Hier ook bij Pearle. Maar als je dochter nog prima kan zien ondanks de kras op het glas kan je haar die laten dragen. Eerst kijken hoe dat gaat voordat je de reserve gaat gebruiken. Hier had zoon ook krassen op zijn bril na gebruik van de verzekering. Hij kon nog zo prima zien, zei hij. Dus zo laten dragen. Nu zijn sterkte is veranderd hebben wij deze maand nieuwe brillen voor hem gehaald en meteen weer in de verzekering.
Ik vind het zelf al storend om naar te kijken, het is in het midden.. ze zal zelf niet zo snel klagen denk ik.
Ja mijn oudste heeft ook een bril waarvan de glazen alleen al meer dan 500 euro zijn, maar die is 14 en zuinig op z’n spullen. Mijn zoon van 5 legt ‘m ook weleens in de zandbak, op de bank of gewoon op de grond ofzo, maar die heeft gelukkig dan een goedkope bril. Als ie dezelfde glazen als z’n broer nodig heeft gaat daar zeker wel een verzekering op.
Ik verzeker dus niet, want voor een bril voor 100 euro is de moeite niet. Dan pech en gewoon een nieuwe betalen. Zit er wel een kraswerende laag op? Want als het zo snel krast, dan blijf je inderdaad bezig. Wat ik zeg, in 7 jaar brillen is het bij ons 2 keer voorgekomen dat het glas vervangen moest worden. Ik ga trouwens nooit naar een grote keten, mijn ervaring is dat de service bij een kleine zelfstandige vele malen beter is. En degene met de 100 euro brillen heeft inmiddels wel een aantal vestigingen hoor, maar dat is een oud-collega van mijn man, dus zodoende zijn we daar terecht gekomen.
Hier elke 1,5 jaar/ soms 2 jaar doet mijn zoon met zijn bril en ja het is een specsavertje, altijd goed geholpen en ze hadden daar toen hij 3.5 jaar was spiderman brillen nou dat werkte als een tierelier! Ik zou gewoon even teruggaan en als ze niets voor je kunnen betekenen, gewoon de andere opzetten en deze gebruiken voor het buitenspelen ofzo
Mijn dochter heeft vanaf haar 3e jaar een bril. Het is ook een beetje geluk hebben, de eerste bril ging heel erg lang mee. Daarna ook één snel met krassen gehad. De orthoptiste zegt dat voor een kind zo een enkele kras echt helemaal geen probleem is voor het goed kunnen zien en dat je bij zo ongeveer matglas door krassen pas echt voor een nieuwe moet gaan kijken. En tussendoor hadden we trouwens nog een keer een miskoop, die bij dragen toch net niet lekker op haar neus bleek te zitten en irriteerde. Die bril schuift dan sneller door naar reserve bril. Wij hadden tot aan de huidige bril ook steeds een verzekering en er ook vaker gebruik van gemaakt. Maar vaak mag je onder de verzekering maar 1x of 2x er iets aan hebben en daarna moet je het toch zelf gaan betalen. Dochter is niet zuinig op haar bril, kwijt bij de BSO in de speeltuin, verloren uit de jaszak tussen de gymzaal en school... Gelukkig wel steeds terug kunnen vinden met zelf maar weer gaan zoeken.
Hier een 4-jarige met een bril, hij had ook al na een week een kras op zijn glas, niet in het midden gelukkig, maar meer naar de zijkant. Inmiddels op het andere glas ook al een kras maar ik hoor hem er niet over dus ik vind het wel prima, of ben ik dan een loedermoeder hij heeft hem nu zo'n 2,5 maand dus hij had ook echt snel al krassen met krasvrij glas.
Mijn zoontje heeft vanaf zn derde een bril. Echt een dikke kras heeft hij nog niet gehad, maar na een halfjaar tot een jaar is de bril wel echt aan vervanging toe. Ik zou toch even bij de winkel informeren wat mogelijk is qua garantie of verzekering.
Op die leeftijd is het niet te voorkomen. Mijn zoontje legt zn bril op de zoldertrap of op bed als hij zich omkleedt. Het is een wonder dat er nog niemand op is gaan staan of zitten. En hij zet zn bril goed door tegen het glas te duwen Dus heel gek is het niet dat zo een bril krasjes heeft. Kan je wel iedere keer vervangen, maar dan kunnen we iedere week naar de brillenzaak.
Haha, precies dit! En zowel optometrist in het ziekenhuis als onze opticien gaven beide aan dat ze gewoon goed kunnen kijken ondanks de krassen. Heb daar nog nooit een glas voor laten vervangen. Ook bij mezelf niet.
Ik zou het eerst eens even aanzien, als hij er geen last van heeft, mooi zo laten. Jezelf er aan storen heeft sowieso geen zin, zolang hij er geen last van heeft
Ik heb zelf ook nooit last van een vieze veeg of een krasje, maar mijn dochter wordt al gillend gek van een minuscuul stofje op haar glas aan de zijkant… die zou zo’n kras niet kunnen verdragen dus…
Helaas bestaat krasvast niet qua coatingen. Er zijn kraswerende coatingen, maar krasvast bestaat (nog) niet. Vaak vallen krassen niet onder garantie want dit valt niet onder productie of fabricagefouten. Inderdaad kan een verzekering bij de opticien of de inboedelverzekering (indien ongeluk binnenshuis bijvoorbeeld) soms nog uitkomst bieden. Soms doen opticiens nog wel eens iets uit service, maar dat staat dan los van garantie. Maar inderdaad, het blijft lastig met kinderen, en het blijft een gebruiksartikel.
Onze dochter kreeg met 3 jaar een bril. De eerste drie jaar was het kommer en kwel. Continu veel te dure glazen moeten vervangen door krassen. Vanaf een jaar of 7 had ze nooit meer krassen.
Maar een bril van 100€ verzeker je ookal voor een tientje. De premie loopt op met de prijs van de bril. Als je al bijna zeker weet dat je hem gaat gebruiken is het altijd de moeite waard denk ik. https://www.pearle.nl/service/brilverzekering
Waarom is dat geen service? Zij kunnen hier niets aan doen, toch? En dat ene glas is bij Specsavers vermoedelijk inderdaad duurder dan de helft van een nieuwe montuur (glazen krijg je daar er meestal gratis bij, of geldt dat nu dan weer niet?). Als je een meer/andere service wil, dan zou ik een opticien zoeken die wel een verzekering aanbiedt. Dan krijg je het wel vergoed (maar is de bril waarschijnlijk duurder, maar wie weet valt dat ook mee, geen idee).
Mijn zoon draagt sinds zijn 3e een bril en in die 10 jaar nooit problemen gehad. Hij draagt hem altijd en doet er 1,5-2 jaar mee altijd. Wel altijd brillen met goede glazen die we bij de plaatselijke opticien (geen keten) kopen.
Ja, glazen zijn duur, een geheel nieuwe bril is vast goedkoper. Wij hebben wel eens gehad dat na opmeten bij de optometrist de sterkte van 1 oog zo veranderd was en de bril verder nog goed was we graag het glas wouden vervangen. Onze opticien (brillenwinkel) heeft het voorgerekend destijds en een geheel nieuwe bril was goedkoper. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het juist service dat hij nog 50% korting geeft op een nieuw montuur Brillen kosten nou eenmaal geld ...