Ik weet niet wat voor deksel de appelstroop heeft, maar de chocopasta die wij hebben heeft een plastic deksel. Die zijn niet geschikt voor jam. Je moet daarvoor zon metalen klikklak deksel hebben dat vacuum kan trekken.
Klopt. De stroop heeft dat wel. En je moet ze ook uitkoken vooraf. Lijkt me met plastic ook niet goed gaan.
ja en wat ik van mijn oma kan herinneren moet je ze na het vullen op de kop (op de deksel) zetten. Mijn oma maakte altijd vlierbessenjam (en vlierbessenjenever), zo lekker.
Been there done that. Niemand heeft plek. Op woensdag is ze dicht kun je der alleen appen via zorg online. Nu dus met lood in mijn schoenen gedaan. Ik weet dat dit niet zomaar op te lossen valt. Hoppa antwoord, ja je mag bellen maar kijk voortaan eerst op thuisarts.nl en leef volgens de leefregels.
Dat is tegenwoordig helemaal niet gek hoor, dat advies. Is samengesteld door huisartsen en enorm ebtrouwbaar. Wel als iemand zegt dat ze dat al gedaan heeft natuurlijk.
Dat maakte mijnmoeder vroeger ook. En bramenjam. Hele nazomer waren we aan het plukken Op de kop zetten heb ik ook gelezen idd. Zoek nu nog de juiste verhouding met geleisuiker. Die is in elk recept wat ik tegenkom helemaal anders lijkt het
Dat er mensen zijn die denken dat er a la minute iemand kan invallen en ze dan weigeren om te komen werken. Ik vind dat zo oncollegiaal en egoïstisch. Echt in de ochtend appen dat je niet kan en verwacht dat er iemand voor je komt. En dan ook nog boos zijn dat je wel moet werken ( en dan ook nog eens te laat komt) Kan daar echt met mijn kop niet bij
En als veel mensen dat doen voorkomt dat een heleboel consulten die niet nodig zijn, waardoor de arts beter bereikbaar is voor wie het wel nodig is. Ik lees hier ook ergens zorgapp? Dat he via een app vragen kunt stellen eventueel met foto oid? Lijkt me ook een nuttige toevoeging. Zolang de huisarts maar wel altijd bereikbaar is en een mogelijkheid een afspraak te maken wanneer dat nodig is.
Ja je kan bv bij Mijngezondheid.net met je digid inloggen en dan korte vragen stellen, evt met foto erbij. Wij zijn van 8 tot 12 en van 13.30 tot 17 te bereiken en van 12 tot 13.30 rijden we visites en even eten en dan via de spoedlijn gewoon bereikbaar. Bij ons kon je voorheen dezelfde dag nog terecht, wegens de drukte is dat nu 1, 2 of 3 dagen later, mits geen spoed natuurlijk.
Dat is echt volkomen normaal advies. Gewoon voor je belt even kijken, dan kun je meteen aangeven dat je al gekeken hebt. Ik geef dat ook altijd aan, dat bv thuisarts aangeeft dat ik moest bellen. Onze hap linkt ook naar https://www.moetiknaardedokter.nl/
Ik heb het idee dat het sinds corona meer is geworden dat ze je eerst online verwijzen en minder snel laten komen. Althans, hier ook meerdere keren die ervaring die jij beschrijft.
Ik had een plant gekocht maar de autosleutels niet bij. Die had mijn man. Ik heb hem half onder de auto gezet (die in een parkeergarage stond). Half uur later weer terug bij de auto en die plant was gewoon weg. Nou ik hoop dat diegene er blij mee is. Wij gaan maar opnieuw op zoek naar een cadeau voor mijn oom en tante.... Toch bizar
Ik weet inmiddels ook dat mijn huisarts dat advies geeft dus ik kijk daar ook altijd eerst. En het helpt, want toen ik op een zaterdag eigenlijk de huisartsenpost wilde bellen voor mijn oudste met een keelontsteking en bult in haar nek (aan 1 kant), stond er dat ik gerust een week kon afwachten. Ben toen de donderdag erop toch gegaan, en eigenlijk ging het toen al wat beter, maar wel achtergekomen dat het Pfeiffer was, waar je verder toch niet veel aan kan doen.
Ik vind het niet volkomen normaal. Als ik nl zelf de klacht kan beoordelen dan heb ik geen hulp van de HA nodig. Als ik de HA bel heb ik zelf dus echt geen idee en ga ik zeker niet zelf lopen googlen. Sowieso als ik het nodig vind om gezien te worden dan laat ik mij niet afschepen door de assistente. In principe zeg ik haar niet eens waarvoor ik bel.
Fijn dat je geslaagd bent! Succes met jam maken. het is niet moeilijk. De geleiproef is het belangrijkste. Even kijken of het stolt als het afkoelt op een koud schoteltje.
Corona heeft die ontwikkeling wel versneld idd. Net zoals het thuiswerken nu veel normaler is. Of consulten/andersoort afspraken via videobellen.
Op de kop zetten tast het deksel aan dus dat is niet aan te raden. Ze trekken ook vacuüm als ze gewoon rechtop staan en afkoelen.
Onze huisarts is best goed wel voor ons. Of het is door onze ervaring weet ik niet, Of omdat wij bellen waneer nodig (dus aangekeken eerst) Maar vaak kunnen wij wel gelijk terecht en word er mee gedacht. Zo had c een paar weken terug in een bier glas stuk gestapt zo door de zool. Gelijk langs komen, gekeken en recept antibiotica. Ook had hij nog even tijd voor een vraag of de (adhd) medicijnen omhoog moesten. En wij waren al een tijdje binnen iets met niet willen dat de dokter naar haar voed keek pfff. Ook voor ons zelf kunnen wij vaak snel terecht. Het is wel zo ochtend bellen tot zo laat is zelfde dag. Bel je later dan volgende dag. Maar spoed plekken hebben ze gelukkig ook.