Ergens klacht indienen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joylynn, 7 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joylynn

    Joylynn Fanatiek lid

    13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Dienen jullie snel ergens een klacht over in? Of zijn jullie snel van het "laat maar".

    Ik dien eigenlijk nooit een klacht over iets of iemand in, maar vandaag toch gedaan.
    En ik voel me er dus zo rot onder, want dat meisje deed vast ook gewoon haar best :$

    We waren op een park waarbij ze echt super klantvriendelijk zijn. Daar staan ze om bekend. We hebben er een abonnement en komen er dus regelmatig.
    Mijn 3 jarige wilde vandaag een cupcake. De verkoopster stond in een hogere verkoopwagen en wilde de cupcake overhandigen aan m'n dochter. Die verkoopster kon er niet goed bij, waardoor het bordje met de cupcake ging kiepen en viel. De cupcake viel in een plas water...
    Toen ik hem opraapte en zei "oei, even kijken wat nu", zei ze al direct dat m'n dochter dan maar beter moet opletten met aanpakken. Op dat moment gingen mijn nekharen overeind staan al :oops: toen ik zei dat ik een nieuwe wilde, was haar antwoord "daar moet je gewoon voor betalen! Ik kan niet het hele park steeds gratis cupcakes geven, omdat kinderen ze laten vallen! Kinderen die hem in de zandbak laten vallen, krijgen ook geen gratis cupcake. Dan kan ik wel bezig blijven!"
    Ehh pardon? Jij kiept het bordje om en dan ook nog zo'n reactie?! Ik hoefde echt geen gratis cupcake, maar even een "oeh sorry, niet handig aangepakt van me" was wel fijn geweest. Ik had misschien ook beter zelf de cupcake kunnen aanpakken ipv m'n dochter het laten doen. Het was gewoon zo snauwerig hoe ze het zei..
    We hebben gezegd dat we liever bij haar collega verderop de nieuwe cupcake halen en zijn daar heen gelopen. Haar kende ik toevallig van gezicht, had de situatie vertelt en zij zei direct dat ik even een klacht moest indienen, omdat dit echt te brutaal was.
    Dus dat heb ik gedaan, maar dit is zo niks voor mij :$ de manager gaf me gelijk en we mochten nog gratis iets uitzoeken uit restaurant maar dat vond ik niet nodig. Gaat me niet om gratis, het gaat me om de klantvriendelijkheid.

    Maarja.. nu mijn vraagt dus, doen jullie dat ook wel eens of nog nooit gedaan?
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo Niet meer actief

    Ik wil het altijd maar dan ben ik toch te druk en steek ik mijn tijd er niet in ook al weet ik dat ik gelijk heb. Zou ik eigenlijk wel gewoon vaker moeten doen! 1 maal een klacht ingediend en dan komt er een antwoord dat nog meer frustreert dus dat weerhoud me ook. En je kan dingen er toch niet mee terug draaien.
     
  3. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik ben altijd van het "laat maar", behalve rond mijn menstruatie. Niet eerlijk van mij, maar stel er is dan iets niet goed of onterecht, krijg je echt de wind van voren. (Wel beleefd overigens!)

    Ik vind trouwens inderdaad ook dat je recht heb op een nieuw cakeje. Wat is nou een cupcake? En de vergelijking van de medewerker klopt niet. Want dan moet dat kind dus al met de cupcake aan de wandel zijn gegaan (bij wijs van spreken). In dit geval was je nog niet eens weg bij de kiosk/de foodtruck.

    Ik houd echt niet van onbeschoft gedoe en zeker niet in het bijzijn van een kind.
     
    Dubbelgeluk en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Lantana

    Lantana Lid

    29 jul 2023
    26
    26
    13
    Ik ben team ''laat maar'' en ik vind veel klachten vaak overdreven.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Nee, om zoiets had ik dat niet gedaan… Ook al was ze een hork, daar had ik de moeite niet voor genomen. Zelf aanspreken volstaat voor mij dan. En wat ik altijd in mijn achterhoofd heb: ‘gelijk hebben’ en ‘gelijk krijgen’ zijn twee verschillende zaken. Soms volstaat het gewoon om gelijk te hebben.

    Ik vind de reactie van die collega trouwens ook raar. Als ik haar was geweest had ik niet afgegeven op mijn collega, maar het gewoon rechtgetrokken door jullie de cupcake te geven ipv aan te raden om een klacht in te dienen.

    De enige klacht die ik ooit heb ingediend (tot hoorzitting aan toe) was tegen mijn verloskundige, maar ze liet mij en mijn ongeboren kind bijna doodgaan. Dus vond daar een klacht wel terecht :p

    Oh en mijn werkgever heb ik ook ooit een klacht over ingediend, maar ook daar was sprake van ernstig wangedrag en onterechte handelingen door werkgever. Dus ik kom prima voor mezelf op, maar dan moet het wel ergens over gaan.
     
    Bloem2310, Lies1611, Eefje00 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij grotere dingen wel. Ik heb vandaag een klacht ingediend omdat in onze vakantie een veerboot vaart zonder aankondiging was veranderd van afvaartplaats. Dat hoorde we toen we aankwamen in de oorspronkelijke plek. Dat vond ik wel zo irritant dat ik daar een klacht aan wilde wijden. Moesten 3 kwartier omrijden met de stress of we het wel gingen halen en de overtocht duurde ook nog een uur langer.
     
  7. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Ik heb ooit een klacht ingediend bij de artsen van onze oudste. Naar meer dan een jaar vooral afwachten halve onderzoeken en de 01371910 coassistenten die on geïnteresseerd zat en niks inhoudelijks wist. Daar naar meer dan een maand op een verwijzing moeten wachten die direct verstuurd zou worden.

    Ze gaven aan dat ze begrepen wat ik bedoelde en dat ze er aan werkte dit te verbeteren. Ander ziekenhuis wisten we binnen een maand dat al hun geopperde diagnoses niet klopte en dat ze de helft van de genetische onderzoeken niet uitgevoerd hadden of maar halve panelen. Geen moment spijt van dat overgestapt zijn en de klacht hebben ingediend.
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Helemaal afhankelijk van de situatie en de ernst daarvan.
    Soms laat ik het gaan, soms spreek ik iemand zelf ergens op aan, soms roep ik een manager erbij en heel soms dien ik een officiële schriftelijke klacht in.
     
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Vaak laat maar


    toch heb ik een paar weken geleden een klacht ingediend bij de Kruidvat
    Filiaal heeft me later zelf terug gebeld met excuses en ik kreeg wat gratis producten maar vriendelijk voor bedankt
    Heb liever dat ze wat aan het personeel doen
     
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik heb eens een klacht ingediend bij het ziekenhuis. Moest bloedprikken maar de dame die mij zou prikken weigerde dat te doen obv mijn geloofsovertuiging (dat zei ze letterlijk, dat ze mijn "soort" niet prikt...).
    Ziekenhuis heeft er niks meer mee gedaan, geen idee waarom, maar had ook geen zin meer om er nog energie in te steken eigenlijk.
     
  11. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een klacht ingediend op de camping.
    Er waren van die glijbanen bij het meer en er zaten 2 lifeguards om te zorgen dat het er normaal aan toe ging.
    Ik glij met mijn zoon naar beneden en terwijl we dat doen zie ik van boven een groep jongens 16+ naar beneden glijden.
    Mijn zoon zat te ver naast me (hele brede glijbaan) dus die kon ik niet meer beet pakken.
    Terwijl wij in het meer plonsen plonst de jongen achter mijn zoon boven op hem.
    Ik heb echt staan schreeuwen tegen die jongen. Het kind kwam een paar seconde later boven Thank God! Maar ik kon hem niet zien onderwater omdat het water troebel was.

    En die lifeguards? Die hadden niks gezien, die waren te druk bezig met hun telefoon.
    De camping heeft dat ook heel serieus opgepakt en die jongens zijn direct ontslagen.
     
  12. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Weet je wie trouwens goed met klachten omgaat, de Lidl!!

    Heb tot twee keer toe een defect of incompleet cadeau voor mijn kinderen gekocht. Dit via de app kunnen regelen. Product was niet op voorraad dus terug mogen brengen. En andere was stuk en ontving de dag erna nieuw product.

    En tot slot jaren terug al, hele gezin, -behalve mijn man, want die at iets anders- ziek geweest van een pizza. Kon niet anders dan daarvan zijn. En gelukkig was het na een paar uur kotsen ook weer over. Hierover bericht gestuurd, gewoon ter info of dat ze wellicht iets aan de andere pizza's moesten controleren.

    Alle drie de keren na een week een troost-cadeau in de brievenbus.
    Bij die pizza's toen een reep chocola (want chocola maakt alles beter stond op het kaartje :roflmao:) en een tegoedbon van 10 euro voor nieuwe verse pizza's.


    Bij het speelgoed van de kinderen ene keer chocola en de andere keer een knuffeltje, met op het kaartje "samen spelen is veel leuker, bij deze een speelmaatje".

    Ik dien absoluut geen klacht in om dingen gratis te krijgen, sla dat ook eigenlijk altijd af.
    Maar Lidl stuurt zelf altijd iets op als een bestelling kapot of niet compleet is, met een leuk kaartje. :thumup:
     
    owly, Zeebra en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Dat is onze ervaring ook! :)
     
  14. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    klopt!
    Ooit eens een mail gestuurd dat de cups van de koffie lekte. Of dat er meerdere mails over waren gekomen.
    Ze gingen het uitzoeken en ondertussen kreeg ik een voucher voor korting op mijn kassabon.
    vond ik wel erg netjes.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Team ligt eraan haha, online dien ik makkelijker een klacht in als iets fout gaat dan in t echt (dan stuur ik mijn man wel haha die is wat daadkrachtiger)

    In jouw geval team laat maar en wel geklaagd tegen vrienden in t kader van slechte reclame. Had ik online cupcakes besteld en die kwamen niet mooi aan was ik team klacht.

    Amazon doen ik wel sneller een klacht in, altijd goede ervaring mee qua afhandeling. En dan heb ik t niet over een deuk in de doos ofzo maar de complete shampoofles door de doos leeg gelopen of als een doos van de playmobil oid beschadigd is als ik die wel cadeau wou geven en het niet meer toonbaar is.

    Ik heb helaas geen klacht ingediend na een zware medische missers, was te blij dat ik er nog was. Achteraf denk ik: ik had toen wel een klacht moeten indienen. Dit was fout op fout op fout.
     
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In m’n studententijd heb ik dat wel gedaan. Wat we deden was dan een mailtje sturen naar De Ruijter: dat het zojuist aangeschafte pak hagelslag niet van de kwaliteit was van wat we van hen gewend waren. Onzin over wit uitgeslagen hagelslag ofzo. Het resultaat: een gratis doos vol met verschillende soorten hagelslag. Had die tip van een medestudent eens gehad, we flikten dat toen allemaal :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    zwaaistaart en Fruity90 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Alleen voor principiele zaken of noodzaak/gevaar.

    Hiervoor had ik zeker een klacht ingediend. Ik heb jarenlang horeca gedraaid, dit doe je niet. Dr wordt genoeg afgeschreven /derving, je hebt met kinderen te maken. Op de bulk maakt zo'n cupcake echt geen bal uit.

    Je had van mij gewoon een nieuwe gekregen in elk geval maar die had ik dan wel aan JOU gegeven want jij bent langer. En bij een volgend klantje even aan de ouder geven als eigen leerpunt, ook om t verdriet van zo'n kleine te besparen ongeacht waar de "schuld" ligt. Ik reken t me dan in de eerste plaats toch mezelf aan, al had ik t van mn eigen salaris moeten betalen die kleine kreeg een nieuwe.

    Dat een ander m in de zandbak klettert is compleet een ander verhaal.

    Dat de collega aangeeft om een klacht in te dienen, dan denk ik dat dit niet op zichzelf staat.
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.943
    14.995
    113
    Zo hadden wij massaal spreekbeurten over look-o-look (snoepmerk) kreeg je altijd een doos mee om in de klas te trakteren. (Alsof dat ooit gebeurde).
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    :o: echt???? O wow haha nee dan mis je toch internet als destijds 9 jarige, die info kende ik niet :roflmao:
     
  20. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Wij hebben jaren geleden een klacht ingediend bij Legoland.
    We hadden bewust een bepaald soort huisje geboekt ivm praktische redenen.
    Toen we incheckte beweerde die medewerkster dat dat niet bestond en dat we het er maar mee moesten doen. In het huisje op internet gekeken en dat huisje stond nog gewoon op de website. Dus weer naar de receptie en daar adviseerde ze een klacht te mailen. Is tot aan contact tussen mn man en directeur gekomen. We kregen gelijk en een gratis overnachting. Dus zijn we toen ruim een half jaar later nogmaals naar Legoland gegaan.

    Ook dien ik gerust een klacht in als producten van de supermarkt niet goed zijn. Bijvoorbeeld bij picnic als er iets kapot aankomt of mist. Wordt altijd netjes opgelost.

    En er gaat een flinke klacht naar een camping. Smerig sanitair en een grote modderpoel. We stonden zelfs vast met de auto en hadden hulp nodig om eruit te komen. Gelukkig andere kampeerders die hielpen duwen.
    En dan gaan er nog wat slechte recensies waar het maar kan achteraan. Zo slecht was het, hopelijk kunnen we mensen op deze manier afbrengen van de gedachte om daar te boeken.
     

Deel Deze Pagina