Energiedirect is een dochteronderneming van Essent. Kwam ik laatst achter. Wilde mijn maandbedrag net omlaag zetten maar dat kan dus maar met 10%. Lekker bekeken.
Ben zelf niet zo bang dat essent om gaat vallen. Mijn broer is directeur van een (voor de zakelijke markt) energiebedrijf. Hij heeft hier nog geen tekenen van gezien.
Ik vraag me ook af waar het bericht van Essent vandaan komt. Ik kan ook op zoeken op hun solvabiliteit geen gekke dingen tegen. Als iedereen massaal zijn maandbedrag naar beneden zet zou dat het juist niet in de hand werken? Zou het zelf ook doen hoor als ik bij Essent zou zitten, daar niet van… maar vraag me gewoon af hoe gegrond dit gerucht is en waar het vandaan komt
Denk dat dit soort verhalen komen doordat ze al dagen slecht bereikbaar zijn. App niet te gebruiken, verbruik niet zichtbaar.
Als ik hier vanuit een IT perspectief naar kijk. Door de huidige prijzen willen ineens veel meer mensen weten wat de tarieven gaan doen en ik denk dat de site/app er niet voor gemaakt is dat zoveel mensen dat tegelijk doen.
Ik heb ook Energiedirect, maar heb het maandbedrag naar beneden gedaan door steeds stapjes van 10% te nemen, even opslaan en dan kun je het volgende stapje direct doen. (Was al wel begin augustus, zag toen in het maandoverzicht dat we heel ruim zaten). Stel maandbedrag is €200, dan eerst naar €180 (10% daarvan is €18). Vervolgens naar €162 (10% daarvan is €16) Dan naar €146 --> €134 --> €121 --> €109 --> €99 --> €90. Is wat meer werk dan in 1x van €200 naar €90 zetten (of welk bedrag je dan ook wil), maar het kan wel.
Ik zag het ja. Ik heb hem teruggezet naar mijn vorige maandbedrag. Heb het geld om bij te betalen op de rekening staan.
Vanwege ons nieuwe hoge maandbedrag zijn wij ook wat aan het rond kijken. Via eigen huis kwam mijn man iets tegen van een collectief bij budget energie. Hier is ons maandbedrag dan ruim €150 lager. Iemand ervaring met budget energie?
Ja wij wisselen zo’n beetje af tussen budgetenergie en greenchoice (jaarcontracten), ook goede ervaringen mee overigens
Superlief aanbod maar, mijn oude jas is ook maat xxl en die is nu echt te groot dus ik wacht wel op de jassenactie einde van deze maand.
Ja die hebben wij, valt onder NLE. We hebben hen ook voor tv en internet (kpn netwerk, modem en tvkastje maar de helft goedkoper dan kpn) er wordt online veel gemopperd op de klantenservice maar wij zijn echt prima geholpen.
Ons contract loopt per 1 november af. Geen idee wat de nieuwe tarieven gaan worden. Krijgen we volgens mij pas 1 a 2 weken van te voren te horen. Ik las laatst over frankenergie.nl. Iemand daar ervaring mee? Ze hanteren een andere methode dan een vast maandbedrag. Mochten we willen overstappen, dan zou dit voor ons een kanshebber kunnen zijn.
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe die tarieven nu precies bepaald worden. Als ik kijk op https://www.easyswitch.nl/energieprijzen/ zie ik dat onze aanbieder, NLE, op dit moment een gasprijs van bijna 4 euro per kuub hanteert. Dat stond er vorige maand ook. Maar dat is niet wat ons doorberekend wordt. Eerste afbeelding is de prijs van de vergelijkingssites. Tweede afbeelding is de mail die we net gekregen hebben over het tarief voor oktober. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb variabele tarieven.
Omdat je al klant bent. Die hebben iets lagere gas prijzen. Maar die bedragen kunnen om de paar maanden hoger worden. Bij eneco geven ze al aan dat ze elke 3 maanden aangepast worden en zo nodig vaker. Dus die prijzen zullen ook omhoog kunnen gaan. Vooral nieuwe klanten krijgen de nieuwe gasprijs.
Zoiets dacht ik al, maar dan begrijp ik nog niet hoe die prijs tot stand komt. Want de prijs is nu ±50 ct per kuub gestegen ten opzichte van vorige maand. Ik zou wel willen weten hoeveel % vasteklantkorting er is en of die blijft staan deze winter. Of dat de prijs toch maandelijks verhoogd blijft worden totdat we op hetzelfde niveau zitten als de 'nieuwe' klanten. Ik kan dat dus nergens nalezen. Het is iedere maand maar afwachten wat er gebeurt.
Voor degene die bij Essent zit en hun verbruik niet kunnen inzien, er is een kleine omweg zodat je dat wél kan zien: - Log in op de site - Ga bij Mijn Essent naar ‘Persoonlijke gegevens - Scroll naar beneden en daar zie je ‘Bekijk je historisch verbruik’ Daar kun je je verbruik tot 2 dagen terug inzien.