Wij hadden in ons oude huis een oude meter, dubbele meter met een dag en nacht instelling. Ik las op de eneco app ergens dat ze vanwege bepaalde meters die een bepaald signaal niet konden ontvangen/versturen dat ze t dubbel tarief uitgezet hadden. Ergens vorig jaar ofzo. Moet ff wat op de zolder zoeken, als dat een beetje meezit zoek ik m ff op. Was een klein lettertjes verhaal (waar ook de vermelding van gasregio stond)
Ah dat is een goede om te onthouden! Er gaat sowieso iets niet goed bij ons, vorige week is er een nieuwe slimme meter geïnstalleerd want de vorige had een storing en was blijkbaar niet meer te redden, en we zitten nu steeds overdag in het lage tarief (maar ik krijg nog steeds geen meterstanden door dus ik kan niks zien, ga er maar weer achteraan bellen).
Wij hebben van de zomer een nieuwe meter gekregen omdat we van 1 naar 3 fases gingen in de meterkast Bij ons duurde t ruim 3 weken tot een maand voor alles weer correct verliep. Je verbruik wordt zodra t weer werkt ook recht getrokken
ah dat geeft de burger moed! We moesten al een tijd wachten op een monteur en ik had gehoopt het dan vanaf die datum gewoon weer in de gaten te kunnen houden. Wat ik wel gek vind is dat de opgenomen eindstand qua elektriciteit 0 is, net als de beginstand. Die staat dus ook niet in de app. Kan dus nergens zien wat en hoeveel we verbruikt hebben sinds het moment van storing tot vervanging, ben toch wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Onze merken | Unilever die merken dan maar boycotten Maar, Unox (ook unilever) doneert dan wel weer aan de voedselbank...
Hij bedoelt het uitzetten van het tf signaal. Analoge meters werkten hiermee om het piek en dal tarief om te zetten. Nu het signaal er niet meer is heb je als je een snaloge meter hebt, alleen nog maar enkel tarief.
Maar dan is het toch eigenlijk krom wanneer je maandbedrag er nog onder zit. En ja dan praat ik ook even over ons zelf, wij betalen maar 81€ aan voorschot en zoals het er nu naar uitziet krijgen wij meer terug dan dat we überhaupt aan voorschotten betalen. Ok we weten nog niet wat de wintermaanden gaan doen aangezien we de verwarming nog niet aan hebben, maar wij hebben geen gas maar wel 16 zonnepanelen met een flinke opbrengst. Zelfs met slecht weer leveren we sinds september nog meer terug dan we verbruiken
Dit geldt ook voor Protector&Gamble. En aangezien wij groot groot grootverbruikers zijn van Pampers met 3 koters in de luiers.. En nee, overstappen op een ander merk is geen optie omdat ze daar gewoon niet (voldoende) droog in blijven (tijdens de nacht). En dan ook nog allerlei producten in prijs laten stijgen. Bah. Ze zouden zich moeten schamen.
Dan is het specifiek in deze situatie wel een beetje krom ja. Maar het is anders ws niet haalbaar om de maatregel op korte termijn door te voeren. Ik zou er een prachtige deken van mooie stof voor op de bank van kopen, zodat ik zeker weet dat ik de hele winter warm blijf. Of, dit heb ik laatst gedaan, koop een dik fleece ochtendjas. Mijn hemel wat is dat ding warm. Ik dacht dat badstof altijd lekker warm was, maar fleece wordt bijna broeierig.
De maatschappij heeft jou eindstand als t goed is gewoon genoteerd staan. Zodra jou meter weer op en running is leggen ze die naast jou eindstand om te kijken wat t verbruik is geweest in die paar weken. Doordat jullie storing hadden heeft jullie meter 0 genoteerd ipv de correcte standen
Dit hoop ik! Maar hoe weten ze die eindstand dan? Van de gasmeter is het goed gegaan, maar de monteur heeft als eindstand gewoon ‘0’ ingevuld bij elektriciteit, en er kwamen geen meterstanden door naar de netbeheerder en maatschappij agv de storing. Weet jij waar ze die eindstand dan vandaan halen? Ik heb m zelf dus ook niet, enkel de laatste die de meter wel doorgegeven heeft begin september.
Wij hebben nog een oude meter en idd kun je daarmee geen dubbeltarief meer krijgen. De reden is volgens mij dat er een signaaltje uitgezonden werd om de meter te laten switchen van dal naar hoog en andersom. En dat signaal hebben ze gestopt. Waarschijnlijk omdat er maar heel weinig oude meters meer zijn. Edit, beetje mosterd lees ik nu
Het was fijn om de prijs weer een beetje te zien dalen! Ik kreeg gisteren de nieuwe variabele tarieven voor december van NLE: Bekijk bijlage 738087 Piek en dal komen nu wel heel dicht bij elkaar. Het lijkt niet meer echt te lonen om de grote apparaten alleen 's nachts aan te zetten.
Ja heel duurzaam maar met 3 kinderen in de luiers niet te doen. Ik was me al de ***** en echt geen haar op mijn hoofd die aan de wasbare luiers denkt. Er gaan hier gemiddeld 15 luiers per dag doorheen waarbij ze regelmatig ook 2x per dag poepen (en je dus aan 6 poepluiers zit). Wasbare luiers? Ik moet er niet aan denken!
ik snap er een reet van dat zowel wij als mijn schoonpa dat niet niet meer hebben. ga toch nog even chatten met eneco, hopelijk draaien ze het terug.