Ik schrijf hier na een hele tijd ook maar weer mee. Heb ineens een enorme schoonmaak- en opruimdrang Morgen gaat alle kerst er uit (dat doe ik normaal pas eerste week januari, ben er nu ineens zo klaar mee ) en daarna begin ik aan de keukenkastjes en het dressoir. Daar zit voornamelijk knutselspul en spelletjes in, even kijken wat ze nog leuk vinden en wat eventueel weg kan.
Normaal ging de kerstboom er op 2e kerstdag al uit. Zeker toen de kinderen nog kleiner waren. De laatste 2 jaar was het als ze terug naar school gingen maar misschien dat ik nu toch morgen al kijk om de boom weg te halen. Het houdt ook redelijk tegen qua opruimen omdat er wat dingen naar het halletje moesten om plaats te maken voor de boom. En om dan alles weer te gaan verschuiven elke keer om in het halletje bij de voordeur te geraken heb ik ook geen zin in.
Kerstboom blijft hier lekker nog even staan. Pas aan het eind van de vakantie ruimen we die op. Vooral mijn man en oudste dochter genieten er nog erg van, mij maakt het allemaal wat minder uit. Vandaag met de kinderen hun kamers aardig aangepakt. We zijn er nog niet, maar in beide kamers een goed begin.
Hier vertrok de kerstboom 3e kerstdag, de speelplek is er weer voor terug. (Stond in G dr kamer) Gelijk door in de andere kamers van de week. Iemand nog een goede tip voor schoolwerkjes en knutsels te fotograferen? Ik doe ze nu maar op mn scanner omdat ik ook niet de schaduw van mn telefoon er op wil hebben en flitser vertekend de kleuren wel heel erg. Spul is hier bewust ingeplakt EN digitaal.
Hier vandaag en gister ook even flink opgeruimd. Verschoonplek op het dressoir is na 2.5j weg, dochter verschonen we toch boven. Inhoud van het dressoir enzo ook gelijk opgeruimd/uitgemest. En de tv kast en salontafel(lade) uitgemest. Geeft gelijk een rust in mn kop. Gister druk geweest op zolder. Morgen nog wat opruimen en dan even zooi naar de kringloop brengen en de rest op vinted zetten. Heb een tas vol voor vinted maar t komt er maar niet van....
Wat is iedereen actief! Super leuk om te lezen! Hier op dit moment op vakantie maar merk dat ik de laatste dagen al bezig ben met wat ik zou kunnen doen in huis. Er ontstaat weer ruimte voor in mijn hoofd dus daar ga ik bij thuiskomst gebruik van maken. Ik ga starten met de wasruimte. Best een flinke uitdaging maar ik denk dat als we ons even boos maken het wel snel af kan zijn. De muren moeten gestuct worden en het plafond verlaagd. Ook moeten er 3 grote kasten komen en dan kunnen we alles netjes opbergen. Ik ga starten met het opruimen van de spullen en het behang afkrabben. Vanaf 9 Jan is mijn man 5 dagen op zakenreis dus dat is het perfecte moment om even door te pakken!
Over 6 weken moet onze hele benedenverdieping leeggehaald zijn, omdat de aannemer dan begint. Ik wilde deze vakantie dus vast beginnen met dressoir, trapkast en keuken uit te zoeken en de schuur een stuk leger ruimen. Maar meteen na kerst 2 zieke kinderen, die elke 10 minuten weer iets nodig hadden. Oudste is gelukkig weer opgeknapt, maar dochter wordt alleen maar zieker en wil nu de hele tijd tegen me aanliggen. Ik heb wel wat kunnen doen, maar helaas niet zoveel als gehoopt. Er zijn gelukkig al best wat spullen opgehaald die ik op de weggeefhoek had gezegd. Ik vind het altijd zo’n tegenvaller als je lekker hebt opgeruimd, maar dat de hal dan nog 4 dagen vol ligt.
Ik ga na de kerstvakantie weer een ronde doen. Door een totale renovatie van de beneden verdieping heb ik noodgedwongen beneden alles gedaan. Eind stand 24 puinzakken weg en 4 verhuisdozen bewaren voor als de verbouwing klaar was. Na de kerstvakantie is de bovenverdieping aan de beurt. Zoon gaat naar zolder en dochter en wij doen kamer wissel dus ik mag alles weer uit gaan zoeken. Van spullen doe ik super makkelijk afstand. Van kleding schoenen en tassen kan ik dat minder goed. Heb dozen vol met wat als/stel dat kleding. Ook heb ik wat dozen met dingen als rapporten van de basisschool, middelbare school, dingen die ik nooit bekijk maar toch ook moeilijk afstand van kan doen! De kledingkast word de grootste uitdaging. Was vorige week al trots dat ik 2 pyjama’s met gaten heb weggegooid na 6 jaar omdat er gaten in zaten maar ze nog zo lekker zaten
Goedenavond, wat leuk om al jullie berichtjes te lezen. Ik ben moeder van 2 kindjes en ik ben professional organizer/ opruimcoach. Super leuk om anderen te helpen met het organiseren en structuur aanbrengen in hun huis, spullen of administratie. Volgende week ga ik met een nieuwe leuke opdracht van start bij een mama-to-be. Ik ga samen met haar een aantal ruimtes in huis opruimen zodat ze helemaal klaar zijn als de baby komt. Ook gaan we samen de babaykamer inruimen, heel leuk om te doen.
Hi dames, wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Ik ben zelf moeder van 2 kindjes en ik ben opruimcoach. Ik help en begeleid bij het opruimen van ruimtes, spullen en administratie. Misschien kan ik jullie een keer helpen?
Goed bezig allemaal! Voor de kerst ben ik een aantal spullen via mp kwijtgeraakt, gelukkig veel dezelfde of volgende dag opgehaald. Komende week stapel ik al mijn spullen op in een vam de kamers, van daaruit weer opnieuw uitzoeken. Ik kan een opslag huren en de ene grootte voor de andere scheelt toch 20 euro per maand. Dus eerst zeker weten hoeveel ruimte ik nodig heb. Ik woon nu een maand op deze plek met echt niet al mijn spullen, dat is ook al een eyeopener zeg. Bakspullen heb ik vandaag gehalveerd. Oke een aantal springvormen waren roestig maar waarom zou ik er 4 nodig hebben Boeken verkoopt niet zo lekker en zelfs gratis niet zo goed. Een aantal dikke bewaar ik wel, bleek goed van pas te komen toen ik gordijnen op wilde hangen. Trapje te klein en met hakken aan kwam ik er niet goed bij. Boek erop, jawel hoor!
wat leuk in welke omgeving woon je? Misschien kan ik wel wat hulp gebruiken met het stukje kleding en schoenen (meer dan 120 paar, sneakers, laarsen, pumps, slippers)
Dat zou leuk zijn. Mooie verzameling schoenen heb je! Ik woon in Vleuten en werk in regio Utrecht en omgeving
Kerstboom mag nog even blijven. Die is nog te mooi Op zolder zijn we de afgelopen dagen goed bezig geweest. 2 auto's vol boeken naar de kringloop. Deed wel een beetje pijn. Maar ze stonden al jaren stof te verzamelen op de plek waar ik een nieuwe werkplek wil maken nu het thuiswerken voor 2 personen echt de standaard gaat blijven. Alleen nog de kastjes uit elkaar schroevenben inleveren en eens goed poetsen daar. En dan kan er weer nieuw spul naar binnen gesleept worden (bureau en extra scherm en toetsenbord en muis)
Wonder boven wonder is mijn rommellade in de keuken ineens een stuk leger. Ben er niet speciaal mee aan de slag gegaan maar het is wel leuk om te zien. Bakspullen moet ik ook nog uitzoeken. Hetgeen ik niet regelmatig gebruik maar wel af en toe wil ik in een bewaardoos doen zodat het uit dat kastje is. Voorlopig zal dat wel weer een tasje worden want ik ben nog aan het kijken welke bewaardozen ook voor andere spullen. Ik bestel dan liever in 1 keer alle dozen.
Laatste paar pagina's gelezen! Wat leuk om zo inspiratie op te doen. Ik ben al een paar jaar bezig om te minderen met kopen en verzamelen, maar ik merk altijd weer dat het niet meevalt. Met 3 kinderen haal je snel een hoop zooi in huis. En ook qua kleding kan ik mezelf echt laten gaan en kleding weg doen vind ik lastig. (Behalve kleding van de kinderen die te klein is. Alles op Vinted.) Iemand dé tip hoe je kledingkast en schoenen verzameling op orde te houden? Hoe bepaal je wat er weg kan? Een rokje dat je elke zomer 5 keer draagt bijvoorbeeld.. zouden jullie dat bewaren? Of voor die paar keer dan maar weg doen. En "de" rommella, die iedereen wel kent. Hoe krijg je die netjes?! Heb alles nu in bakjes maar dan nog is het een enorme puinhoop..
Werkt ook goed bij een baby met reflux. Je zet gewoon de davinci serie bij t hoofdeind onder de poten van t ledikant. Hier de keuken net uitgesorteerd en schoongemaakt. Viel me best mee wat er weg moest. Paar verdwaalde koffiemelk cupjes en een blik oplos cappuccino. Morgen administratie dagje, al is t zo gedaan. De knutsels wegwerken is meer werk. Op de zolder nog eens handigere kasten maken. Ruimte wordt niet ideaal benut, dat kan efficienter.
Wat je draagt zou ik bewaren, mits je voldoende kastruimte hebt. Past het niet in de kast, dan zou ik wat je het minste draagt en/of het minst leuk vindt weg doen. Als ik kleding weg doe die nog goed draagbaar is, dan geef ik het aan de kledingbank. Het idee dat iemand met weinig geld er dan plezier van heeft, maakt dat ik het makkelijker weg doe. En ook fijn dat het dan niet, zoals vaak bij Vinted het geval is, eerst nog maanden in huis rondzwerft tot het weg kan. Ik accepteer de rommella; dat is de (enige) plek in huis die hier rommelig mág zijn. Als hij ‘overloopt’ ruim ik hem op, maar een paar weken later is hij toch weer rommelig.