Dure steelstofzuiger maand na garantie kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 16 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Kijk wat rechts bijstand voor je kan doen.
     
  2. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja klopt dat is extreem balen!!
     
  3. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja ik vind het ook belachelijk! Maar het is ook een heel ander bedrijf en elk bedrijf heeft andere soort klantenservice helaas!
    Slechte klantenservice is zo rot!!
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt. Siemens heeft een uitstekende service. Zelfs als de garantie al een jaar verlopen is regelen ze alles voor je. Ook Miele doet nooit moeilijk, AEG/BOSCH ook altijd perfect. Philips daarentegen. Viel me zo zwaar tegen van een miljardenbedrijf. Uit protest koop ik ook niets meer van ze.

    Wij hebben bijvoorbeeld een Zanussi droger. Zanussi staat erom bekend dat het niet echt een goed merk is. Maar mijn droger, man man man, die komt uit 2007 en werkt nog als een malle. Nooit problemen mee gehad.
     
  5. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Zuul vindt dit leuk.
  6. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik veel aan! Mediamarkt heeft ook al gereageerd, maar tot nu toe met standaard antwoorden over 'opsturen en dat het binnen de garantie periode vergoed wordt'. Dus ik heb nu gevraagd hoe het zit qua garantie.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Van mediamarkt kreeg ik dit terug:

    'De garantie is 2 jaar. We weten niet waar je deze informatie vandaan hebt, echter is dit incorrect.'

    Ik heb jouw informatie gekopieerd en geplakt en geëindigd met 'we kunnen dit netjes afhandelen of via de rechtsbijstand doen '.

    Ik ben benieuwd..
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Helaas zeggen ze dit:


    De steelstofzuiger kan je ter reparatie bieden in de dichtsbijzijnde mediamarkt filiaal samen met een kopie van je aankoopbon. Echter valt deze buiten de 2 jaar fabrieksgarantie. De 3e jaar valt onder levensduur garantie. Bij het aanmelden van een reparatie wordt door ons reparatiecentrum een offerte opgemaakt afhankelijk van het defect.

    Ook kan je ten alle tijden contact opnemen met de fabrikant en daar navraag doen over de garantie.
     
  9. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Geen tips mbt garantie of consumentenrecht maar onze Philips steelstofzuiger begaf het ook net na de garantietermijn. Ook tijdens de garantietermijn al n keer willen opsturen maar net toen we daarover in discussie waren met de verkoper deed ie het opeens weer. De verkoper (externe verkoper via bol) kon de tweede keer niets doen, beriep zich op de verlopen garantietermijn. We hebben m weggegooid. Nooit meer een Philips steelstofzuiger.
     
  10. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Hier ook nooit meer..

    Maar we gaan nog wel even de rechtsbijstandverzekering aanschrijven om te kijken of we echt geen rechten meer hebben.
     
    Relax vindt dit leuk.
  11. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    De rechtsbijstand kan niks voor ons betekenen. Dus eigenlijk heb je er niks aan dat de wettelijke garantie 3 jaar is als je er geen recht op hebt.
     

Deel Deze Pagina