat mensen soms tot net na vijven wachten en de hap bellen of naar de eerste hulp rijden met dingen die daar niet horen. Zo houden we met z'n allen een onbetaalbaar systeem in stand maar wat willen ze dan? Ik voel me net een kleuter door hoe er soms tegen me gepraat wordt, je moet je haast verdedigen waarom je belt en altijd dat gezucht en gesteun.. Als ik bel (ook als dat tussen 8 en 10 is) heb ik daar echt al enorm over zitten twijfelen en daar ben ik vast niet de enige in.
Wat een verschil he! Mijn eigen huisarts werkt solo en heeft 3 assistentes, er is altijd nog plek dezelfde dag (ook voor niet spoed) en ik sta er nooit lang in de wacht. Verbaas me er elke keer weer over hoe anders dat is
Ja soms is het echt gekkenhuis! Maar vooral op de maandag of na bijvoorbeeld pasen ofzo. Overigens zitten er soms ook korte vragen bij zoals: wanneer is ook alweer mijn afspraak? Of mag ik een herhaalrecept
Ja, en een solopraktijk is zo leuk werken! Hier helaas niet meer altijd meer dezelfde dag terecht door de drukte, maar vaak wel, of in elk geval de dag erop.
Ik doe dat ook, vind het zelf ook heel vervelend van mezelf maar ik kan een afspraak maken en hem nog voor het ophangen vergeten
Dit en mensen die een telefoon baan hebben maar moeilijk te verstaan zijn vanwege dialect of buitenlands accent. Laatst een duitse tandarts die behoorlijk nederlands sprak alleen vanwege mijn angst kon ik haar echt niet verstaan/volgen wat bij mij alleen maar meer angst en paniek veroorzaakte.
Tussen 8 en 10 is wel heel erg kort. Wij zijn van 10.00 tot 10.15 uur en van 12.30 en 13.30 uur niet telefonisch bereikbaar. Vanaf 16.30 uur alleen voor spoed. Verder zijn we de hele dag bereikbaar. Afspraken maken is eigenlijk tussen 8 en 11 uur maar doen we de hele dag. Triage moet toch en zo nodig een afspraak plannen is sneller dan een discussie dat iemand morgen terug moet bellen. Scheelt de dag daarna ook weer een telefoontje.
Die heb ik sowieso nooit gesnapt, zo strak houden aan "alleen bellen voor vandaag afspraak". Blij dat het bij ons ook voor later de week kan. Heb 1x gehad dat het ruim een week later pas was. Werd 9 weken niet ongesteld zonder zwangerschap en toen ik besloot te bellen werd ik prompt ongesteld natuurlijk tich gebeld en gevraagd wat handig was. Toen afspraak gemaakt voor week later op de dag dat de vrouwelijke arts er was
We zijn laatst zonder afspraak naar de dokterswacht gereden Ik belde en hoorde op het bandje een wachttijd van een uur voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg Doei ik weet dat ik niet voor niks bel dus dochter in de auto en gegaan Medewerker zei er niks van en als ze wel wat had gezegd dan had ik m’n antwoord al klaar Een uur in de wacht ontzettend lang Vraag me dan echt af of die mensen die bellen spoed zijn
Ik vraag me regelmatig af hoe het moet indd als je belt en je hoort een wachttijd van 30-60 minuten (heel gebruikelijk hier als je wat later belt). Maar stel je kind heeft dan net een kraaltje in zijn neus gediend. Is dat spoed? Spoed is volgens de dokter levensbedreigend. Dus wat moet je dan? Een uur wachten?
Klopt maar toen mijn man een keer de spoedoptie koos was dat het antwoord. Dus ik vraag het me echt af. Wanneer mag ej de spoedoptie kiezen bij de huisarts?
Met een kraaltje in de neus zou ik die kiezen, mijn kind heeft een keer een hap wit waspoeder op, advies daarover vind ik ook spoed. En dochter heeft eens met dr been tussen de spaken gezeten, was al tijdens HAP tijd, maar gebeurd dat overdag dan kies ik daarvoor ook de spoed optie. Kind kon alleen nog maar kruipen.
Maar als het probleem (uitblijvende menstruatie) opgelost was (je was immers ongesteld geworden) is de hele afspraak toch niet meer nodig?
Als het niet wachten tot ze weer bereikbaar zijn. Kan dus na de lunchpauze zijn maar ook dag daarna of na het weekend.
Patiënt voor de nacht op bed gebracht met een lift. Het loopt tegen het einde van de dienst. Voeten ingezalfd, houding van de cliënt meerdere keren aangepast voordat het goed is. Drinken gebracht, kussen opgeschud en in de nek gelegd, extra deken gebracht en dan na 5 minuten bellen: " ik denk dat ik toch nog wil proberen om te plassen" Na de zoveelste x bellen voor ditjes en datjes weer bellen en dan zeggen oh nee verkeerde knop gedruk Cliënten die vinden dat ze te lang moeten wachten met hun mobiel rechtstreeks de afdeling bellen. Diciplines die bij de dienstoverdracht iets willen vragen of vertellen Collega's die taken doorschuiven..... Collega's die dingen zelf niet uitvoeren, maar wel de moeite nemen om het in de agenda van de cliënt te zetten voor de volgende collega dus. Als je iets opmaakt niet bijvullen Als iets kapot is er een briefje op plakken met stuk ipv acties uitzetten. Etc etc etc
Callcentre/klachtenafhandeling/balie. - oh je bent maar een typemiep, je snapt er niks van. - je maakt het maar in orde! Tja ik kan ook toveren he? - 2x rekening niet ontvangen, 2x aanmaning niet ontvangen, maar de brief waarin staat dat het naar de deurwaarder gaat tja die ontvangen ze wel. Ahum tuurlijk. - ik wil nu je baas spreken! Nu! Met een hoop gevloek. Prima, even in de wacht, collega naast mij aankijken en doorschakelen. Die vertelt vervolgens precies hetzelfde verhaal en klant is ineens poeslief. - slaan op de balie, intimidatie. Toen ik er 25 jaar geleden ging werken waren de mensen nog veel beleefder.