Ja en dus? Wie zegt dat de arts dat in dit geval ook heeft gedaan? Ik ga er vooralsnog vanuit dat de arts die hier de antibiotica heeft voorgeschreven dit ook heeft gedaan? Schrijf ik ergens dat artsen aan iedereen in Nederland met een beetje keelpijn antibiotica voor moeten schrijven? Dus wat is je punt?
nogal boeiend wat jij denkt Gelukkig weet ik er nog altijd meer van af maar dat is nav je post wel duidelijk
Ja echt niet normaal Ik heb laatst gebeld en opgehangen en gelijk door gereden met m’n dochter naar de dokterswacht Ik zei daar ook dat ik niet ruim een uur aan de lijn kon wachten en dat het spoed is Mensen bellen echt voor dingen die makkelijk kunnen wachten maar zelf denken ze dat ze spoed zijn Een cursus wat is spoed zou voor sommige hard nodig zijn
Ik vind dat als je zo nog hier kan reageren je geen vreselijke keelpijn hebt, maar dan lig je te creperen op de bank van de pijn en koorts. Je heb in 1 dag geen spiegel opgebouwd qua medicatie dus ja ik vind het overdreven en helemaal nu ik lees dat je antibiotica gekregen hebt, zonder je gezien te hebben. Als het echt zo erg was, had je niet zo heftig en veel gereageerd hier, dan was je namelijk gewoon echt ziek.
Wie zeg eigenlijk dat ze niet langs is geweest? Los daarvan vind ik de reacties best onaardig nu. Zo van: we vinden het absurd dat ze voor zóiets heeft gebeld en we laten met veel kabaal weten dat dit eigenlijk onzin was. Daarnaast zijn er opeens wat leden die een lesje geven wat het waarschijnlijk wél is (in tegenstelling tot de aandoening waarvoor wel degelijk AB vereist is) maar dat zijn aannames want dat zijn bij mijn weten geen dokters. Ik ook niet uiteraard dus het is niet aan mij hoe erg de pijn is, speculaties te doen of zelfs te zeggen dat het niet waar is wat ze had of heeft. Wat ik wil zeggen is dat het zo kan verschillen waarvoor iemand belt. Een ander zou dit niet doen en is bijvoorbeeld bekend met de pijn en wacht nog even of belt helemaal niet. Maar om TS nou af te schilderen als iemand die, in haar geval, de lijnen bezet houdt voor mensen die het écht nodig hebben of alles bagatelliseren, vind ik niet zo aardig. En natuurlijk zijn er mensen die de boel ‘verpesten’ voor anderen. Ik zat een keer met Luc naast een vrouw die tegen haar man zei: ‘goed dat we nu zijn gegaan. Ik had er morgen echt geen tijd voor gehad’
Ik ben to niet hoor. Maar ik heb ook weleens terwijl ik verging van de pijn op internet gezeten. Ik snap de veroordeling naar to niet.
Ik vind het goed van TS dat ze gebeld heeft, iedereen moet daar in zijn eigen context met klachten die alleen zij ervaren een afweging in maken. Ik ben bv iemand die soms ook te lang afwacht, na 1 dag bellen (hap of eigen huisarts) zit gewoon totaal niet in mijn systeem zeg maar - maar soms zou dat wel de beste optie zijn geweest achteraf. Beterschap, TS! Hopelijk slaat die kuur vlot aan en ben je er snel van af.
Als je er zoveel van wist had je op spoed kunnen drukken, want die optie is er altijd als je de HAP belt, en dan is er echt geen wachttijd van een uur. Of als het levensbedreigend zou zijn 112.
Nog even een aanvulling op mijn eerdere post. Mij kinderen hadden laatst een longontsteking. Kregen antibiotica en al binnen 24 uur namen de klachten aanzienlijk af. Bij mijn vader hetzelfde verhaal. Zal dus ook wel afhangen van welke kuur je krijgt.
Wat wil je nou met je bericht? Jij weet niet waarvoor ik belde maar je denkt wel te weten dat het levensbedreigend is of dat ik niet weet hoe of wat?? Als je iets niet weet zou ik m’n mond maar dichthouden Maar je wilt het laatste woord dus ga je gang..
Misschien zelf eens eerst leren dat de toon de muziek maakt. Dan kun je namelijk dit soort reacties verwachten.
De HAP in Oost-Brabant heeft een aparte website ervoor opgericht Te druk bij HAP Oost-Brabant door onbelangrijke telefoontjes - Skipr Wanneer bel ik de Huisartsen Spoedpost Dan kun je een hoop triage al zelf doen
Ik las net dit artikel in het ED. https://www.ed.nl/eindhoven/spoed-huisartsenposten-brabant-starten-samen-campagne-tegen-onnodige-bellers-we-zijn-zelf-ook-sceptisch-of-het-werkt~abc6aea0/ Moest meteen aan dit topic denken, quote uit het artikel: "Je wilt niet weten waarover mensen allemaal bellen. Een zere teen, een insectenbeet, een zere keel."
Ik snap vooral jouw punt niet..wat een vaag onsamenhangend verhaal. Mijn punt is dat ondanks ze die ab heeft voorgeschreven gekregen best wel kans bestaat dat dit niet nodig was of kon wachten tot de volgende dag. Dus omdat ze het voorgeschreven heeft gekregen wil nog niet ook zeggen dat ze idd perse had moeten bellen.
Zelf kijk ik altijd zo'n 3 dagen aan hoe het verloop is. Vaak zakt het al na de 2e dag en doet je lichaam zijn werk prima. Ik werk in de zorg en weet vaak wel goed in te schatten wanneer iets wel of niet kan wachten. Dat zal meetellen in mijn afweging om wel of niet te gaan/bellen. Maar ik weet ook dat er veel mensen totaal niet weten wat ze zelf kunnen doen in zo'n situatie. En dus voor dit soort dingen naar de HA of zelfs HAP gaan. Zo ken ik iemand die met haar kind naar de HA, puur en alleen omdat hij waterpokken had. Hij was er niet ziek van, vrolijk, at en dronk goed. En diezelfde persoon was dan ook heel verbaasd dat ik een paar weken later niet naar de HA ben geweest met onze kinderen die toen de waterpokken hadden. Hier prikt onze huisarts met een vingerprik standaard de ontstekingswaarde om niet onnodig (bij een virus) antibiotica te geven.