Nou ik wilde wel graag weten of het een oorzaak had dat het 9 weken duurde. Een "boekjesritme" van 28 dagen heb ik nooit gehad maar 9 weken vond ik wel erg lang. Gelukkig vonden hun dat ook verstandig om te onderzoeken want er kwam inderdaad wel een diagnose uit waardoor er veel puzzelstukjes op z'n plek vielen. Huisarts heeft toen ook wel breed ingezet qua onderzoeken en uiteindelijk was de uitkomst iets wat we eigenlijk al hadden weggestreept.
Ik heb dat ook gehad op een school, ik was daar gauw klaar mee. Ik ben weer in de thuiszorg gaan werken als schoonmaakster, alhoewel daar ook mensen zijn die denken dat doet de hulp wel.
Collega's die op de whats-app vragen wie er op kantoor zit, terwijl dit duidelijk aangegeven is op een werk-app. Collega's die de kantjes er vanaf lopen bij de cliënten, geen ramen lappen of niet ragen, keukenkastjes die bovenop plakken van het vet. En wat ik slecht vind vanuit de organisatie, dat de vakantiehulpen niet wordt geleerd hoe ze moeten schoonmaken en strijken.
Vergaderingen en cursussen die 2 dagen vantevoren voor de tweede keer verzet worden naar volgende week. Voor de 5e keer. Op een dag dat ik niet werk. HALLOOOOO, Ik heb geen lade vol oppas adressen...
Wat ben ik blij dat ik als ZZP’er werk nu ik dit allemaal lees Heb eigenlijk geen ergernissen. Als ik wat kan bedenken, dan is het dat het vaak lang duurt voordat ik word uitbetaald.
Ik moest even broeden maar er schiet mij er een binnen. Collega's die de hele dag roepen ik heb het zo druk en zich er ook maar gedragen maar het uiteindelijk wel meevalt. Of ja daar ben ik niet aan toe gekomen,maar ondertussen wel de hele dag lopen kletsen met iedereen.n
Dit is in ons werk ook echt een groot probleem aan het worden. Vooral de verwachting dat ze altijd en overal maar gratis kunnen annuleren of zoals zij het noemen ‘verzetten’ wat feitelijk een annulering en een nieuwe boeking is. Je hebt wel die plek bezet gehouden die we niet aan een ander konden aanbieden. Daar zijn algemene voorwaarden voor. Maar die zijn er voor de meeste mensen vooral om ons ergens aan te houden, andersom moeten wij ons maar aanpassen. Het slopen van spullen en er niet voor willen betalen en dan met een hele batterij aan smoezen komen of wat dus steeds vaker gebeurd heel agressief reageren en dreigen met slechte reviews en andere zaken. Het eisen van zaken en negeren van regels is ook een ding aan het worden ipv vragen en overleg. De klant is zeker koning maar het blijft ons bedrijf en onze bedrijfsvoering voor je eigen veiligheid en daar heb je je aan te houden.
Dan ben je vast geen ZZP-er met particuliere klanten Mijn ergernis (als zelfstandige) is dat klanten slecht lezen en denken dat de hele wereld om hen draait. Op mijn website staat dat ik offerte aanvragen binnen 3 werkdagen beantwoord. Op zaterdagavond in het Paasweekend mailen, en op maandagochtend weer dat je nog geen antwoord heb gehad. Ehhh sorry dat ik niet werk op 1e Paasdag hoor! En klanten die bellen op zondagmiddag (telnr is alleen voor noodgevallen) voor een offerteaanvraag. Als ik antwoord dat ik met de kinderen in het bos loop, en vraag of ze maandag terug willen bellen, dan alsnog een heel verhaal houden en NU antword willen. Ik heb geen laptop en planning bij me in het bos... Klanten zijn koning zeggen ze, maar ze denken dat ze de keizer zijn, en vergeten dat zelfstandigen ook kinderen en een privéleven hebben.
Wat betreft doktersassistentes en dergelijke. Bij ons in Vlaanderen kan je online afspraken maken, krijg je dus ook een mail en dergelijke. Ik heb net even gekeken en op de dokterspraktijk van mijn huisarts kan ik nu op dit ogenblik nog een afspraak maken om 11u en 11u15, vandaag. De rest is ook wel pas morgen, omdat woensdagnamiddag veel dokters er niet zijn. Maar wat ik opmerkelijk vind, is dat jullie het vervelend vinden als ze bellen omdat een kind afgehaald wordt met koorts. Als ik de dag erna niet kan werken en kind kan niet naar school dan heb ik toch voor ons allebei een attest van de dokter nodig. Hoe gaat dat dan in Nederland? Hebben jullie bij ziekte geen bewijsje nodig?
Werkgerelateerd: als ik zelf in mijn hoofd een hele planning heb met wat ik die dag allemaal moet doen, en dat er dan ineens extra dingen moeten gedaan worden, die mijn leidinggevende belangrijker vindt, maar wat wel eigenlijk zou kunnen wachten. Ondertussen heb ik wel geleerd dit aan te geven maar op een manier waarop ik mijn directeur om raad vraag: dit en dit en dit moet ik nog doen; voor mij persoonlijk is dit en dit prioriteit en kan dat wat je net vroeg nog wachten, hoe zie jij dat? En gelukkig ziet hij dan wel in dat de rest inderdaad belangrijker is.
Dat geloof ik niet, voor het werk van mijn man en ik in ieder geval niet. Dat gaat gewoon in goed vertrouwen.
Nee ze zien je hier al aankomen als je voor elk griepje een doktersbewijs moet gaan halen. Het is hier al heel wat als je dezelfde week nog een afspraak kunt krijgen laat staan een bewijs van griep. Wat wel: kind is ziek. Ik bel school "mijn kind is ziek en komt vandaag (en evt morgen) niet". Ik bel mn baas "mijn kind is ziek ik neem zorgverlof op" en klaar
Ga je dan nog met ze in zee? Als het vooraf al zo naar gaat, kan ik me indenken dat je denkt laat maar, mits je genoeg normale leuke klanten hebt.
Op dat briefje staat niet wat je hebt hoor. Gewoon van en tot afwezig . Bij ons moet het binnen de 48 uur bij de werkgever zijn, dus een week wachten zou niet goed komen . Ik kan bijvoorbeeld nu nog een afspraak maken voor deze avond (nog eentje vrij) en bij de laatste jaars studente die ook in de praktijk zit staan deze avond nog 5 momenten open.
Collega’s die in plaats van mijn update te lezen mij gaan bellen en via teams gaan stalken. Dan boos zijn omdat ik vriendelijk vraag de update te lezen. Vervolgens aan mij verzoeken om de klant terug te bellen met het antwoord wat ze dus zelf al hadden kunnen doorgeven