Tis 50 minuten vliegen naar Londen City, hoeven maar uur vooraf in te checken op rdam met handbagage dus zal om en na bij op hetzelfde neerkomen. Tja wellicht beter voor het milieu maar niet voor mijn portemonnee. Blijf het principe krom vinden dat je goedkoper kunt vliegen dan met de trein.
Het moet niet perse, je kan ook met je pinpas betalen. Dat gaat tegen dezelfde dag-tarieven. Alleen als je een kind hebt wat een young visitor-tarief kan gebruiken (11-15 jaar) dan heb je echt een oyster card nodig. Maar op de meeste grote metrostations kun je ter plekke oyster cards kopen in een automaat. Bij een stationsmedewerker kun je er dan een young visitor-pas van laten maken.
Mijn 2 kids zijn beide in die leeftijd. Ik las dat betalen met je pin pas veel duurder is ivm transactie kosten. Fijn om te weten dat we ze ter plaatse kunnen kopen.
Bij de meeste banken betaal je een percentage per transactie en het maakt dus niet uit of je dat per reis betaald met in en uitchecken… of dat je dat betaalt in 1x als je je oyster card koopt. In dit artikel staat het uitgelegd: https://ilovelondon.nl/contactloos-reizen-in-londen-met-je-bankpas-do-or-dont/?cn-reloaded=1#hoe-zit-het-met-bankkosten
Kan ook ter plekke. Maar soms is een dagkaart (heb je ook voor 2, 3 etc dagen) weer goedkoper, deze kan je bijvoorbeeld ook voor alleen zone 1 en 2 kopen. Per zone extra wordt een dagkaart duurder. Zelf vergeet ik regelmatig mijn oystercard of kom er achter dat hij verlopen is, dus dan neem ik standaard een dagkaart. Hoef je maar 1 keer een klein stukje met de metro dan is een losse rit weer goedkoper. Vanaf vliegveld London city kan je met de upperground naar het centrum van London, als je vanaf her vliegveld richting het station loopt staan daar onderaan kaartjes automaten en daar kan je heel simpel (dag)kaartjes kopen. Volgens mij kan je die automaten zelfs in het Nederlands zetten. Dus bedenk gewoon van te voren waar je ongeveer allemaal heen wilt, en op basis daarvan kan je een keuze maken qua kaartje. Het is ook handig om een app met een tube map te downloaden, dan zie je direct welk metrostation in welke zone ligt, welke metrolijn je ergens naar toe moet nemen, waar je kan overstappen, welke metrostations dicht zijn, etc.
Ik heb ze besteld en kregen we ze een paar dagen van te voren in huis. Vond het echt heel handig. Zou het ook niet zo prettig vinden om telkens je pinpas te gebruiken, zeker niet voor de kinderen. Je kunt dan beter een keer zo'n oysterpas kwijtraken. Ik vond het allemaal heel ingewikkeld overkomen van te voren, maar het ov is zo simpel daar. Je kunt in principe alles met de metro. Even in Google maps invoeren waar je heen wilt en je ziet zo staan welke je moet pakken en waar je moet overstappen.
Ligt er een beetje aan wanneer je gaat. Ik heb ook weer gekeken en de trein is nu heel duur, maar dochter en ik waren samen iets van 400 kwijt voor 1e klas met de trein.
Wij zaten in het Radisson Blu hotel, maar ben bang dat dat voor 5 man ook niet heel betaalbaar is. Zag al dat de prijzen toen nu al hoger liggen dan wij destijds betaald hebben. Was toen rond de 300 per nacht. Nu is het al 500 per nacht pff.
Zijn we et eindelijk uit en wil ik deze boeken voor 5 persone. (1x 2 en 1x 3) is deze al vol…. Mega balen!! Ik kan wel huilen.. kost zoveel tijd ook om weer iets anders te boeken We willen van 16-20 okt (ma tm vrijdag) kids 8-11-13 jaar Iemand een alternatief met ontbijt op goede locatie?
Premier Inn Southwark heeft nog plek! Op loopafstand van London Bridge https://www.premierinn.com/gb/en/hotels/england/greater-london/london/london-southwark-borough-high-st.html?ARRdd=16&ARRmm=10&ARRyyyy=2023&NIGHTS=4&ROOMS=2&ADULT1=1&CHILD1=2&COT1=0&INTTYP1=FAM&ADULT2=1&CHILD2=1&COT2=0&INTTYP2=FAM&BRAND=PI
Was incl zeer uitgebreid ontbijt. Op loopafstand zijn er wat restaurants. Maar voor de rest hebben wij de metro gebruikt. Volgens mij was het 1 halte van de tower bridge vandaan maar weet ik niet meer zeker.
Daar ben ik toch weer even.. Gisterenmiddag bij premier inn geboekt maar geen bevestiging ontvangen.. wel credit card gegevens ingevuld Er stond wel: dat het nog niet definief was maar eerst gecontroleerd zou worden.. maar meestal krijg je dan wel een mailtje toch? Weten jullie nog of dit bij jullie boeking ook zo ging?
Ik had meteen een mail met de titel “your booking has been confirmed “ . Ik heb 3 x bij ze geboekt afgelopen 2 jaar en steeds zo’n mail gehad. Gek.. kun je het bedrag op je creditcard zien? Je kan ze wel bellen of mailen toch?