Ik heb een nieuwe telefoon sinds donderdag, maar ondanks dat deze telefoon werd geprezen om zijn enorme batterij capaciteit, is de batterij enorm snel leeg. Ik kan er geen dag mee doen, zelfs mijn oude deed het nog langer. Kortom, totaal niet tevreden. Ik las op internet dat dit de eerste dagen opstart problemen kunnen zijn, alle apps moeten nog synchroniseren etc. Dus ik kijk het tot maandag aan, anders bel ik naar kpn om hem terug te sturen. Iemand dit wel eens meegemaakt, of tips? Vooral Instagram lijkt hem leeg te trekken, maar na 30 minuten scrollen, 30% van de batterij af, lijkt me wel heel veel.
Ik zou in ieder geval al wel een melding bij KPN maken, dan weten ze al dat er een probleem is/kan zijn.
Wel raar, ken dit merk verder niet. Ben alleen bekend met Apple en Samsung en nooit aan de hand gehad met een nieuwe telefoon. Bij mijn kinderen is weleens een batterij vervangen maar die gebruiken hem bij wijze van spreken 24/7 Ik zou maandag direct bellen en vragen om een ander toestel.
Ik heb sinds kort de Samsung galaxy s23 ultra en de eerste 3 a 4 dagen ging de batterij inderdaad veel sneller leeg dan nu 1 maand later. Dit komt omdat al je apps inderdaad nog moeten updaten en synchroniseren etcetera en je zit er ook veel vaker op nu omdat je zelf ook nog alles naar wens wil instellen. Wacht het nog ff paar dagen af en anders inderdaad retour sturen. Ik ben overigens sowieso geen fan van andere toestellen dan Samsung of apple. Ze zijn vaak ook stukken goedkoper en kunnen echt niet tippen aan de kwaliteit van Samsung en apple.
Ik heb al bijna 2 jaar een Oppo a74 en dit probleem nooit gehad. Wel met mijn Samsung Smart Watch. Daarvan zeiden ze toen in de winkel en bij Samsung zelf dat dat echt niet hoort bij nieuwe toestellen. Zou teruggaan naar de winkel.
Hier ook al ruim 3 jaar Oppo fan in de familie. Dus dit had ik niet verwacht, vooral de Oppo a91 van mijn man, maakt mooiere foto's dan welke telefoon dan ook. Maar dit is echt een tegenvaller. Ik denk dat ik toch maar voor Samsung ga weer. Ik heb al contact met kpn gehad. Dit hoort absoluut niet inderdaad.
Dit is de eerste keer dat ik Oppo heb. Hiervoor altijd Samsung. Ik mag in September verlengen en dan ga ik weer terug naar Samsung. Mijn telefoon begint nu echt rare dingen te doen soms en vastlopen soms etc. Met Samsung nog nooit gehad.
Meestal is dit een software fout, even terugzetten naar fabrieksinstellingen en vaak is het daarna wel opgelost. Eventueel alvast een melding maken waar je hem gekocht hebt, hoe sneller hoe meer je nog voor elkaar krijgt qua eventuele omruiling..
Zou even bij de instellingen kijken waar je batterij verbruik naar toe gaat. Dat staat vaak een lijst met apps. Eventueel dingen op de achtergrond uitzetten. Als je het nu nog even aankijkt zou je ook 3x per dag een screenshot kunnen nemen van dat grafiekje, dan kan je dat laten zien bij de winkel waar je 'm gekocht hebt.
Ik zou helemaal niks aanpassen in de instellingen. Wanneer je een nieuwe toestel aanschaft dan hoort dit gewoon te werken en niet dat je allerlei toeren moet gaan uithalen om dat ding fatsoenlijk aan de praat te krijgen dus gewoon terug ermee. Nog nooit meegemaakt, met geen enkel nieuw toestel dat ik eerst allerlei dingen moet gaan resetten om het aan de praat te krijgen en daarom gewoon terug en ruilen voor een goed werkend toestel.
Dit idd. Als je allemaal zulke dingen doet heb je ook nog eens kans dat ze zeggen dat het door jezelf komt en krijg je geen nieuw toestel.
Dit dus, gewoon niet doen en terug ermee. Ik doe dit met alles wat ik aanschaf en wat niet werkt. Niet zelf gaan klooien maar je garantie aanspreken.
Precies dit inderdaad... Ik ben er klaar mee, ik scroll hooguit wat op instagram, lees mijn mail, lees wat op internet en luister af en toe een podcast of liedje. Als dat niet eens fatsoenlijk kan, ben ik er klaar mee. Heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen en morgen terug er mee.
Groot gelijk hoor. Ik weet vrijwel zeker dat je gewoon een andere kan uitzoeken. Dat ding werkt gewoon niet.