Vorig jaar zomer is onze nieuwe badkamer geïnstalleerd, we wilden graag zwarte kranen en omdat we wisten dat er soms problemen mee waren hebben we heel goed uitgezocht welk merk we het beste konden nemen. Ook hadden we al een waterontharder besteld waardoor we wisten dat we geen problemen met kalk zouden krijgen. Binnen 3 maanden begonnen de kranen af te bladderen op de contact punten. We hebben toen een nieuwe wastafel kraan, handdouche en knoppen voor de thermostaat bediening gekregen. Dit hebben we op eigen kosten laten installeren. Een jaar later zitten we weer met hetzelfde probleem, dit maal de handdouche van de badkraan en weer de handdouche van de gewone douche. Ik heb nu weer nieuwe kranen gekregen na veel over en weer mail en gedoe. Volgens het bedrijf mag ik het namelijk niet schoonmaken met een microvezel doekje maar dit staat nergens vermeld. Daarnaast had in mijn ogen dan de hele kraan beschadigt moeten zijn en niet weer het contact punt (waar de kraan in de houder gaat) Buiten dat vind ik het belachelijk dat kranen van een paar duizend euro niet normaal schoon gemaakt kunnen worden, ik gebruik geen schuurspons met cif ofzo Ben er juist heel voorzichtig mee en maak vaak alleen schoon met een zachte vochtige doek zonder zeep. Ik ben nu van mening dat we de installatie niet weer zelf moeten betalen. Vorige keer was dit al een behoorlijk bedrag en loodgieters zijn niet bepaald goedkoper geworden. Maar het bedrijf zegt dat ik een factuur van de loodgieter moet overhandigen en dan gaan ze overleggen met de leverancier, ik wil gewoon zwart op wit dat het betaald wordt. Is dit nou zo raar? Daarnaast ben ik het vertrouwen in de kranen helemaal kwijt, op de regendouchekop na is straks alles vervangen in krap 1,5 jaar tijd en in mijn ogen zit ik binnen een paar maanden weer met hetzelfde probleem en kan ik weer wekenlang gaan mailen.
Heb je foto's? Vind het zo lastig om voor te stellen wat er precies mis is. Komt het zwarte laagje van de kraan eraf waardoor je dan zilver ziet? Ik ben van mening dat je gewoon mag klagen als iets niet goed is. Helaas krijg je alleen niet altijs gelijk. Mijn quooker was na 3 jaar stuk en dat vond ik ook super snel maar toen had ik pech. In jouw geval valt het volgens mij ook nog gewoon onder de garantie of niet?
Ah dat is ook rot zeg! Ik vind het zo bizar, je betaald er genoeg voor… En ja ik heb 15 jaar garantie, maar dat is alleen op de kraan natuurlijk. Ik ga niet elk half jaar een paar honderd euro voor een loodgieter betalen.. Zo ziet het er uit;
Hier zou ik 100% zeker over klagen. En ik zou idd ook de installatie terug willen. Lijkt me niet dat het iets met het doekje te maken kan hebben want dan zou het op meer plekken zijn. Kan het niet zijn dat het komt door opgedroogd water (wellicht lekt het daar), niet dat dat een goede oorzaak zou zijn....
Wat vreselijk irritant! Dat lijkt me inderdaad niet normaal dat het alweer zo snel gaat bladderen. Misschien emailen en dan op die manier alles zwart op wit zetten. Heb wel eens gehad dat ik dan vroeg kunt u dan wat u net zei voor mij even op de mail zetten.
Hier mag je zeker over klagen. Ik zou zelfs aardig boos worden. Heb zelf nu anderhalf jaar een zwarte kraan van de Karwei, maar die ziet er nog perfect uit. En daar gebruik ik gewoon een microvezeldoek op hoor...
Een kraan zou je toch goed moeten kunnen reinigen zonder dat de kleur er af gaat lijkt me. Dus in mijn ogen echt niet onredelijk! Zelf vonden we zwart ook heel mooi maar durfden het niet aan, zijn voor brushed gunmetal gegaan als oplossing toen want wouden ook niet gewoon zilverkleurig.
Dit zwart een paar duizend euro's waard??? ( mag ik oneerbiedig zeggen dat ik het eruit vind zien als een hobby project ) dit resultaat krijg je als je voor de gein met een oude kraan en een spuitbus aan de slag gaat. De verf echt niet goed aan de ondergrond waardoor je precies op het aandraai punt ( het punt waar de moer in de schroefdraad die uit de muur komt ) Zet je daar nu gereedschap op dan laat de verf al los, na 1 jaar komt er vocht onder en bladert de verf eraf. Weet je wel zeker dat hij dure kranen levert, sorry maar dat microvezel doekje zegt bij dat het een gespoten laag is. Zoals ik ze dus schoonmaakt zou jij kale kranen hebben, ik haal kalk resten weg met een schuurmiddel. De verkoper hoort garantie te geven en jouw geen installateurs kosten te geven. Maar ja probeer in de huidige tijd maar eens "garantie" te claimen. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Die krijgen vaak meer voor elkaar dan een particulier.
Ik moest even op google kijken wat brushed gunmetal was, maar iets zegt me dat jouw kranen gepoedercoat zijn, dat is een hele harde laag, dat gaat nooit kapot. Maar ik het hoogglans is poedercoaten, heel erg lastig en daarom erg duur.
Klopt dat probeer ik het bedrijf ook duidelijk te maken, maar het zit alleen op de contact punten. Dus dit stukje gaat in de houder, de houders zijn beschadigt, maar bijvoorbeeld bij de wastafel kraan het stuk waar je het aanraakt om hem aan te zetten. Daar bladderde het niet zo af maar was het meer slijtage waar het goud/messing doorheen kwam.
Dit hoort niet zo te zijn! Wij hebben ook zwarte kranen, gewoon van de bouwmarkt en waterontharder maar absoluut niet dat het eraf bladdert.
Ik doe inderdaad alles per mail, en ik denk dat ik alles maar alvast ga bundelen voor de rechtsbijstand, ook de klacht van vorig jaar!
Het gaat dan om alle kranen hè, wastafel, bad en douche. En het komt bij een grote sanitair zaak vandaan en is een bekend merk. Rechtsbijstand hebben we inderdaad!
Nou ik heb echt spijt De hele badkamer is al een groot drama. Echt verbouwen in Corona tijd vorig jaar, niet te doen. Beneden heb ik een zwarte quooker, die wordt veel intensiever gebruikt en schoongemaakt en ziet er nog perfect uit… Bedankt voor de reacties, ik kan er zeker wat meer maar belangrijkste is dat ik niet aan mezelf hoef te twijfelen. Zit in een burn out en dan helpen dit soort dingen niet mee..
Dan nog wij hebben grohe kranen en ik heb er 2 in de badkamer 1 in de keuken en 2 buiten. En dat was in totaal met wat koper en aansluit materiaal iets van €1000. mag ik vragen van welk merk je kranen zijn? Ik zou even contact met de rechtsbijstand opnemen, een brief opstellen lijk makkelijk maar juridisch een juiste brief maken is best lastig. Ik heb well eens een brief zelf geschreven en hem door de restbijstand laten toetsen, dat doen ze graag.
Dat moet je zeker niet doen en ik heb bij een aannemer gewerkt en weet dat ze mondeling het zo kunnen draaien dat je denkt dat je niks meer kan. je zelfvertrouwen kunnen ze aardig de grond in trappen. Mijn advies zou het volgende zijn. Maak zelf een brief op je eigen bewoording hoe je het opgelost wilt zien. Bel de rechtsbijstand op en leg het probleem uit. Ik zit bij de das en daar kon ik mijn eigen brief naar toesturen en werd hij juridisch getoetst. Vaak sta je dan wat sterker. Maar misschien wel het belangrijkste, stoor je niet aan je kranen en werk aan je herstel, dat is veel belangrijker dan een kraan.
Is de leverancier/installateur bij een branchgarantiefonds aangesloten, zoals het CBW? die kan bemiddelen bij klachten. Anders heb je ook nog de geschillencommissie. Wat betreft keukens en badkamers vind ik service en aftersales zeer belangrijk. Die moeten bij mij hoge cijfers hebben.
Ik zou ook nadenken wat je nu als oplossing wilt zien. Ja nieuwe kranen plus installatie.. maar als dit een intrinsiek kwaliteitsprobleem is, zit je er over een jaar weer mee. Is er een andere merk of toch een andere kleur waarmee je in 1 klap klaar bent voor de komende 15 jaar?