Als je bij Bol.com naar je bestellingen gaat, dan klik je op de betreffende bestelling. Daar kun je je bestelling retour aanmelden. Je krijgt dan een retourformulier en een verzendlabel.
Daarom vraag ik me af hoe ze het retour heeft gestuurd - ik kan niks ‘zomaar’ retourneren, daarvoor is een adres op een verzendlabel nodig en om die te krijgen, moet je zo’n vragenlijstje beantwoorden met de reden van retourneren.
Ik heb trouwens nu een kapot boek ontvangen van bol en dan is de procedure wel gewoon om retour aan te melden met als reden dus ‘product beschadigd/defect’ - als TS dat ook zo heeft gedaan, vind ik weigeren van retour wel vreemd…
Dat lijstje kun je ook gewoon níet invullen en evengoed de retourinstructies krijgen (van de week zelf nog gedaan). Als ik het goed heb onthouden van wat berichten geleden is dat ook hoe TO het heeft gedaan.
Ik zou even telefonisch contact zoeken of een mailsturen met uitleg dat je het in deze staat ontvangen hebt en er niet bij stil hebt gestaan om dit te melden. Opzich zou ik daar bij kleine dingen als ontbrekende kaartjes ook niet direct aan denken. Bij Bol staan meestal gewoon contactgegevens van het bedrijf.
Ik zou nog 1 laatste poging doen. Contact opnemen met bol en de situatie uitleggen. In jou geval nee heb je en heel misschien met een kleine kans nog een ja. Volgende keer anders eerst melden. Wij kopen eigen bijna nooit via derde verkoper maar als we wel tegen een probleem aan lopen zijn ze echt super met helpen. Ook toen we problemen hadden met een bezorger waar de pakjes van verdwenen. Tot nu toe alleen maar top service gehad. Wij bestellen heel graag bij bol.
Ik zou bellen, of mailen als bellen niet kan, maar de externe verkoper. Hoe ze dit willen gaan oplossen? Opnieuw uitleggen hoe het zit en dat dit natuurlijk absoluut niet kan en je er niet akkoord mee gaat. Wanneer ze niet mee willen werken ook aangeven dat je hier uiteraard negatieve recensies over zal schrijven overal waar het kan, omdat je zo natuurlijk absoluut niet als klant behandelt wil en kan worden en je een ander hiervoor wil behoeden. De fout ligt bij hen, er is duidelijk niet goed gecontroleerd wat er verstuurd is, geen van beide heeft bewijs, maar jij bent wel de dupe. Soms proberen bedrijven er makkelijk vanaf te komen maar als de koper zich er (beleefd maar duidelijk) in vast bijt om z'n recht te halen werken ze soms toch wel mee.
Ik heb de retour inderdaad op deze manier aangemeld. Toen ik het pakket kreeg, heb ik het direct gepast. Daarna is het even blijven liggen, omdat ik het ontzettend druk had en het mentaal best zwaar had in die periode. Toen ik eindelijk tijd had om het terug te sturen, heb ik het retour aangemeld via bol.com (op de manier die jij beschrijft). Omdat één van de artikelen wél in goede staat was, heb ik beide retour aangemeld onder "niet naar wens/past niet" - iets in die trant. Ik heb er niet bij stilgestaan dat ik het tweede kledingstuk met missend knoopje defect had moeten melden. Ik heb het opgestuurd en meer dan 2 weken later lag het dus weer bij mij op de stoep, zonder verder enig bericht. Geen mail, geen melding op bol.com, geen formulier in het pakket. Er was enkel met de hand geschreven "knoopje mist, geen kaartjes" onder mijn adres op het pakket. In mijn eerdere berichten bedoelde ik dat er geen pakbon of retourformulier in het originele pakket had gezeten, anders had ik daar met de hand misschien opgeschreven dat het knoopje miste. Hoe dan ook, dat missende knoopje is volgens mij niet het grootste probleem. Ik heb immers het andere artikel dat in goede staat was, ook teruggekregen. Puur omdat het kaartje miste.
Ik kan overigens niet meer terugzien in mijn bestellingen onder welke reden ik de kledingstukken precies retour heb gestuurd. Er staat alleen dat de retour geannuleerd is, dus ik kan ook niet meer controleren of ik het op past niet/niet naar wens/defect oid heb gezet.
Nou het wordt nog gekker hoor: ik wil een beoordeling schrijven over die verkoper, maar ik kon nergens een beoordelingsformulier vinden. Dus ik weer contact opgenomen met bol.com, zeggen ze heel blij dat ik geeneens een beoordeling kan schrijven over deze verkoper Beoordelingsformulieren worden kennelijk willekeurig opgestuurd, en ik heb er geen gekregen. Dat is toch belachelijk
Herkenbaar, ik had echt een zeer slechte ervaring met een verkoper, inclusief gewoon belachelijke mailtjes op een zeer denigrerende toon. Maar ik kan geen negatieve beoordeling achter laten, verkoper heeft een 10 op de site - gebaseerd op 1 review.
Nou dan vind ik wel dat je het hier kunt doen met advertentie...en bedrijfsnaam. Dan weten we hier ook waar we niet meer hoeven te kopen. Twitter en Facebook kun je ook vast ergens een review geven. Ik zou ze er niet zo makkelijk vanaf laten komen.
Het lijkt me dat contact met bol opnemen hoe je je pakket terug kan sturen belangrijker is dan een revieuw schrijven….
Ik lees nergens dat Ze contact met bol heeft gehad? Behalve over een revieuw formulier oid…. Maar misschien lees ik eroverheen…?
Ik heb inmiddels al 2 keer uitgebreid contact gehad met bol.com. In mijn eerste bericht in dit topic gaf ik al aan dat bol achter de verkoper staat (nadat ze eerst een uitgebreid verhaal hadden gestuurd dat ze het gingen oplossen en het erg vervelend voor me vonden). Daarna weer de klantenservice aangesproken omdat ik niet blij was met deze gang van zaken; die zeggen nu dat de bal bij de externe verkoper ligt en dat ik binnen 2 dagen bericht krijg van die verkoper. Dat gaat natuurlijk weer precies hetzelfde "hoi, er zaten geen kaartjes aan dus je hebt het gedragen" verhaal zijn. Dus terwijl ik daarop wacht, wilde ik vandaag alvast een negatieve review achterlaten. En dat kan dus niet.
Persoonlijk zou ik als je nog in afwachting bent van dit proces nog geen slechte review schrijven.. dit werkt dan altijd weer in jou nadeel.. Wel vooral blijven doorbijten in deze zaak.. de aanhouder wint! En over 2 dagen bol weer bellen en het verhaal nogmaals doen..