Ja precies, ze weet het als ze er bewust over nadenkt. Maar anders schrijft ze bijna alles met enkele klinker. Maar als het groep 4 is dan heeft ze volgend jaar nog iets te leren
Wij hebben net de rapporten gekregen. Die van m’n dochter lijkt ingevuld te zijn over een ander kind. Vind het behoorlijk lastig om daarmee om te gaan. Geen idee wat ik daar nou mee moet. Loslaten lukt nog niet. Grove motoriek nog niet voldoende. Terwijl ze thuis fietst, rolschaatst, klimt, koprolt, koppeltje duikelt. Er staat zelfs in dat haar voorkeurshand rechts is, terwijl ze thuis vanaf het begin al linkshandig is. Dus ze hebben of niet goed gekeken, of ze past zich zelfs op dat gebied aan. Alles op het gebied van praten nog niet voldoende. Over m’n kletsgrage, altijd pratende dochter. Van m’n zoon komt het iets beter overeen. Cito’s Spelling B4, dmt B4, rekenen en begrijpend lezen B5. Avi M5 instructieniveau behaald. Inzet en motivatie ook goed. Doorzettingsvermogen voor moeilijke dingen nog te leren.
Wat sneu voor je dochter, als ze zich zelfs aanpast op motorisch gebied durft ze zich echt niet te laten zien he. Volgens jaar kreeg ze een andere juf toch? Ik zou meteen aan het begin van het jaar filmpjes laten zien wat ze thuis kan En doet zodat ze haar misschien kunnen stimuleren om zich niet aan te passen maar juist te laten zien wat ze kan.
De spelling van mijn zoon slaat ook nergens op ‘Inktvis’ vol trots .. eh, bijna dan Ik denk ook dat het is wat Fristi zegt mbt de regels leren. Mijn zoon leert geen Nederlands op school natuurlijk dus hij heeft geen idee. Hij hoort het of leest het, en schrijft het dan zoals het klinkt voor hem. Het lastige als een kind voorloopt, de regels komen dan te laat.. of nou ja, niet te laat maar wel later dan dat ze het kunnen schrijven.
Wat jammer zo'n rapport , dat je niet op 1 lijn ligt is 1 ding maar zulke grote verschillen is bizar. Al vind ik het sowieso heftig dat kleuters al zo'n rapport met beoordelingen krijgen. Hier alleen een portfolio met een leuk verhaaltje. Hopelijk gaat je dochter volgend jaar met een hoop meer plezier naar school en heeft ze dan wel een leuke juf.
Zwaar gefrustreerd. Bij dochter lagen kleurplaten klaar in de klas. Dus ik even kijken welke had ze ging kleuren. Ze pakt volledig links (natuurlijk, want ze is linkshandig). Dus ik naar juf, kijk ze kleurt gewoon met links. Ja het wisselt steeds blablabla. En het kan nog veranderen. Ik heb haar vanaf dag 1 alleen maar met links zien tekenen en kleuren. Nooit anders, behalve als ik bewust vroeg of ze het ook met haar andere hand kon. Als dit al niet klopt, hoe kan de rest dan wel kloppen. Bah. Nog twee weken.
Hij is er tenminste trots op! Hoe lastig is het als je de taal verder niet leert op school. Laat mij maar niet in eens een andere taal spellen Toen onze zoon nog niet de woorden kende dus inderdaad maar zoals en het hoort liet ik hem in stukken hakken. Kon je beter horen wat voor letters er staan. Toen kon hij in eens meer woorden
Wat sneu voor je dochter. Of ze laat echt niet zien wie ze is en past zich helemaal aan of de juf ziet haar niet. Hopelijk volgend jaar een juf met een klik. (Voor ouder als kind)
Ik denk momenteel dat ze uit koppigheid gewoon weigert nog iets voor deze juf te doen. En verder zich idd aanpast.
Ik vind het ook wel knap. Frans en Engels doet hij in principe ook wel zo hoor, maar minder want Frans leert hij op school natuurlijk. Dat klappen doe ik ook vaak, haha.
Is dan echt aftellen he, niet fijn. Hopelijk volgend jaar beter met andere juffen. Dafne had bij de kleuters ook niet echt een geweldige leerkracht. Oke kleuterjuf, maar dat was het dan wel.
Precies. En de juf schrijft haar naam vaak fout. En spreekt het verkeerd uit. Klaagt dochter al vanaf het begin over. Maar denk dat ze er toch meer last van had dan ik dacht.
Dat vind ik wel heel erg. Schrijven als het geen standaard spelling is kan ik me nog iets bij voorstellen, maar uitspreken...daar zou ik volgens mij als ouder al boos om worden
Het is geen standaard naam, maar geen ingewikkelde spelling. I schrijven ipv ie. Nn ipv n R weglaten. Of zelfs combinaties van dat. Qua uitspreken viel t mee. De e aan t eind niet uitspreken. Vind ik geen probleem, maar m’n dochter wel.
View attachment 728560 View attachment 728559 We hebben vandaag de Cito mee gekregen. Dochter is 8 en gaat na zomer naar groep 5. Ze doet het hartstikke goed maar ik me zorgen over het afbuigen van groei in spelling en rekenen. Volgend jaar krijgt ze dezelfde juf. Juf vroeg in laatste 10 minuten gesprek of we tips hebben hoe om te gaan met haar snel afgeleid zijn omdat het m’n voor rekenen gevolgen heeft (ze slaat stappen over omdat ze sneller wil maar antwoord klopt vaak wel). We hebben bijles ingeschakeld voor rekenen maar dat was weer totaal niet nodig zei juf. Tips om haar goed te begeleiden in groep 5 hoor ik graag want verder afbuigen zou ik echt zo enorm zonde vinden. Ze gaat overigens met plezier heen en is zelf helemaal blij met haar juf
Jemig nog meer talen. Nederlands is al moeilijk genoeg en ik kan met handen en voeten Engels. Dat is al heel wat Nu misschien wel een echte talen knobbel of hij ziet het als een puzzel dat opgelost moet worden. Zoon is 8 zijn Engels gaat nu best goed. Dat kon ik niet op die leeftijd.
En groot gelijk heeft ze. Zelf geef je op een gegeven toch ook op. Bijna zomervakantie en dan na de zomer met goede moed weer starten. Eerst een paar weken bijkomen
Nu ben ik benieuwd. Maar ik snap heel goed dat je dochter dat mega vervelend vindt. Je voelt je niet gezien, zeker niet als er na een correctie keer op keer niets mee gedaan wordt…
Marliene, ondertussen voorbij zien komen als Marlienne, Marline, zelfs een keer Maline. Volgens juf stond het verkeerd in het systeem. Maar dat is nogal een slap excuus voor al deze fouten. En juf zegt dus Marlien