Ik snap dat het spannend is en dat je ongelooflijk de pest in hebt als het jullie gebeurd. Maar de mensen met "goedkopere" vluchten kunnen er ook niets aan doen. Voor hen kan het evengoed zoveel geld zijn als voor jullie.
Van mij mogen alle vluchten flink duurder worden en dus minder vliegen. Van al die luchtvervuiling worden we ziek. Het is zuur als je in deze spanning verkeerd maar ergens zullen we met zijn allen ons gedrag moeten gaan aanpassen.
Mijn laatste goedkope vlucht was naar zuid Engeland. Noem een begrafenis nou niet bepaald een plezier vlucht. Hij was zo goedkoop omdat we last minute moesten boeken, waren helaas te laat om afscheid te nemen in het ziekenhuis. Echt meid, door dit soort opmerkingen zou ik bijna hopen dat jouw vlucht wordt geschrapt. Zo te zien vlieg jij namelijk alleen maar voor vakantie en je plezier. Maar ik zeg niet voor niets bijna, ik gun namelijk iedereen zijn vakantie en dus zijn vlucht. Dat zou je ook eens moeten doen, inleven in een ander en een ander wat gunnen, daar wordt je een stuk leuker mens van.
Verdorie ik baal zo ontzettend....2 jaar geleden met veel moeite geld van onze reis terug kunnen krijgen. Totaal ruim 12 duizend euro. Nu voor het eerst weer een dure reis geboekt. Ticket, hotel, auto....alles los geboekt, weer duizenden euro's betaald en nu weer dit. We hebben onze (klm) tickets begin januari al geboekt. Ik lees dat voornamelijk vluchten van klm, transavia en easyjet geschrapt zullen worden? We hebben echt al duizenden euro's betaald. Geld van het ticket zal klm neem ik aan wel vergoeden. Maar het geld van mijn hotel en huurauto dan?
Dat ik zal ik doen komt goed maar modder gooien is niet nodig hoor, siert jou ook niet. En ja ik vlieg idd voor mijn plezier, iets waar ik na een paar shit jaren wel aan toe ben. Dus mijn reactie komt voort uit emotie en is niet zo zwart wit bedoeld als dat het er staat. En al helemaal niet bedoeld als misgunnen naar een ander. Dat vind ik oprecht vervelend als dat gedacht word. Ik geef al meer dan 12 jaar mijn " inleven" aan een ander ivm mijn werk en niet aan mij zelf. Dit jaar gaan wij een reis maken waar wij enorm naar uit kijken, dus ja dit gezeik met Schiphol hakt er flink in.
Snap jou helemaal. Reactie wordt nogal uit zijn verband getrokken. Teleurstelling is voor iedereen groot, klein of groot bedrag aan tickets maakt in die zin niet uit. Maar inderdaad wel voor een Schiphol gezien zij de kosten voor een ticket moeten vergoeden. Geen idee hoe dit daar organisatorisch aangepakt wordt. Het zal je job maar wezen..
Ik heb 1 keer gevlogen naar Parijs. Waarom? Nou omdat dat de vlucht was die de blauwe eend aanbood, van schiphol naar Parijs en van daar naar Boston met de grote broer.
Wij vliegen met een Turkse prijsvechter naar het midden-oosten. Er zijn niet heel veel vluchten naar onze eindbestemming. Dat vluchtje naar Istanbul is niet voor een weekendje weg of voor het strand, maar omdat Istanbul een grote hub is voor de hele regio. We hebben in het najaar al geboekt. Ergens ben ik bang dat dit soort maatschappijen aan het kortste eind gaat trekken. Belgie biedt geen opties voor deze bestemming, en van reizen naar Dusseldorf (zeker aangezien ik later ga en met het OV met mijn grote koffer naar het vliegveld moet) word ik niet vrolijk.
Pfff wat een onzekerheid ook weer. Minimaal 2 weken van te voren las ik ergens. Wij willen dit weekend het eea aan excursies gaan boeken, maar nu twijfel ik meteen. Gadverdamme Wij vliegen met American Airlines. Geen idee hoeveel vluchten die per dag hebben van af Schiphol.
klm is niet verantwoordelijk voor de andere reisonderdelen als zij iets moeten aanpassen/ annuleren. Dus via hen krijg je dat geld evt niet terug. Dat is het grote nadeel als je zelf ‘touroperator’ wordt door losse onderdelen te combineren. Als er dan met 1 onderdeel wat gebeurt zul je de rest zelf op moeten lossen. Hoe sneu dat ook is. Ik werkte op een reisbureau tijdens de Corona crisis en kreeg toen regelmatig willekeurige vreemden over de vloer of ik ze alsjeblieft wilde helpen met oplossen van hun probleem.. (geld terug vragen/ vlucht geannuleerd etc) Alleen als je het allemaal bij elkaar bij 1 touroperator boekt als zijnde pakketreis is die touroperator verantwoordelijk om te zorgen voor een oplossing. Hopelijk blijft je vlucht staan of zijn er evt alternatieven mocht het zover komen. Succes!
Nou ja dat verkleind het risico op het schrappen van vluchten wel. Maar als er iets geschrapt wordt is het wel 50/50
Ja, het zal net jouw vlucht zijn die geschrapt wordt, ben je mooi klaar mee.. Wat een ellende zeg, na 2,5 jaar die klote Corona denken dat je lekker op vakantie kan en dan krijg je dit.
Euh nee niet bepaald... Hier ook stakingsaanvragen en geschrapte vluchten de komende dagen ... 525 vluchten gepland op 3 dagen, maar niemand weet welke zullen vertrekken: helse week op komst op Zaventem | Zaventem | hln.be En niet enkel de komende dagen verwachten ze miserie. Onvoldoende personeel voor bagageafhandeling, bewakingsagenten die staken, vliegpersoneel dat staakt...
Dat is het grote probleem ook. Mensen gaan massaal boeken omdat het eindelijk weer kan of ze nog vouchers hebben. Maar tegelijkertijd was veel personeel op de luchthaven ontslagen omdat er door corona geen werk meer was. Nu is overal krapte. En nieuw personeel mag niet direct aan de slag (ivm VOG en inwerken).
Snap ik maar ik zou me echt nog niet te druk maken, dat heeft toch geen zin. Mijn ervaring is dat er momenteel bij klm voornamelijk Europa vluchten worden geannuleerd. Helpt dat?
Het eerst wat ik dacht.... Is een flink eind rijden naar Amerika en Mexico.... Sorry, even een beetje luchtig houden