Zo dit topic heeft ineens weer vaart gekregen. De jongens hun kamer was helemaal opgeruimd. Alle lego was gesorteerd en weer compleet. Ik was bezig met de playmobil. Daar moet ik nog steeds heel wat van doen maar het is intussen wel al heel wat minder geworden. Complete setjes gaan elke keer naar de overburen. Heel de keuken opgeruimd, alle kasten leeggemaakt en er kon toch redelijk wat spul weg. Het is nu ook handiger ingedeeld. Enkel de muren en het plafond moet ik nog schoonmaken omdat ik ze opnieuw wil verven en deze keer met die antischimmel verf. De badkamer heeft een grondige schoonmaakbeurt gekregen, deze keer wel het trapje erbij gehaald om tot bovenaan de tegels te komen. En de rest van de muren ook grondig afgewassen. De muren in het halletje ook schoongemaakt. Bedoeling is om zodra de jongens weer naar school zijn deze ruimtes (+keuken) te verven met die antischimmel verf. Plafond in het halletje heb ik vorig jaar gedaan dus daar zijn het enkel de muren. En sommige van jullie zullen zich de ergernis over dat bureau nog herinneren. Het is eindelijk weg. Nichtje heeft nooit meer wat van zich laten horen. Het is uiteindelijk naar een vriendin gegaan. Die vriendin heeft me geholpen het van de slaapkamer naar de berging te verhuizen. En daar heeft het nog weken gestaan. Nu wa die vriendin aan het kijken om te verhuizen omdat het huis wat ze huurden verkocht ging worden. Eind juni zei ze een nieuw huis gevonden te hebben en dat was heel wat ruimer. Ze wilde het bureau wel als ik het nog had. Gelijk ja gezegd en gratis ook. Uiteindelijk kreeg ze de sleutel voor de nieuwe woning op 1 augustus en 3 augustus zijn ze het bureau komen ophalen.
Ik heb een Kalax kast van Ikea in de bijkeuken met bakken. Een bak voor de tassen (bigshoppers en plastic tasjes), een voor oud papier (als deze vol is, kieper in deze in de blauwe container) en de onderste statiegeld. Moet de laatste leegmaken voor glaswerk.
Ik heb van de week de kamer van onze dochters uitgezocht. 1 krat met kinderboeken voor de kringloop, 2 zakken naar de textielbak, 2 zakken vuilnis en de lege papiercontainer voor 3 kwart gevuld… en toen was ik nog niet helemaal klaar maar had ik geen puf meer. Het zijn zulke verzamelaars. Van die enorme surprises die er al 3 jaar staan en maar niet weg mochten, maar verder alleen stof staan te happen. Vreselijk! Maar nu mocht het weg
@Elisje wat fijn dat het bureau eindelijk weg is! Heeft even geduurd maar ruimte voor terug gekregen en iemand anders is er echt echt blij mee!
@Elena22: Wij hebben een boodschappenkrat onder de gootsteen staan voor statiegeld flesjes en blikjes.
Het heeft even geduurd ja maar ik blij en mijn vriendin ook heel blij. Vriendin is heel creatief en biedt ook dingen aan die ze maakt via haar website. Ik had gezegd dat ik echt niks hoefde voor dat bureau dat ik echt heel blij was dat het de deur uitging. Maar ze bracht voor de jongens een stickervel met naam labels voor onder andere waterfles en luchbox enzo. Voor de oudste in het thema van godzilla en andere kaiju en voor de jongste in het thema van my singing monsters en het prime lettertype. En ze had ook een godzilla caketopper gemaakt voor mijn oudste (zijn verjaardag was vandaag). Echt heel lief van haar want ze had het al zo druk met verhuizen, werk en haar zaak.
Wij hadden vandaag rommelmarkt in ons dorp. 150 euro aan spullen verkocht. Babyspeelgoed, kledij , schoenen, decoratie, ... 50 euro was aan 4 duurdere stuks en de andere 100 euro was aan spullen die tussen de 0.20 en 3 euro geprijsd waren. Ik had op het einde ook een doos met gratis kledij en beddengoed en dat is ook zo goed als weg. Nu is er nog 1 vuilzak gevuld voor de kringloopcontainer en gaan er maar 2 grote bakken terug de zolder op. Heel blij mee.
We zijn weer thuis van onze vakantie.. komende week vooral de focus op de was, opruimen en schoonmaken. Ik baalde een beetje bij thuiskomt. Ik had het echt wel opgeruimd voor we gingen maar was niet toegekomen aan de grote ‘we gaan op vakantie’ schoonmaak. Met 2 pubers die er hier rondlopen kan ik aan de gang blijven. En nu vind ik het overal vies en rommelig Ik doe echt mijn best maar ben een beetje opgebrand door de vakantie’s en het constant thuis zijn van de kinderen. Vanaf dinsdag gaan ze allebei naar school.
Weer lekker bezig in huis! Zaterdag 8 zakken oude kleding & spullen die weg konden naar de stort. Verder 57 advertenties op MP/Vinted staan. Vandaag verder met de la met bonnetjes en handleidingen, en mappen met belangrijke papieren uitzoeken.
Hier de afgelopen weken ook wel lekker bezig geweest. Op zolder heeft man een nieuwe kast gemaakt, erna hebben we de hele zolder opgeruimd en schoongemaakt. Staat 1 doos met spullen voor de kringloop, moet ik binnenkort nog een keer wegbrengen. Stapel dozen met meidenkleding die straks nog door de jongste gedragen kunnen worden. Kleding dat de jongste niet meer past straks ga ik wegdoen of verkopen, net als de babyspullen. Wil niet weer alles jaren op zolder stallen. Voor het huishouden een goed schema gemaakt in de zomervakantie en dat werkt heerlijk. Vanmorgen de koelkasten, magnetron en oven grondig gepoetst. Zijn klusjes die voor 1x per maand op de planning staan, maar al lang niet goed gepoetst waren, nu dus een kwestie van bijhouden. Zo wil ik dat met meer klussen gaan doen. En binnenkort alvast kijken naar de najaars/winterkleding van de oudste 2 om te zien wat ze nog passen en nieuw nodig hebben.
Ik heb van het weekend alle spullen bij elkaar gezocht voor de garagesale a.s. zondag. Het stond her en der verspreid over de garage/schuur/huis. Nu staat alles netjes bij elkaar en heb ik waar nodig even een stofdoek er overheen gehaald. Zondag is het de tafel uitklappen, kleedje er op, spullen er op en verkopen maar Mocht het nu regenen, dan hebben wij de luxe van de garage aan de oprit met een deel overhangend dak. Kunnen we nog droog staan ook als het moet.
Ik ben ook een beetje begonnen met het opruimen van kasten. Vanmorgen al wat verkocht, dus weer wat ruimte. Uiteindelijk doel is om de kledingkast van mijn slaapkamer af te kunnen krijgen en mijn kleding in de kasten op de andere slaapkamer kwijt te kunnen. Probleem is een beetje dat ik alle foto’s van mijn ouders bij mij heb staan. Heel veel negatieven zitten daar ook nog bij. Toen mijn moeder nog leefde hadden we op een gegeven moment het idee opgevat om foto’s bij te laten maken en daar dan fotoalbums van te maken. Dat bijbestellen is gelukt, maar daarna hield het op. Ik kan niet zomaar alles wegdoen natuurlijk, daar moet ik dan eerst met mijn broers doorheen gaan om te kijken wat bewaard wordt en wat weg kan. En vanavond kwam ik in een plastic krat een pop tegen die ik als kind zijnde heb gekregen en waarvoor mijn moeder de kleertjes heeft gemaakt. Als ik de kast niet was ingedoken had ik niet meer van het bestaan van de pop geweten, maar wegdoen pff dat vind ik ook alweer zo’n stap. En zo schiet het natuurlijk niet op.
Vandaag weer even wat bakjes en kasten opgeruimd. Kan gelukkig steeds makkelijker weg gooien dus dat is fijn. Vandaag komen bekenden een bureautje ophalen en ik kreeg vanochtend een reactie op de kast die te koop staat. Hopelijk wordt die verkocht. Binnenkort rondje stort. Het zwembad was kapot/vies en te klein geworden dus die moet weg. Ook staat er nog een plank die weg mag. Ik twijfel over een matras, makkelijk met logeren maar allebei de jongens hebben een twijfelaar én we hebben luchtbedden met lattenbodems. Moet wel weg kunnen dan hè?
Wij hadden gisteren de garagesale en we zijn lekker wat zooi kwijt! We hebben aardig verkocht en na afloop een keuzen gemaakt voor wat er naar de kringloop gaat en wat we nog bewaren. Daar bleven nog 1 doos en 1 tas van over. Dat vonden we prima zo. De opbrengst was ruim voldoende om de chinees mee te betalen en we hadden een leuke zonnige dag op de oprit
Ik merk dat ik het allemaal niet meer overzie heel frustrerend… Het echte echte schoonmaakwerk sluipt er een beetje bij in door te weinig energie. Mijn kinderen slurpen de energie aardig op en geen vangnet om een beetje ruimte te hebben. Ik sta er echt helemaal alleen in om alle ballen hoog te houden. Het huishouden, alle verbouwingsklussen, de kinderen en nog een beetje me-time inbouwen. Lastig.. heel lastig. Kids zorgen echt voor veel troep en ruimen echt helemaal niks op. Zijn ook constant thuis aanwezig en hebben onderling veel gedoe samen. Mijn man werkt lange dagen en is uitgeblust na zijn werk en in de weekenden. Hij maait gelukkig het gras en wast wel eens een pan af maar dat is het (en ik wil ook niet dat hij meer moet doen) Daar komt bij dat we op dit moment een verstopping in de riolering hebben waar de hele nieuwe voortuin weer overhoop moet, en er zit een kakkerlakken plaag in de bomen voor ons huis die telkens bij ons naar binnen wandelen Komt óók nog bij dat we telkens nieuwe projecten aangaan in huis waardoor andere dingen blijven liggen. Is er ff een reset knop ergens??? Iemand tips?
Hoe komt het dat je projecten niet afmaakt? Kun je nu 1 project uitkiezen en dat afmaken, of 1 taak kiezen en zorgen dat dat bij is? Bv: deze week is de focus de was ofzo. Dus de rest er net zo half bij laten liggen als nu en dan zorgen dat je de was weer op orde hebt. Dan is dat misschien weer bij te houden en kun je de volgende taak erbij pakken.