Ik zou dan denk ik eerder een berichtje naar de fijne juf sturen. Ik heb zo’n gevoel dat zij ook veel beter zal meedenken. Begrijpend lezen is hier trouwens ook van I naar III (bijna IV) gezakt. Zit ze in groep 4?
Ja, ik wil haar sowieso nog spreken. Ik hoop ook gewoon dat die ene cito niet teveel consequenties heeft,en of de methodetoetsen wel beter waren. Ze zit in de plusklas en rekentijgers, en sindsdien wordt ze eindelijk uitgedaagd. Ik hoop niet dat dit allemaal door 1 cito wordt teruggedraaid.
Is je kind halverwege het gesprek uitsturen niet nog veel gekker dan? Dan zou ik me als kind helemaal ongemakkelijk voelen, want dan weet je dus als kind dat er dingen besproken worden die jij niet mag horen. Dan zou ik de juf op een ander moment bereiken, dus niet tijdens de 10-minuten gesprekken met kind erbij als dat verplicht is. Of bespreekbaar maken met je kind erbij.. Dan zie je direct de wisselwerking tussen die twee? Ik snap overigens wel het ongemak tussen juf en dorpsgenoot, maar dat is haar keuze geweest en daar horen dit soort dingen ook bij. Dat de directeur daarvoor kiest snap ik wel, er is een gigantisch personeelstekort dus als er überhaupt al een geschikte kandidaat voorbij komt lijkt het mij niet uitmaken waar vandaan.
Mijn oren gaan hier echt van klapperen. Van groep 3 en citotoetsen, laten we wel reel blijven groep 3 is het he. Kind, groep 3. Spelen.. groep 3!!! Ligt er niet al teveel druk op die kleintjes? Dat er wordt getoetst kan ik me nog wel herinneren, maar citotoetsen en methodetoetsen en plusklassen etc. Wat enerzijds goed is hoor voor kinderen die dan uitgedaagd worden, maar die toetsen? Dat daar dan zoveel van afhangt.. Daar kan ik echt met mijn pet niet bij.
Haha ja, daar ben ik het wel met je eens! Ik ben trouwens uit 1981 en toen al cito gemaakt hoor. Het bestaat al erg lang. Of ik het nodig vind al in groep 3, nee. Over die plusklas verschillen we dan miss van mening, want ja, voor mijn kind is dat nodig. Die was doodongelukkig begin schooljaar wegens verveling en niks leren, want ze kon het al. (En door een orthopedagoog ook als 4,5-jarige getest dus) Op dat gebied gaat het nu super. Des te meer vreemd dat dr cito dan zo ondergemiddeld is. En is het dan raar dat ik wil weten waarom? En nee, nu miss niet zo nuttig meer. Helaas nam ik mn kind te weinig serieus, gelukkig ziet ze dan nu wel dat ik daar wat aan wil doen.
O dat stelt me wel wat gerust. Dochter was echt doodingelukkig begin schooljaar, dat al snel gezien door de juffen en toen goed aangepakt. Ik wil niet terug naar dat ongelukkige kind.
Herken ik heel erg. Zoon heeft veel uitdaging nodig, heeft overal andere boekjes voor en gaat ook naar de verrijkingsklas. Zijn rapport is uitstekend. (Geen cijfers hier, maar letters), hij heeft enkel U (uitstekend G (goed) en RV (ruim voldoende). En de cito van afgelopen januari heel slecht. Ook de leerkrachten en ib'er kunnen het niet plaatsen, zij laten dat ook links liggen. (In groep 5 telt het ook nog niet mee voor het advies gelukkig) Voor de cito van nu (juni) zijn ze afgestapt van cito en over naar IEP, dus ik ben heel nieuwsgierig wat er nu uitkomt.
Rest van het rapport is hier allemaal rv en g, ook bij rekenen. Dus dat is wel prima. Wat je zegt, gelukkig telt het verder niet mee. Miss doe ik er ook te moeilijk over, maar vind het echt sneu voor mn kind dat ze dus vanaf februari zich niet fijn voelde in de klas bij die juf. Ik merkte het wel afgelopen weken. Op haar dagen een kind dat geen zin had in school en treuzelde, op de dagen van de andere juf huppelend naar school en niks aan de hand. Dus in dat opzicht voor ons wel een verklaring. Maar goed, dat zal de cito van komende januari dan wel laten blijken hoop ik, volgend schooljaar 2 juffen die ze leuk vindt. Ik denk dat ik gewoon niet teveel moet nadenken over wat ik ga zeggen, en eerst eens afwacht wat juf te melden heeft. Als het nog nodig is wel een verklaring te geven vanuit ons, doe ik dat zeker, zo niet, misschien ook niet. En ik ga het sowieso nog bespreken met de andere juf. Hier hebben ze de IEP alleen als eindtoets trouwens.
Ik zou het zeker bespreken idd. En in groep 3 verder niet te veel waarde hechten aan de cito. Ik vind die momentopnames altijd weinig zeggen.
Hier hetzelfde, halverwege een andere juf gekregen en die is gewoon echt niet fijn voor de klas. Cito scores nog niet gezien, maar het was zelfs tijdens de cito afnemen druk. Dus dat belooft wat Hij gaat wel over, dus volgend jaar gelukkig een andere juf.
Wees wel mentaal voorbereid dat je dochter zomaar ineens midden in t gesprek de bom dropt. Althans de mijne zou dat ongetwijfeld zo doen, wanneer t gevoel van onrecht speelt neemt ze geen blad voor dr mond. Dat zie je al tot niveautje kookstand opbouwen naast je. Gooit t vervolgens er uit en gaat dan keihard huilen. Niet dat je ineens met je mond vol tanden komt te staan. Maar er speelt behoorlijk wat frustratie bij je dochter als ik t zo lees, vandaar de waarschuwing. Je gaat t niet tegenhouden, zou dat ook zeker niet doen of proberen want het is alleen maar goed dat ze het dan ventileert. Bedoel het meer dat je voorbereid bent dat het KAN gebeuren. De mijne bezit zo'n fantastisch talent dat alles anders loopt als dat je zelf had voorzien (ook met mijn 3 alternatieven per situatie )
Maar als je kind zich al zolang niet fijn voelt bij de juf waarom zo lang wachten Want nu gaat ze nog maar een paar weken naar school en dan is ze klaar met deze juf
Dat staat in mijn post #25. Ik heb het laatste maanden beetje weggewuifd, als in "je kan niet met iedereen door 1 deur, het zal wel meevallen allemaal". Het viel dus niet mee. Ik ben pas nadat ik die citoscores zag goed gaan doorvragen. Ik laat het beetje afhangen van wat zij zegt erover en hoe de methodetoetsen waren en of er nog consequenties aan zitten wat en of ik nog wat benoem naar juf, en ga sowieso nog contact opnemen met andere juf voor haar feedback.
Ik herken het wel hoor. Mijn dochter kan ook niet met haar juf. Dusdanig dat ze op school nauwelijks praat. Maar toch knuffelt ze juf en denkt juf dus dat ze haar genoeg vertrouwt. Maar het aangeven, terwijl ze nog 7-8 jaar daar op school zit, en voor m’n gevoel daar steeds op aangekeken zou worden, leek me dus helemaal niks. M’n man was daar makkelijker in, die zei, ik ga het gewoon zeggen. Maarja, die komt nooit op school.
Nou, gesprek gehad en zo zie je maar dat je je ook te druk kan maken over dingen. Ze had dochters rapport met de rv en g'tjes erbij, wat prachtig was. Dus ik vraag op gegeven moment naar die cito en toen zei ze: o, dat is echt een momentopname en dat lag echt aan gebrek aan concentratie, ze was snel afgeleid. Daar doen we niks mee. Ok, dus... De methodetoetsen zijn allemaal prima gemaakt. Toch heb ik het gezegd dat dochter bang was om fouten te maken bij haar. Zij herkende dat niet en wil daar evt nog met dochter over praten. Geen idee of dat nog nut heeft. Uiteindelijk hebben we de rest gelaten voor wat het was, toch niet meer echt nuttig met bijna vakantie. Al met al dus eigenlijk wel een positief gesprek. Ik heb wel besloten dochter serieuzer te nemen mocht er ooit nog wat zijn.
Kreeg dit nog terug gekoppeld van juf. Dus misinterpretatie van dochter. Toch zal dat vast niet het enige zijn, maar goed, nog 1,5 week en dan vakantie. En sorry, een juf die een bericht stuurt met hihi erin