Ik sta met 97 pakketjes op plek 220. Dhl komt zeker net zo vaak. Voel ik me schuldig? Nee! Ik red het fysiek niet om veel te winkelen. Vrijdag naar de ikea geweest om met de oudste een leesstoel uit te kiezen voor op haar kamer. Slaapbank die er nu staat is gewoon aan vervanging toe. Ben nu nog kapot van dat uitstapje maar ja, zoiets koop je niet van een plaatje. Ze heeft nu een stoel uitgezocht, die laten we zodra dat financieel uit kan samen met een voetenbankje, een boekenkast voor haar en 2 boekenkasten voor mij bezorgen. Dat zijn dan al 8 pakketten. De reden? Wij leven heel zuinig op bepaalde gebieden en hebben dus 1 Toyota Aygo van 12 jaar oud. Daar past dus geen kast of stoel in (verbazingwekkend wat er wel in past overigens). Verder lezen dochter en ik graag. Wat wij lezen levert de lokale boekwinkel niet, kunnen ze zelfs niet bestellen. Dus zijn we laatst samen naar 6 Amerikaanse, Engelse en tweedehands boekwinkels geweest, 29 boeken gekocht in totaal. Verder uitgebreid gekeken wat ze verder nog wil, dan gaat ze of een keertje alleen terug naar Amsterdam of we bestellen online. Ik was namelijk een week uitgeschakeld na dat dagje winkelen. En nee, wij gaan niet tevreden zijn met het lokale aanbod aan boeken, daar vind ik onze ontwikkeling en interesses te belangrijk voor. Verder bestel ik kleding voor de kinderen online, voor jongste bij H&M en Hema, weet precies wat goed is en er hoeft nooit iets terug. In de filialen hier hangt zelden wat hij mooi vindt of in de goede maat. De oudste bestelt o horror op Shein. Shein? Ja Shein, ze heeft een erg lastge maat, is erg onzeker over haar uiterlijk en wil er graag bij lopen in de stijl waar zij zich fijn bij voelt. Dat vind ik in haar situatie namelijk erg belangrijk. Nou, ik kan je vertellen, dat lukt in geen een stenen winkel hier in Nederland, op 1 gave jas van de kringloop na, want daar kijkt ze ook graag. Goede maattabel daar dus er hoeft eigenlijk nooit iets terug. Daar staat tegenover dat ze al 2.5 jaar met haar enige paar schoenen doet. Zoon heeft ook maar 1 paar schoenen overigens (en scoutingschoenen, geen overbodige luxe) Zelf kopen man en ik daarentegen zelden kleding. Twee keer per jaar haal ik in Duitsland een groot deel van de verzorgingsproducten. De rest bestel ik in bulk bij bol.com. In de winkels zijn de aanbiedingen zelden aanwezig, kan ik 3 filialen af en sta ik met lege handen, wel met flink wat pijn. Bovendien ben ik geen dief van mijn eigen portemonnee. Een ander voorbeeld: showmodel kunstkerstboom gekocht bij de Praxis op 300 meter van ons huis, was geen doos meer bij, tegen beter weten in 3 winkels gekeken naar een opbergtas, toen toch maar op bol besteld. Zijn we weer 20 jaar onder de pannen.
Dat heb ik dus ook. Het afgelopen jaar heb ik ook heel veel dingen online moeten bestellen na onze verhuizing. Zelfs verf en behang. Vandaar ook het hoge aantal dat ik had. Je kan hier gewoon niks vinden in de buurt en als ik steeds de auto moet pakken, dan ben ik benzinekosten en parkeerkosten kwijt. Online bestellen is sowieso goedkoper.
Hier is het ook echt drama. Als ik een artikel zoek (niks speciaals hoor, bepaald model spijkerbroek of bepaald shirtje) en dan kijk waar dat in een winkel te krijgen is, gewoon nergens in de wijde omgeving. Woon in Bergen op Zoom (pak de kaart er maar bij mensen) en dan is het niet in Roosendaal, niet in Breda of waar dan ook te krijgen. Zou ik naar Goes of Rotterdam moeten rijden joejoe.
Vind het echt jammer dat je jezelf moet verdedigen als je veel pakketjes binnen krijgt. Nou er bestaan ook mensen die chronisch ziek zijn en veel van hun medische spullen bezorgd krijgen..... Die kan je niet bij de Hema of H&M halen. Incontinentiemateriaal ,diabetes naalden ,sondevoeding en de spullen ervan.... Ja die krijgen soms wel 2 of 3x per week een pakket. Daar komt bij dat ik veel kleren in de stenen winkel zie liggen niet passen of niet mijn stijl is. Met een gezin van 7 en in deze tijd moet je echt kijken naar wat het goedkoopst is om rond te komen. En ja als ik iets online €10 of zelfs meer goedkoper vind dan in een stenen winkel dan ben ik pas dief van mijn eigen portemenee. Dit topic was geopend om op een luchtige manier lol te hebben. Maar jeetje je word nog net niet veroordeeld over hoe je dingen doet. Ieder is vrij in zijn doen en laten. Leef en laat leven. Niemand kan bij een ander zien hoe het er aan toe gaat .
Nee maar het is ook niet alsof ineens 80% van onze bevolking slecht ter been/ chronisch vermoeid of een handicap heeft. Er zijn altijd uitzonderingen maar als ik het zo lees heeft ineens iedereen wel iets
Nee dat weet ik ook wel maar waarom zo oordelen over het feit dat iemand meer pakketten binnen krijgt en dus meer online besteld. Zo zijn er mensen die hun geld aan dingen uitgeven wat voor mij geen interesse is. Maar wie ben ik om daar over te oordelen. Ieder zijn eigen keus leef en laat leven.
Maar durf je dat online te bestellen dan? Ik vind spijkerbroeken zo persoonlijk of dat goed valt… dat heeft echt geen zin bij ons om dat online te bestellen, dan kan ik 99% weer retour sturen. Wij gaan daarvoor echt een middag shoppen en passen.
[QUOTE="Mammavan5, post: 24468635, member: 121733"]Vind het echt jammer dat je jezelf moet verdedigen als je veel pakketjes binnen krijgt. Nou er bestaan ook mensen die chronisch ziek zijn en veel van hun medische spullen bezorgd krijgen..... Die kan je niet bij de Hema of H&M halen. Incontinentiemateriaal ,diabetes naalden ,sondevoeding en de spullen ervan.... Ja die krijgen soms wel 2 of 3x per week een pakket. Daar komt bij dat ik veel kleren in de stenen winkel zie liggen niet passen of niet mijn stijl is. Met een gezin van 7 en in deze tijd moet je echt kijken naar wat het goedkoopst is om rond te komen. En ja als ik iets online €10 of zelfs meer goedkoper vind dan in een stenen winkel dan ben ik pas dief van mijn eigen portemenee. Dit topic was geopend om op een luchtige manier lol te hebben. Maar jeetje je word nog net niet veroordeeld over hoe je dingen doet. Ieder is vrij in zijn doen en laten. Leef en laat leven. Niemand kan bij een ander zien hoe het er aan toe gaat .[/QUOTE] Nou ik ga me echt niet verdedigen Ik bestel graag online vind het makkelijk en overzichtelijk Boeit me totaal niet dat een ander dat belachelijk vind
Bij ons verandert dat iedere keer… dan groeien ze weer even in de lengte en dan ineens vooral in de breedte… om maar niet te spreken van dat ze ineens niet meer mooi vinden wat ze vorig jaar nog wel mooi vonden, of dat iets ineens niet meer lekker zit Wij gaan 2x per jaar een middagje naar de Rosada met een lijstje van wat er nodig is. En 2x p jaar naar een grote Decathlon met een lijstje. Niet perse uit duurzaamheid, maar omdat ik van die heel kritische kinderen heb.
Ik kan er ook totaal niet wakker van liggen dat ik soms online bestel. 36 pakjes van PostNL en een 20 tal van DHL max vorig jaar. Soms ga ik naar een stenen winkel, soms online. Als het aanbod online meer, beter en goedkoper is doe ik dat. Wil ik iets NU of binnen een dag en hebben ze het op voorraad of wil ik een dagje stappen dan ga ik naar een stenen winkel. Leuk dat mensen denken aan het milieu etc maar ik heb het al eens eerder gezegd, ik vind dat IK PERSOONLIJK al genoeg doe om mijn ecologische voetafdruk te verminderen en ik wil niet alle luxe opgeven als dat niet nodig is. Online bestellen valt daar voor mij ook onder.
Doe ik ook maar het lijkt alsof er zoveel mensen aan halen dat ze iets hebben waardoor ze alles moeten bestellen
Nou ik ga me echt niet verdedigen Ik bestel graag online vind het makkelijk en overzichtelijk Boeit me totaal niet dat een ander dat belachelijk vind[/QUOTE] Nou dat vind ik eerlijk.
Nou ja ik denk dat veel meer mensen iets hebben dan jij denkt, maar dan nog, het maakt niet uit om welke reden. De reden dat mensen zo'n reden aangeven is omdat ze het gevoel hebben zich te moeten verdedigen door sommige reacties hier.
Het gaat mij niet zo zeer over het bestellen an sich. Meer om het consumeren in het algemeen. Daar vind ik wat van omdat het gewoon slecht is voor het milieu. Als je ziet wat mensen ook allemaal weer weggooien en “Marie kondo-en”. Net bij de glasbak ook weer dozen en zakken vol zooi waar mensen te lui voor zijn om het op z’n minst gewoon naar de stort te brengen. En de werkomstandigheden van de mensen die het produceren voor ons, dat trek ik me aan.
Gewoon dezelfde broeken telkens in een maat groter. Werkt hier al een jaar of 6 prima bij mijn jongste. Altijd Hema en sinds een jaar of 2 ook de goedkoopste broeken van de Hennes. Dus die koop ik in de aanbieding. En wat valt er kritisch te zijn aan een spijkerbroek in verschillende kleuren blauw, grijs en zwart?
Precies! Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven, en dan ga ik Lego bijvoorbeeld niet voor 25 euro meer per doos kopen bij de Toychamp. En idd, mijn dochter heeft een lastige maat en uitgesproken stijl, succes met zoeken naar iets leuks in ons gat...
Ik vind persoonlijk de werkomstandigheden van de pakketbezorgers ook al naar. Bij ons zijn bijna alle pakketbezorgers van buitenlandse afkomst. Het is wel algemeen bekend dat deze mensen behoorlijk worden uitgebuit. Daar zit ik dan met mn white privilege op mijn witte kont in mijn dikke huis te wachten tot een arme donkere man mijn pakketje komt brengen. In de aanloop van Sinterklaas had ik wat kadootjes besteld (Ja ik doe het soms wel!) en toen was mijn jongste helemaal opgetogen naar de deur gerend omdat hij dacht dat Piet kadootjes kwam brengen….. Heel ongemakkelijk word ik van die verdeling in de samenleving.