Ik snap ook nooit goed waarom mensen niet tegen de assistent willen vertellen maar wel tegen de dokter. Vind dat ergens een beetje denigrerend ofzo. Heel raar
Het werkt prima, kleine praktijk met 1 arts en 1 assistente en een praktijkondersteuner. Ze werkt er al jaren dus volgens mij heeft ze het prima naar dr zin.
Nou ja als je iets hebt waarvoor je je schaamt kan ik me wel voorstellen dat je het liever niet aan de telefoon zegt. Misschien vinden mensen het dan zelfs lastig om het tegen de huisarts te zeggen. Maar er zullen vast ook mensen zijn die het uit principe niet willen zeggen terwijl er niets speciaals is. Ik vind overigens thuisarts ook een fijne site. Ik check deze altijd bij klachten en het stelt me vaak gerust.
Ja dat is het ook. Helaas zijn er nog steeds veel mensen die denken dat we daar als een soort klantenservice medewerker zitten zonder enige vakkennis. Gelukkig zijn er ook heel veel lieve mensen die wel openstaan voor onze tips en adviezen. Dat is ook echt waar mijn hart ligt, mensen aanhoren, helpen en geruststellen.
Ik wil ook graag overstappen van huisarts, maar het is echt onmogelijk. Onze praktijk is enige tijd geleden overgenomen door een commerciële partij en sindsdien schijnt het daar een drama te zijn (ik kom er zeer zelden). Telefonisch contact maken met de praktijk schijnt al mission impossible te zijn, laat staan een huisarts zien...
Daar zeg je het al, een kleine solopraktijk. Is niet te vergelijken met grotere praktijken en gezondheidscentra's Hier werken 4 artsen, 2 artsen in opleiding, 2 POH ggz, 1 POH cvrm, 1 diabetesverpleegkundige, fysiotherapie, podotherapie, psycholoog, dietiste, deze agenda's beheren we ook allemaal met 3 assistentes, zijn al een half jaar op zoek naar een nieuwe assistente maar zijn helaas niet te vinden. Nu wel een bbl 'er in opleiding maar of dit wat gaat worden vraag ik me af.
Oja dat lijkt me ook echt vreselijk zo'n praktijk. Hier in de regio zitten ze ook, over het algemeen kan je daar dan wel weer snel terecht omdat ze daar een zgn regie arts hebben zitten. Een huisarts die een dagdeel aan de telefoon zit en zo veel consulten kan wegwerken. Als assistente kunnen we veel filteren maar natuurlijk ook niet alles maar als de huisarts het zegt willen ze het wel aannemen
Ik communiceer (tenzij spoed) met mijn huisarts via MedGemak: heel fijn. Hij reageert snel en beoordeelt dan hoe verder. Ben erg blij met mijn kundige huisarts (ook als mens). Hij weet dat als ik me meld, ik me zorgen maak (en me ook niet vaak meld). Hij heeft een patientenstop, schrijft in zijn praktijkfolder dat zijn da zijn rechterhand zijn en legt ook uit waarom zij vragen naar de aard van de klacht (triage). Ik vind één van zijn drie da’s niet zo fijn, maar goed: zij hebben dagelijks overleg met de huisarts, dus als ik haar tref en toch wil dat zij het voorlegt, gebeurt dat ook (als ik MedGemak niet snel genoeg vind gaan). Ik snap een vorm van triage heel goed. (En dan ga ik naar een dorpspraktijk, dus geen grote stad).
Dat is over 2 weken verlof heb en mijn vervanging zelf heb moeten regelen, net als in mijn vorige verlof en ik het er beide keren niet mee eens was dat ik dat zelf moest uitzoeken. Krijg ik gisteren een mail of ik nog tijd heb voor mijn verlof om met de bestuurder en iemand van een andere organisatie aan tafel te zitten om vervanging tijdens mijn zwangerschapsverlof te bespreken. Nou, eigenlijk gewoon nee! Waarom zo last minute en nádat ik al wat geregeld heb?!
Hier in de buurt mag je al blij zijn als je een huisarts hebt. Er zitten 2 redelijk grote praktijken naast elkaar. Bij beiden hebben de patiënten in principe een eigen huisarts, in geval van spoed word je wel eens bij een ander ingedeeld, maar dat is minimaal. Ze delen dan wel samen de assistenten en POH en dergelijke. Mijn praktijk functioneert prima, ik heb 2 artsen die samen 1 week vullen en ben over de ene iets meer tevreden dan de ander maar op zich zijn beiden prima. Maar vrienden zitten bij de praktijk ernaast en die willen dolgraag weg. Een bevriende huisarts valt er wel eens in en die geeft zelfs aan dat zij daar zelf nooit patiënt zou willen zijn. Maar je kunt gewoon niet weg. Er zijn nog een paar praktijken die patiënten aannemen, maar alleen als je een nieuwe huisarts nodig hebt ivm verhuizing. Dus soms heb je niet zoveel te kiezen en dan ben ik heel blij met een goede assistente die goed trieert zodat er zodanig gepland kan worden dat iedereen tenminste de zorg krijgt die nodig is, wat iets anders is dan de zorg die iedereen wil hebben.
Hoor dat wel vaker ja, dat het door een commerciele partij wordt gedaan. Komt de zorg niet ten goede helaas.
Bij een commerciële huisartsen of tandartspraktijk (zo'n opgekochte keten) wil ik sws niet zitten. Draait alleen maar weer om geld. Als ik ga wil ik door de huisarts gezien en beoordeeld worden. Niet door een assistente of een of ander systeem op de computer.
Mijn mond valt open van het plan van Hugo de Jonge wat betreft bieden op huizen tot en vanaf 355.000 euro. Misschien heb ik het niet goed begrepen maar stel je huis is 250.000 waard en 1 iemand uit het dorp biedt 100.000 euro en verder willen alleen mensen uit de randstad het kopen voor 4 ton. Dan moet je het verkopen voor 100.000 of er zelf in blijven wonen???
Dat hebben wij nu met de tandarts. Wij zaten bij zo een kleine gemoedelijke praktijk. Door gezondheids problemen heeft de tandarts moeten verkopen en dat is dus zo een commerciële partij geworden. Het is echt vreselijk nu. Maar overstappen is helaas geen optie