@Fristi2012: Ik zou er zelf een mail achteraan sturen met dat je benieuwd bent naar hun reactie oid, als reminder. Met daarin ook meteen hoe het met je zoon thuis gaat en de vragen die hij heeft ed. En dat je graag deze week een reactie wil. Of zo iets.
Hier pas sinds dit jaar (groep 8) dat de leerkracht meer bovenop het verrijkingswerk zit. Dat vind ik goed. Wel een beetje jammer dat ze een verkeerde opmerking maakte toen mijn dochter aangaf het niet te begrijpen, iets als dat ze dat toch moest weten als kind met verrijkingswerk. Mjah, dat vind ik dus een verkeerd, wat ik mijn dochter ook gezegd heb. Ook uitgelegd dat de juf waarschijnlijk bedoeld heeft dat ze wat meer doorzettingsvermogen mag hebben als ze iets niet meteen snapt (vooral omdat ze het echt wel begreep), want dat is echt we een dingetje. Alleen had ze dat dan ook beter met die woorden kunnen zeggen. Mijn dochter is inmiddels op de leeftijd dat ik in overleg wel of niet naar de leerkracht stap en ze vond het nu (nog) niet nodig. Als het vaker gebeurt ga ik dat wel doen, want aangeven dat ze iets niet snapt en om hulp vragen is jarenlang een doel geweest.
M’n man heeft net gemaild of we toevallig een mail gemist hebben. En hoe het verder met de gemaakte afspraken staat.
Ik denk dat het ook sterk leerkracht afhankelijk is. In Gr 3 was het hopeloos. Daar was het werkelijk jemkrijgt geen zon want je maakt geen maan dingen zelfstandig. Op de computer werkte hij welmopmzon niveau omdat ze daar geen invloed op hadden. Hadden ze eenmaal door dat het niet zo werkt (geen idee hoe vaak een in gesprek zijn gegaan) Volgende probleem hij deed zijn werk niet want zodra het af was kreeg hij alleen maar meer werk. Toen dat vervangen was met "leuk" vervangend werk kreeg hij 1 keer uitleg en 1 week later moest het af zijn. hij heeft het vaak niet af kregen we te horen. Nou misschien omdat het een jongetje van 5 was en hij ook hulp moest krijgen. Zo maar een idee. Laten we zeggen dat hij thuis tijdens corona meer heeft geleerd dan in Gr 3 bij elkaar. Gr 4 was een enthousiaste lieve juf. Die probeerde van alles maar het door toetsen hebben wij toen anders begrepen. Ze testen tot het volgend leerjaar. Wij dachten door toetsen is tot je onvoldoende hebt en weet je waar hij zit. Nooit gedaan en waren heel veel redenen. Gr 5 overstap hb onderwijs. Nu worden afspraken gemaakt en gelijk ook wat mee gedaan. Geen email er achteraan sturen hoe het nu zit. Ze doen wat ze zeggen. Een hele verademing
Gesprek met HB school was heel fijn! We gaan zoon aanmelden en dan is er 9/11 een kijkochtend waarin hij een ochtendje mee kan draaien. 1/11 staat nog een Ados onderzoek voor hem gepland. Ik twijfel na het gesprek vanmorgen met die school of we dat wel moeten doen, maar aan de andere kant is het ook wel fijn om het nu echt uit te sluiten.
Hi allen, weer een hoop geschreven. Het lukt me met een baby niet altijd om rust te pakken en rustig te forummen, maar ben weer bij. Voor de driftbuien van onze zoon vorige week gebeld met cjg voor hulp. Heb email van pedagoog gehad maar natuurlijk weer 0,0 reactie op gehad. Van de week stond nog een artikel in nu.nl over dat ouders niet snel genoeg aan de bel trekken want hulp is overal en zo gemakkelijk te verkrijgen. Tenenkrommend vond ik dat, om als ouder van hbers te lezen. Over zon en maan lezen... m'n kids zitten op hb profielschool. Dochter leest nu uit bieb avi m4. Zit in groep 3 en leest maan kern 3 nu. Ze zegt zelf dat ze echt niet zon gaat lezen want alle boekjes zijn stom en saai en er staan alleen maar meer woorden in zon dus is ze nog langer bezig. Tja... ik weet soms ook niet waar je als ouder en leerkracht dan goed aan doet hoor...
@Zuri: Ik denk dat dat voor iedereen geldt...heel veel hulp is helemaal niet zo overal en makkelijk te krijgen helaas... De wachtlijsten bij veel instanties zijn eindeloos en de wijkteams /CJG's zijn ook niet overal even goed georganiseerd. Bovendien ziet ook niet overal de ernst ergens van in...een verhaal horen is toch anders dan er middenin zitten. Dan gaan mensen ook niet harder lopen, omdat ze denken dat het wel meevalt.
Jaa denk dat ook echt hoor en hoor dat juist ook wel terug van kennissen met andere problematiek. Jammer is dat he. Je kunt zelf wel wat zoeken natuurlijk, maarja, geld he...
Zeker jammer. En ook als je het zelf zoekt zijn de wachtlijsten lang...als het al kan. Helaas ervaring mee (dubbele problematiek).
Eindelijk reactie van school. Niet het antwoord waar ik hoopte, wel het antwoord waar ik bang voor was. Ze zeggen te hebben doorgetoetst, maar helaas niet tot het daadwerkelijke niveau, maar gewoon het huidige blok. Ze hebben echt geen flauw benul dus. Geen flauw idee wat ik hier nou weer mee moet.
Kijken wat er wel en niet gemaakt moet worden ofzo. Maar als ik zie dat hij dan thuiskomt met een werkblad waar je hele uren van de klok moet aflezen slaan ze volledig de plank mis. Dat deed ie 3 jaar geleden al.
Dat is niet doortoetsen, maar voortoetsen… Dat doen ze hier ook, maar is echt wat anders dan Doortoetsen. Beide kan zinnig zijn, maar het heeft allebei een ander doel.
Vermoeiend dat ze nog steeds geen idee hebben wat ze nu eigenlijk met jullie afgesproken hadden. @Zuri wij doen met onze jongste speltherapie, ook voor haar woede/verdriet buien. Na de zomer gestart en tot nu toe zien we nog geen verbetering maar de speltherapeut heeft wel echt gezien hoe J is, echt door haar heen geprikt en gezien waar haar gedrag vandaan komt dus heb wel vertrouwen dat het straks wat beter zal gaan. Misschien ook iets voor jullie om naar te kijken als je met cjg niet verder komt. @owly fijn he als ze ook echt doen wat ze zeggen. Op een hb school is het natuurlijk helemaal niet raar om iedereen een individuele leerlijn te bieden.
Dat is toch weer jammer. Inderdaad was te verwachten maar toch blijf je de hoop houden dat ze het bij jullie wel goed deden.
Nee dat is waar maar na zoveel gedoe voelt dat wel als een warm bad. Het zou voor elke school zo belangrijk zijn. En als dat niet mogelijk is wat ik ook snap dan hoop je in ieder geval op nieuwe kennis mocht er een kind komen die hb is. Dat je het gevoel hebt dat ze het proberen en anders de info ergens anders vandaan halen.
Helemaal gelijk dat je dat zou verwachten. Maar helaas heb ik het idee dat het vooral leerkracht afhankelijk is hoe ze ermee om gaan en niet zozeer school afhankelijk.