oh ja en het verschil met de tassen is in mijn ogen dan weer een beetje appels met peren vergelijken. Auto’s worden alleen maar minder geld waard en Chanel tassen doen dat over het algemeen niet, sommigen worden juist meer geld waard ook praten we dan over hele andere bedragen als we het over tassen en auto’s hebben.
Mijn Fiat is van 2014, niet superjong en mijn Aygootje was inderdaad van 2009. Dat zal zeker verschil maken, maar ook het gewicht en plaatwerk van de auto zijn gewoon wat zwaarder/degelijker van de Fiat. Wegenbelasting ligt ook één klasse hoger. Dat verschil in gewicht merk je echt wel met rijden.
Nee dat snap ik uiteraard. Maar het gaat even om het verschil in klasse. Waarschijnlijk is op jullie auto het echt grootste deel al afgeschreven. Na de eerste 6/7 jaar blijft er ‘niks’ meer over van de nieuwwaarde. Overigens is het nog steeds een waardevolle auto hoor. Maar hij zal nu echt al wel veel hebben afgeschreven.
Oh ja, dat zal zeker wel. Ik vind het ook wel een leuke auto die 500. Alleen de eerste generaties waren nogal pechbakkies. Hopelijk is het nu wel beter.
Ja hij is nu 6 jaar oud volgens mij dus denk dat de grootste afschrijving gedaan is. Enige voordeel bij de verkoop is mijn lage km stand nog geen 50.000 en dat zie je zo goed als niet met mijn bouwjaar.
Misschien een keer een afspraak maken bij Lauman. Die hebben zoveel merken in hun portefeuille. Ze verkopen ook Mercedes. Dus wellicht kan je bij hun een leuke deal maken voor wat anders? Ze kunnen je ook vast wel helpen met een goede keus maken.
Even over het verhuizen. Kijk je ook naar de mogelijkheid om een zorgunit in een tuin te kunnen plaatsen? Dat mag volgens mij in veel gemeenten zonder gedoe. Je zou dan naar 1 huis kunnen kijken met een grote tuin waar dit mogelijk is en dan nog 1 huis in de buurt kopen.
Ik ook, schakel, maar ze worden niet meer gemaakt . De ruimte ook. Iedereen vebaasd zich er weer over.
Precies wat ik bedoelde. Het was niet overdreven verder, maar wel gechargeerd ja. Ik rij zelf ook in zo'n klein auto. Er is niets mis mee. Je kunt het gewoon niet vergelijken met waar ze nu in rijdt.
Tuurlijk kun je er overal mee naar toe, dat kan ik ook in mijn Picanto. Maar een auto minimaal één slag groter is toch echt veiliger wanneer ik op de snelweg in een ongeluk terecht zou komen. De kooiconstructie etc is gewoon veel sterker dan. Aangezien TO dat heeft meegemaakt, adviseer ik haar één slag minimaal groter te gaan.
Niet perse alleen een voordeel. Dat betekent namelijk dat er vrijwel altijd alleen korte stukjes mee zijn gereden en dat is niet echt goed voor je auto.
Ja stom hè Misschien nog ergens een tweedehandse of zo... Maar ik wil sowieso geen auto zonder cd-speler, dan maak je bij een oudere auto meer kans.
Wij hadden zo een mazzel. Onze is van 2009, hebben hem 2013 gekocht geloof ik en hij had nog maar 52.000 km gereden. Nu nog zit ik onder de 120.000. Dit model blows my mind echt. Ik ben 1.80 mijn vriend 1.90. Zo veel ruimte en dan ook de mensen die achterin zitten. Nog maar te zwijgen over de volledig inklapbare/uitschuifende achterbank. Hele volksverhuizingen kun je er mee. Ze zijn in andere landen als Daewoo/Subaru en nog een ander merk uit gebracht, geloof ik. Maar de laatste lichting 2012 geloof ik. Ook de auto zelf die zo hoog op de wielen staat met de schokdempers. Man man man, ik baal echt als een stekker dat ze niet meer worden gemaakt, merk je het
Peugeot 108 hadden we op onze vakantie in Kreta, vreselijk! Als je de deur dicht deed, voelde ik gelijk al wat voor koektrommel het was. Schakelen was niet te doen en de bergen kwam hij amper op (gelukkig hebben we die hier niet). Mini Cooper, VW Polo en de Audi A1 zouden mijn voorkeur hebben van je lijstje. Ford Fiësta mss nog een optie?
Als je verder zoekt zie je dat de basis van de auto niet is veranderd alleen de binnen opties maar hier ook in 2019 ( de nieuwe versie komt er goed uit) daarom zei ik verdiep je in de veiligheidstesten
Klopt helemaal. Ik heb en fiat 500 gereden en een citroen C1. De Fiat 500 is veel meer solide en comfortabeler. Let wel op, fiat 500 heeft 3 deuren en geen 5 zoals je wil.
Dat geloof ik direct. Maar de isolatie en rubbers die ze nu gebruiken maken auto’s wel veel stiller. Ondanks dat de basis van het blik en onderstel weinig/niet is veranderd.