Het doet er niet toe wat ik denk dat hij gedaan zou kunnen hebben. Het gaat erom dat het verhaal vreemd is. En bizarre ongelukken gebeuren, dat weet ik, maar het is een onderbuikgevoel. Kan het niet zo goed uitleggen.
Ik vind het ook zo vreemd dat het steeds allemaal wordt benaderd vanuit het kind. Het kind, en haar begeleider. Waarom niet melden, er is een 26-jarige vrouw vermist? (wordt alleen indirect gedaan). Hebben haar ouders haar als vermist opgegeven?
Fijn dat ze zijn gevonden. Vreselijk dat ze beide zijn omgekomen, en dat het zo lang heeft geduurd voor alle betrokkenen en nabestaanden. Wat er precies gebeurd is weten we niet, en zullen we misschien ook nooit te weten komen. Het is gewoon echt vreselijk triest voor de ouders (broers, zussen, familie, vrienden) van beide meiden.
Jouw gevoel dat het verhaal vreemd is doet er ook totaal niet toe. Soms is het gewoon beter om je gedachtes voor jezelf te houden. Als je vermoedens hebt die ergens op gebaseerd zijn ga je naar de politie ipv op internet aan karaktermoord te doen met onderbuikgevoelens.
Ik denk dat die focus komt doordat er een Amber Alert is uitgegaan, en die worden ingezet bij vermiste kinderen. Dat maakte Sanne niet minder vermist natuurlijk, maar omdat de Amber Alert voor Hebe was, werd naar Sanne gerefereerd als ‘begeleidster’. Dat maakt niet dat haar familie en vrienden niet ook zeer ongerust waren en nu een dochter, nichtje, vriendin etc verloren hebben… niet iedereen vindt het fijn om zeer emotioneel in de media te komen, en na de reacties op die beste vriend van Sanne begrijp ik dat ook wel. Ik hoorde ook dat de moeder van Hebe van vanalles beschuldigd is op social media, hoe walgelijk…
De verkeersveiligheid op het knooppunt Empel staat ter discussie na het fatale ongeval waarbij Sanne uit Den Bosch en Hebe uit Vught te water raakten. Bij de afslag op de A59 richting Nijmegen en Eindhoven ging het de afgelopen jaren vaker mis. Rijkswaterstaat en de politie hebben een onderzoek ingesteld naar de huidige verkeerssituatie en het ontbreken van een vangrail in de buitenbocht bij de afslag. Volgens de woordvoerder van Rijkswaterstaat loopt er inmiddels een onderzoek naar de toedracht van het ongeval en of er sprake is van een onveilige situatie op de plek des onheils. "Wij zijn cijfers en informatie aan het vergaren met daarin als hoofdvraag: waarom staat er geen vangrail aan beide kanten van de weg. Wij proberen hier zo snel als mogelijk opheldering over te krijgen." Risicovolle bocht Er is alle reden tot zorgen, gezien het aantal ongevallen bij het knooppunt in de afgelopen vier jaar. In november 2021 belandt een auto er op de kop in de greppel In augustus 2020 belandt een auto in het water naast de snelweg In juni 2019 raakt een auto te water bij het knooppunt In januari 2019 belandt een auto in de sloot In januari 2018 slipt een auto het water in
Heeft dat niet te maken met regels? Een volwassene wordt in normale omstandigheden ook minder snel (openbaar) gezocht. Dit meisje had zorg nodig naar wat ik begreep op meerdere vlakken. Waardoor het hard gezegt belangrijker was om haar te vinden dan een gezonde volwassen vrouw
Weet ik niet, staat er niet bij. https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/veiligheid-knooppunt-empel-ter-discussie-na-ongeval-sanne-en-hebe
Tijd voor een vangrail. Lijkt met toch niet zo moeilijk na zoveel ongelukken daar. Die is daar aan de buitenkant helemaal niet. Heel gek dat zo’n stuk daar ontbreekt.
Ligt natuurlijk ook aan het plaatmateriaal waarvan de auto is gemaakt. Bij de picanto is heel licht dun materiaal gebruikt en veel kunststof. Als bijvoorbeeld een Volvo eenzelfde ongeval zou krijgen, zou hij zeer waarschijnlijk veel minder uiterlijke schade vertonen omdat Volvo veel hoogwaardiger materiaal gebruikt in verschillende lagen en diverde soorten kreukelzones heeft ingebouwd. Ik heb ongevallen gezien waarbij een peugeot 107 met 30 km per uur op een stilstaand object is gereden, die zat tot aan de achterbank in elkaar. Terwijl een Volvo V50 die op de snelweg met 60 km per uur op een stilstaand bord van rijkswaterstaat wss geklapt alleen schade had aan de neus en zelfs nog kon rijden.
Ik heb dit wel eens gevraagd aan me broer die bij de brandweer en ambulance werkt. Waarom niet overal een vangrail. Het antwoord daarop is eigenlijk vrij simpel.... je maakt dan waarschijnlijk nog meer ongelukken. Doordat de auto botst tegen de vangrail, kaatst het terug de weg op, waardoor nog meer auto's deze auto weer zouden kunnen raken. Ik had daar ook nooit over nagedacht maar het klinkt vrij logisch...
Dat klinkt inderdaad vrij logisch! Ik vraag me op zon punt dan alleen wel af waarom er wat verderop richting het water geen vangrail staat, dan ben je van de weg af, eventueel ruimte om terug te corrigeren, geen gevaar op terugklappen op de weg, maar je voorkomt zo wel dat iemand het water induikt
Ik ken de weg heel goed, we wonen er niet zo ver vandaag dus ik rij er vaak. Ik snapte ook niet waarom ze daar eerst voor gaan onderzoeken; zet er een vangrail neer idd, zo moeilijk is dat niet. Maar ik lees hierboven dat er dus wel reden voor is dat die er niet staat.
Verschrikkelijk dit Ik 'hoop' voor hun dat ze op slag weg waren, en niet omdat er maar geen hulp kwam...
Dit is een hele goeie!!! Ga ik weer vragen aan me broer! Het zou ook kunnen zijn maar dat is eigen gedachtengang.... dat er meer mensen overlijden na een ongeluk met een vangrail ipv in het water komen. Dus dat je dan meer overlevingskansen heb.... maar ga het dit weekend even navragen bij me broer ook...