Ja ik vind het ook belachelijk! Maar het is ook een heel ander bedrijf en elk bedrijf heeft andere soort klantenservice helaas! Slechte klantenservice is zo rot!!
Klopt. Siemens heeft een uitstekende service. Zelfs als de garantie al een jaar verlopen is regelen ze alles voor je. Ook Miele doet nooit moeilijk, AEG/BOSCH ook altijd perfect. Philips daarentegen. Viel me zo zwaar tegen van een miljardenbedrijf. Uit protest koop ik ook niets meer van ze. Wij hebben bijvoorbeeld een Zanussi droger. Zanussi staat erom bekend dat het niet echt een goed merk is. Maar mijn droger, man man man, die komt uit 2007 en werkt nog als een malle. Nooit problemen mee gehad.
Je hebt nog recht op wettelijke garantie als ik het zo lees. Kijk maar eens hier & open dan maar de afschrijvingstabel, stofzuiger valt onder klein huishoudelijk & dan boven de €200 heb je recht op 3 jaar garantie. https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting Wettelijke garantie gaat altijd voor op fabriek/winkelgarantie!
Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik veel aan! Mediamarkt heeft ook al gereageerd, maar tot nu toe met standaard antwoorden over 'opsturen en dat het binnen de garantie periode vergoed wordt'. Dus ik heb nu gevraagd hoe het zit qua garantie.
Van mediamarkt kreeg ik dit terug: 'De garantie is 2 jaar. We weten niet waar je deze informatie vandaan hebt, echter is dit incorrect.' Ik heb jouw informatie gekopieerd en geplakt en geëindigd met 'we kunnen dit netjes afhandelen of via de rechtsbijstand doen '. Ik ben benieuwd..
Helaas zeggen ze dit: De steelstofzuiger kan je ter reparatie bieden in de dichtsbijzijnde mediamarkt filiaal samen met een kopie van je aankoopbon. Echter valt deze buiten de 2 jaar fabrieksgarantie. De 3e jaar valt onder levensduur garantie. Bij het aanmelden van een reparatie wordt door ons reparatiecentrum een offerte opgemaakt afhankelijk van het defect. Ook kan je ten alle tijden contact opnemen met de fabrikant en daar navraag doen over de garantie.
Geen tips mbt garantie of consumentenrecht maar onze Philips steelstofzuiger begaf het ook net na de garantietermijn. Ook tijdens de garantietermijn al n keer willen opsturen maar net toen we daarover in discussie waren met de verkoper deed ie het opeens weer. De verkoper (externe verkoper via bol) kon de tweede keer niets doen, beriep zich op de verlopen garantietermijn. We hebben m weggegooid. Nooit meer een Philips steelstofzuiger.
Hier ook nooit meer.. Maar we gaan nog wel even de rechtsbijstandverzekering aanschrijven om te kijken of we echt geen rechten meer hebben.
De rechtsbijstand kan niks voor ons betekenen. Dus eigenlijk heb je er niks aan dat de wettelijke garantie 3 jaar is als je er geen recht op hebt.