Opruimen & organiseren

Discussion in 'De lounge' started by Luna86, Oct 26, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,906
    9,428
    113
    Gelderland
    De spellen die we hebben zoek ik regelmatig uit en waar de jongens te groot voor zijn gaat direct weg. De spellen zitten in een opgeknapte houten kast in de woonkamer. In die kast zitten ook knutselsullen en puzzels.
    Vaak hanteer ik de regel dat er eentje weg moet als we een nieuw spel of nieuwe puzzel kopen. Nu scheelt het wel dat we geen fanatieke spelletjes mensen zijn :p Alhoewel mijn oudste aardig wat weg kan gamen :roflmao:;)
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,906
    9,428
    113
    Gelderland
    Ik ben vanochtend gestart met een opruim ronde in de slaapkamers. kleine 15 min en alles is netjes. :thumup:
    De eerste was staat aan en ik strijk straks nog even een stapel kleding weg. Dan is boven klaar voor vandaag.

    Er ligt hier een stapel administratie te wachten waar ik me maar niet toe kan zetten.. Het liefste doe ik dit even met mijn man omdat er spullen bij liggen waarvan ik niet weet waar hij dat opgeborgen wil hebben. Hoe doen jullie dit thuis? Samen? Of laat je zijn spullen liggen en pakt hij dat zelf op?

    En wat doen jullie met gebruiksaanwijzingen en bonnen van aangekochte spullen?
     
  3. Eruanna

    Eruanna Fanatiek lid

    May 13, 2013
    1,102
    1,093
    113
    Ik doe de administratie altijd zelf, als ik het voor mijn man laat liggen gebeurt het niet. Dus ik zoek alles uit en in de zeldzame gevallen dat hij er echt z'n mening over moet geven, vraag ik het hem bij een lekker kopje chocolademelk ;)
    Gebruiksaanwijzingen en bonnetjes stop ik allemaal in een doos en eens per jaar ofzo ga ik er even doorheen of het nog relevant is.
     
    Luna86 likes this.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,906
    9,428
    113
    Gelderland
    hahhaha, bij een kopje chocolademelk. :)Misschien moet ik dat eens een keer proberen.. Het meeste kan ik zelf opruimen maar dingen van de belastingdienst bijv heeft hij weer nodig bij de aangifte (dat doet hij altijd) dan is het niet handig als ik dat opberg.
     
  5. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    Nov 3, 2009
    7,272
    6,735
    113
    Heb je ook nog ruimte op zolder?

    Wij hebben de kleine spelletjes, die je ook tussendoor makkelijk speelt, beneden staan. Dat zou best in een bak van 40*40*40 passen, misschien zelfs kleiner. De rest staat op zolder in een kallax.
     
  6. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    Oct 12, 2014
    3,492
    2,602
    113
    Female
    Friesland
    Hier is afgelopen week een flinke bult grof vuil opgehaald. Je kunt het 2 keer per jaar gratis aanmelden bij ons, dus dan kijken we sowieso altijd wat er weg kan. Ruimt weer mooi op.

    Verder zitten nu de hoezen van de bank in de was, zodat die ook weer fris is & ben ik de te kleine kinderkleding aan het verzamelen, dat lever ik in bij de buurvrouw & buurvrouw winkel voor minima. :)
     
    Luna86 likes this.
  7. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    Oct 23, 2014
    1,532
    864
    113
    Wij hebben in de keuken een postvak en een kantoor kamer met van die Ikea lectuurbakken waar de namen op staan, dus ik kan de post van zijn bedrijven er zo in gooien.

    Ik ben bezig met de kelder, we hebben een oude en een nieuwbouw gedeelte. Oude gedeelte zit een washok en berging en het nieuwe gedeelte is de speelkamer. De oude kelder moet even logisch geordend worden en de speelkelder heeft een flinke uitdunning van het speelgoed nodig. Gelukkig hebben we hier een weggeef winkel waar ik spul heen kan brengen. Het washok heb ik eerder dit jaar eindelijk goed werkend gekregen.

    Facturen bewaren we ook op kantoor maar handleidingen van keukenapparaten bewaren we in de en-suite kasten. Ik kijk graag naar the minimal mom op YouTube.
     
    Luna86 likes this.
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    Apr 25, 2011
    6,047
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn man heeft vandaag een ritje milieustraat gedaan. Na de verbouwing van de bijkeuken stond er een hoop troep klaar voor de stort. Mijn opritje ziet er weer netjes uit :D
     
    Luna86 likes this.
  9. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    De berging is eindelijk uitgeruimd :) Vorige week geluk gehad met een overbuurvrouw die een container had gehuurd en zei dat als ik spullen had ze er zo mocht ingooien. Lekker gebruik van gemaakt en haar later op een kop koffie getrakteerd en een chocolademelk en pannenkoek voor haar dochtertje. Dat heeft me heel wat minder gekost dan als ik de gemeente had moeten bellen om het op te halen.

    We hebben nog een klein berghok dat vol zit en moet uitgezocht worden en dat kan nu ook eindelijk. Ik moest eerst de grote berging opgeruimd hebben. Gelukkig dat wat het berghok gepropt is en nu wel wel kan allemaal uit elkaar te halen is of klein genoeg om in de kliko to gooien.
     
    Luna86 likes this.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,906
    9,428
    113
    Gelderland
    @Elisje wat een geluk dat je je spullen in de container mocht gooien. Ruimte meteen lekker op dan hè?

    @Lief of Stoer fijn dat alle troep weg is!


    Hier betaal je per stort 12,50.. ik combineer het meestal met mijn ouders en dan gaat het in de bus van mijn vader. Scheelt weer.. het wordt hoog tijd dat we weer gaan want er staat heel veel zooi.
     
    Elisje likes this.
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    Jan 11, 2009
    14,906
    9,428
    113
    Gelderland
    Mijn jongste zoon had vandaag boekenmarkt op school. Denk een stuk of 8 boeken verkocht dus een lekker zakcentje voor hem.
    Alleen wel 14 Donald duck pockets terug gekocht, voor die 2,50 totaal kon ik het niet laten :p

    Vandaag ook weer wat spullen in de prullenbak laten verdwijnen.
    Is het misschien een idee om de items die we weggooien op te tellen en in een apart schema te zetten en deze hier te delen?
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    Nov 3, 2009
    7,272
    6,735
    113
    Wij betalen niets los, maar het zal vast inde afvalsotffenheffing zitten. Ik vind niets bijbetalen wel een voordeel: de drempel om goederen op een juiste manier af te voeren is laag hierdoor. We hebben ook een keet van de kringloop staan daar.
     
    Kolibrie2 likes this.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    Apr 13, 2008
    23,167
    8,897
    113
    #1214 NiekeKris, Oct 7, 2022
    Last edited: Oct 7, 2022
    Wij betalen extra voor restafval, verder volgens mij niet. Dat zorgt ook voor goed sorteren. :roflmao: Stort mogen we 12 keer per jaar gratis naar toe, lees ik nu. (We zijn net verhuisd, in de vorige gemeente hoefden we nergens apart voor te betalen, alles zat daar in de afvalstoffenheffing.)
     
    Luna86 likes this.
  14. Prjbt

    Prjbt Fanatiek lid

    Jun 28, 2022
    1,116
    1,191
    113
    Female
    Hier moeten we ons restafval naar een ondergrondse container brengen en de stort kost echt een vermogen (€27 per 100kg) om weg te brengen laat staan als ze het komen halen.

    Vaak komen onze ouders een keer met kar om de spullen voor de stort te halen. Daar is het €5 per keer. Dat is nog prima te behappen

    Grof tuinafval kost hier al €8,10 per 100kg. Gelukkig zijn er wel een aantal dagen in het jaar dat het gratis is
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    Apr 13, 2008
    23,167
    8,897
    113
    Hier betaal je restafval per zak bij de ondergrondse container. Vind het nog steeds zo iets geks. :| Het zorgt ook voor ‘afvaltoerisme’; mensen brengen het kennelijk naar waar het wel gratis is… Ik wil geen vieze vuilniszak in mijn auto, dus ik kijk wel uit.
     
  16. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    Nov 3, 2009
    7,272
    6,735
    113
    Dan is het hier echt beter geregeld. Hier komen ze zelfs aan huis ophalen.

    Wij zijn echt van het opruimen en toveren continu 'rommel' ergens vandaan. Dan vind ik het wel fijn als het ook redelijk eenvoudig écht afgevoerd kan worden.
     
  17. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    Aug 14, 2020
    1,301
    2,091
    113
    Female
    Hier zit alles bij de afvalstoffenheffing in. Restafval moet wel met een pasje in de ondergrondse, wel gratis. Grofvuil is voor inwoners van de gemeente gratis. Bedrijven moeten wel betalen. Je kunt ook via de website een afspraak inplannen en dan komen ze het bij huis ophalen. Een poosje moest je daar voor betalen, maar dat zorgde dat er veel mensen gingen dumpen of het er bij anderen bij gingen zetten en dan werd het niet opgehaald omdat het te veel was. Nu is het weer teruggedraaid. Fijn, want wij hebben geen auto.

    Hier ben ik een continue strijd met de zolder aan het voeren. Er lijkt steeds meer bij te komen (babyspul dat niet meer nodig is, mijn ouders die mijn spullen van vroeger brengen), terwijl ik veel uitzoek. Begin december wordt er verbouwd en dan moet alles uitgezocht zijn en gemakkelijk weg te halen zijn.
     
  18. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Hier zijn de prijzen echt wel hoog om iets te laten weghalen. Grotere stukken bedoel ik dan. Voor een bank (4 zit) vragen ze £20-30. Alle ander meubilair is £20. Kleinere dingen zijn £2.50-5 per stuk. Dat tikt aardig aan als je het niet zelf kan wegbrengen.
    Vroeger hadden we inderdaad 2 keer per jaar dat ze alles gratis kwamen ophalen.
     
  19. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    Jun 10, 2013
    3,246
    2,364
    113
    Female
    Hier aparte vakjes privé en beiden zakelijk. Als mn man iets zoekt ligt het altijd in zijn zakelijk vakje, want die andere 2 werk ik weg (aangifte doet de accountant, daar leveren we beiden zakelijke gegevens voor aan en ik de prive zaken.. dingen die ik in de loop van het jaar ontvang en nodig zijn voor de aangifte stop ik achter apart tabblad in een map (en als ik er zin in heb scan ik het vast in naar mapje 'documenten aangifte 2022')

    Ik moet nog beginnen aan mijn zakelijke administratie 2022 (hoef geen btw aangifte te doen en heb niet veel transacties, dus hele jaar is in 1 avond klaar) die stapel wordt nu wel te hoog voor t mapje...
     

Share This Page