Wij gaan zelf niet op vakantie dit jaar. En al zouden we wel gaan, vliegen hebben we nog nooit gedaan, dus wij hebben er geen last van. Maar... Wel 3 van onze kinderen gaan met het vliegtuig naar hun vakantiebestemming. Zelf een vakantie geboekt van hun zuurverdiende centen. Flink gezocht en gegoogled naar een leuke vakantie voor een nog leukere prijs. Zou flink balen zijn als een van hen hier de dupe wordt... Het is gewoon ontzettend zuur dat er hoe dan ook mensen heel erg teleurgesteld gaan worden. Of je nu een lange of een korte vlucht hebt, je hebt het niet voor niets geboekt. Niemand wil dit, maar helaas gaat het wel gebeuren. Ik hoop heel erg dat diegenen die hier mee te maken krijgen op een goede manier worden gecompenseerd.
Ben benieuwd. Wij vertrekken 14 juli. Zag dat dat één van de drukste dagen is en ook met easyJet. Vliegen wel om 0600 in de ochtend dus ik hoop dat dat meewerkt.
Wij vliegen ook op 1 van de drukste dagen, 18 juli. We vliegen s'middags. Nu maar afwachten of klm ons gaat bellen deze week Heb alles even nagelopen. Hotel kunnen we tot 2 dagen van te voren kosteloos annuleren en de huurauto zelfs tot 1 uur van te voren. Dus daar zit het probleem niet. Wij vliegen voor een hele bijzondere gebeurtenis,waar al heel veel geld aan is uitgegeven. En dat geld kunnen we dus niet terug krijgen.
Wij knijpen hem ook echt, alles los geboekt. gelukkig hebben we de hotels nog niet betaald en hoeven we dat ook pas ter plekke te doen. wij hopen dat er bij ons 1 ding scheelt, we vliegen met emirates en ik begreep dat er op dit moment maar 1 vliegtuig per dag gaat vanuit Nederland. Verder hoop ik dat iedereen gewoon lekker zijn/haar vakantie kan gaan vieren zoals hij/zij dat geboekt heeft.
Mijn zus heeft een reisbureau en die hoort van de airlines dat deze zomer vakantie 1 op de 5 vluchten geschrapt gaan worden (en niet alleen op Schiphol het is een internationaal probleem. Wij hebben daardoor besloten te gaan rijden. Waarschijnlijk de Algarve (Lagos) . 2500 km, ik vind het wel een dingetje. Denk dat het met 2 of 3 hotel overnachtingen per enkele reis gaat worden.
Heeft iemand de rijen op Schiphol gisteren gezien, begonnen buiten bij de parking. Los van de te annuleren vluchten vind ik dat toch ook wel een dingetje hoor!
terugvlucht geschrapt is wel meer dan 1x voorgekomen, mijn zus heeft nu allemaal klanten in het buitenland en is al de hele week die puin aan het opruimen. De luchtvaartmaatschappij regelt netjes verblijf tot er wel een vlucht terug gaat maar je moet dan wel verkassen en als je baas je op een bepaalde datum op het werk verwacht en je niet terug kunt is dat toch stressen.
daar vergis je je in helaas. De vliegtuigen zijn gemengd met dure pakket reizende en mensen die losse tickets boeken (die naar Turkije en Griekenland ook niet duur zijn). ze schrappen hele vluchten omdat er niet voldoende grond en cabine personeel is. Ze kunnen de veiligheid niet garanderen in de lucht. Alleen de pakket reizigers zullen sneller 1 of 2 dagen later alsnog vliegen, de gemiste dagen daardoor die krijg je helaas niet vergoed. En heen is het nog te overzien, maar terug is een ander verhaal als je weer aan het werk moet. Het is een internationaal probleem.
Het verbaasd me wel elke keer dit soort berichten over mega drukte. Ik ben afgelopen week op schiphol geweest en binnen een uur stond ik bij mn vliegtuig. Dit hoor ik echt van iedereen die de afgelopen weken gevlogen heeft. Het lijkt wel of ze die ene keer dat er wel een rij staat volledig uitmelken in de media.
Hebben wij aantal jaar geleden gedaan. Heenweg met tussenstop omgeving Bordeaux en Porto, allebei voor een paar dagen. Op de terugweg via zuid Spanje en omgeving Parijs. Was op die manier voor ons goed te doen!
Bedenk mij net dat easyjet zo'n 2 weken geleden onze vluchten voor de zomervakantie al gewijzigd heeft. Ze vliegen nu met enkele rijen stoelen minder, waardoor er minder passagiers mee gaan en daardoor hebben ze weer minder personeel nodig. Gevolg was dat wij opnieuw stoelen moesten uitkiezen. Dus ik hoop dat dit de oplossing is. Lege stoelen blokkeren/ kleinere vliegtuigen waardoor er minder personeel (zowel in het vliegtuig als bij de security) nodig is.
Gister was het wel echt giga druk. Mijn ouders hebben hun vlucht net kunnen halen door alle drukte en ruim 3 uur van tevoren aanwezig zijn. En dan was het nog niet eens een hoog seizoen dag.
Een biechtmomentje... Oké het was misschien een wat andere tijdsgeest (ja ik probeer het goed te praten...)....maar 15 jaar geleden heb ik voor mijn promotieonderzoek een jaar op the University of London gewerkt. In dat jaar ben ik (op vakanties na) wekelijks 4x op en neer naar Londen gevlogen. Dit was veel goedkoper dan daar een appartement oid regelen. Ik betaalde retour tussen de €15 en €20 per dag. Ik woonde toen vlak bij Schiphol en was van deur tot deur rond 1,5 uur kwijt. Werkte prima..... Einde biecht....
Je hebt helaas gelijk, ik bedoelde het cancellen van de vlucht terug naar Amsterdam omdat er leeg terug gevlogen moest worden, zoals toen die ene middag,niet duidelijk, sorry. Maar klopt. Er wordt nog steeds het een en ander geannuleerd. Heel vervelend!
oh ja sorry, dat klopt! Hebben we elkaar verkeerd begrepen Het is een probleem dat speelt over heel Europa. Mijn zus zei vorige week nog nou met Corendon vliegen dat geeft geen problemen. Die hebben eigen vliegtuigen, dus niet afhankelijk van een Transavia of KLM met pakket reizen, vertrekhal 3 op Schiphol is zo goed als van hun (dus geen lange rijen) hebben een hele grote Turkse Tak van het bedrijf dus trekken zo nog een blik personeel open in het hoogseizoen waardoor ze daar de minste problemen zullen ervaren. En nog geen 3 dagen nadat ze dat zei ging het ook bij Corendon mis en had ze klanten in Spanje en Italië waarvan de terug vlucht werd geannuleerd. Ze verwachten ook nog meer problemen in het hoogseizoen. Er is te veel personeel ontslagen tijdens Corona, en weinig mensen willen terug voor dat salaris. Ze kunnen het niet bolwerken. Op de grond niet en in de lucht niet. Alles word wel opgelost qua slaapplaats en qua terugvlucht maar het is wel heel vervelend als je klaar staat met gepakte koffers om te vertrekken en het gaat niet. Of erger op de heenweg 1 of 2 dagen van te voren of zelfs op de luchthaven horen dat je vakantie niet door zal gaan. Of 2 dagen later begint. Dan word je echt niet vrolijk.
vloog je dan op Heathrow? Ik vind dat echt de rottigste luchthaven waar ik ooit ben geweest. Voor mijn gevoel is lopen vanaf de ingang daar tot aan de gate nog langer dan de hele Polderbaan op Schiphol. En ging je dan alleen met handbagage dat je die 1,5 uur van deur tot deur redde? Of praat je dan over AirPort deuren?
Maar het gaat niet alleen om het cabine personeel he? Echt al het personeel komt te kort, vanaf de incheck op Schiphol, de douane, de bagage medewerkers, de mensen die de vliegtuigen tanken en controleren, de verkeersleiders. Het is fijn dat easyJet het zo kon regelen dat ze minder cabine personeel nodig hebben maar het geeft je geen garantie dat je vlucht daardoor niet word geannuleerd. Ik vraag me ook af hoe ze dat gedaan hebben? Dan zaten dus alle vluchten die ze gepland hebben staan nog niet volgeboekt en dan ook nog zo onderboekt dat ze hele rijen stoelen leeg kunnen houden? En volgens mij is het helemaal niet meer zo winstgevend voor ze dan om op die manier te vliegen, ze moeten het bij easyJet juist hebben van de massa omdat ze zichzelf aanprijzen als low budget maatschappij. Zal mijn zus straks eens vragen of meer maatschappijen zulke constructies bedacht hebben?
Nee ik vloog meestal op londen city. Maar soms op Heathrow. Dat lag een beetje aan het tijdstip waarop ik aanwezig wilde zijn. Ja ik ging dezelfde dag weer terug dus alleen handbagage. Ik had wel altijd, voor de zekerheid, een schoon slipje en tandenborstel mee. 1x een hotel moeten boeken omdat de terugvlucht geannuleerd was. Één van de professoren waar ik mee werkte haalde mij altijd op van de luchthaven.