Pol; opbrengst erfenis delen

Discussion in 'De lounge' started by Plopperdeplopperdeplop, Aug 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Opbrengst delen

  1. Ja, omdat...

    9 vote(s)
    10.6%
  2. Nee, omdat...

    72 vote(s)
    84.7%
  3. Anders...

    4 vote(s)
    4.7%
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Nee hij heeft dat van opa gekregen. Als moeder vind dat alle kinderen hetzelfde bedrag moeten krijgen deelt zij wat van haar erfenis met de dochters. Maar gekregen is gekregen en niet met het doel daarna te delen. Dat was denk ik niet de wens van de overledenen.
     
    Novi likes this.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Ik vermoed dat opslag en eventueel onderhoud voor zo een verzameling ook een kostbaar iets is. Nog los van de ruimte. Als het je hobby niet is dan is dat nogal een sta in de weg dus het verkopen snap ik dan wel.
     
    evaleana and Ysabella like this.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ja misschien wel, als de auto’s niet heel groot zijn had ik het in verhuisdozen gedaan en elke auto apart ingepakt in bubbeltjes plastic.
    Ik ben best sentimenteel, misschien dat het mij daarom verbaasd. :p
     
  4. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    Jan 9, 2009
    6,302
    2,577
    113
    Misschien had hij het geld nodig??
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Oh het gaat om model auto’s? Ik dacht echte auto’s, oldtimers haha
     
    Dubbelgeluk likes this.
  6. Philou

    Philou Fanatiek lid

    Apr 20, 2019
    1,937
    5,899
    113
    Ik snap je heel goed. Ik zou het ook echt heel zonde vinden en niet waarderen als mijn zoon het zou verkopen:oops:. Ook al is het zijn goed recht.
     
    Ysabella and Syane like this.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    May 18, 2013
    13,112
    12,091
    113
    Toen ik je reactie las, dacht ik al, hier is een verschil in interpretatie en toen begon @Ysabella over bubbeltjes plastic en zag ik die oldtimers in bubbeltjes plastic gewikkeld worden…:roflmao:
     
    Ysabella likes this.
  8. tuc

    tuc Niet meer actief

    Daar ben ik het ook mee eens. Als 1 van de zussen zou ik er nu niet meer moeilijk over doen. Maar ik vind er wel wat van om zoiets te verkopen.
     
    Ysabella likes this.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ik begrijp het niet :o:

    Zijn de kleindochters en kleinzoon allemaal kinderen van dochter? Zo ja, dan zou zij toch een gedeelte van haar erfenis aan haar dochters kunnen geven?

    Mocht dit niet het geval zijn, dan vind ik niet dat kleinzoon het hoeft te delen. Als een van de kleindochters juwelen had gekregen en deze zou verkopen, vraagt ook niemand om een gedeelte van het geld toch?

    Zou als familielid wel benadrukken dat ik het enorm zonde vindt dat hij het heeft verkocht.
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    Jan 9, 2009
    6,302
    2,577
    113
    En als hij wanneer hij vanaf nul zelf moet sparen voor een huis en door de verkoop na lang wachten toch iets voor zichzelf kan krijgen?
     
  12. Plopperdeplopperdeplop

    Feb 1, 2020
    313
    491
    63
    Female
    Ja alle kleinkinderen zijn van die ene dochter, dus broer en zussen.

    Niemand vraagt trouwens een deel van het geld, ik vraag me alleen af of het niet netjes en moreel de juiste keuze is om het te verdelen.
     
    Magnolia29 likes this.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    Dec 28, 2013
    18,372
    17,296
    113
    Heeft kleinzoon het met de kleindochters besproken? Stel dat hij niks met auto's heeft en een kleindochter wel...
     
    Maslov likes this.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Duidelijk! :thumup:
    Heb je enig idee wat de zussen er zelf van vinden, is dat al eens besproken?
     
    Syane likes this.
  15. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    Jul 3, 2014
    2,109
    1,593
    113
    Dat ligt eraan wat de reden is geweest om de auto’s te verkopen. Heeft het geld nodig dan zou ik het geen probleem vinden. Verkoopt hij ze omdat hij niks met de auto’s heeft, dan hoop ik dat wel in overleg met de overige erfgenamen is gegaan en dat die dan ook aangegeven hebben wat er met het geld moet gebeuren.
     
  16. Plopperdeplopperdeplop

    Feb 1, 2020
    313
    491
    63
    Female
    Ik vind het fijn dat ik dit topic heb geopend. Jullie inzichten zijn interessant om te lezen. Niemand anders van de zussen wil (een deel) van de verzameling hebben. Niemand heeft geldzorgen maar iedereen zou het wel goed kunnen gebruiken, (eigen woning kopen, hypotheek afbetalen).

    @Magnolia29 dat is een hele goede vraag wat de zussen er zelf van vinden, er wordt verder eigenlijk niet over gesproken. Misschien eens met zijn allen om de tafel gaan zitten....
     
    Syane, Dubbelgeluk and Magnolia29 like this.
  17. Lynx

    Lynx VIP lid

    Jul 19, 2008
    8,698
    2,511
    113
    De kleinzoon heeft veel geluk. Het is niet netjes dat hij het verkoopt, maar als het allemaal op zolder in dozen staat is het ook jammer van de auto's.
    Ik zou het als zus best zuur vinden, ook al gun ik het m'n broer wel. Hangt ook wel van het bedrag af denk ik. 1000 euro is niet erg maar 10.000 zou al anders voelen.
    Anderzijds kan je van de moeder ook niet verwachten dat ze de vijf dochters hetzelfde bedrag geeft. Stel dat de auto's 25.000 euro opleveren, dan kost het je als moeder 125.000 euro. Betaal je ook nog belasting over......
    Lastig hoor.
     
  18. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    May 17, 2020
    1,605
    1,732
    113
    Hier ben ik het mee eens. Het was nou eenmaal de wens van de overleden opa om zijn erfenis zo te verdelen. Pech dus voor de kleindochters.

    Ik heb
    Ik heb geen idee wat zo'n verzameling waard is. En ik kan me voorstellen dat het voor de zussen heel zuur kan zijn. Maar hij hoeft het niet te verdelen (het is tenslotte zijn verzameling).

    Is de moeder nog in leven? Want dan kan zij eventueel ook nog wat met haar erfenis (maar ik zou me als moeder hier buiten houden).
     
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Dit laatste zou ik juist niet doen. Ik lees in je posts dat je niet weet wat 'juist en moreel is om te doen'. Dat klinnt alsofjij daar eigenlijk al wel wat van vindt. Die kleinzoon heeft een cadeau van opa gekregen voor hij stierf, niet eens een erfenis. En als het na jaren flink wat geld waard blijkt te zijn moet daar ineens over gesproken worden? Ik vind dat smakeloos. Als de zussen er een probleem mee hebben moeten ze dat laten horen maar ik zou het niet grappig vinden als men jaren na dato begint over de waarde van een cadeau dat je ooit hebt ontvangen.

    Daar zit trouwens ook bij dat ik sterk vind dat de eigenaar van bezittingen zelf mag weten aan wie hij of zij ze geeft, bij schenking of bij erfenis. Dat hoort je als ontvanger alleen dankbaar voor te zijn. Iets ontvangen is geen recht (behalve je legitieme portie). Het is natuurlijk netjes als iemand zo schenkt dat het geen scheve gezichten geeft, maar het is ook aan de ontvangers om te beseffen dat het geen recht is om iets te ontvangen.
     
  20. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Ik vind ook van niet.

    Ten eerste omdat hij de auto's al kreeg bij leven en welzijn. Ten tweede omdat niemand moeilijk deed over het niets krijgen. Ten derde omdat ik ook nog vind dat ook al heb je iets gekregen van iemand die uiteindelijk overleden is dat niet betekend dat je het MOET houden.
     
    GossipGirlxoxo likes this.

Share This Page