Maar heb je de switch teruggestuurd naar coolblue en gebruik gemaakt van hun service of direct naar nintendo? Mijn ervaring met coolblue/bol/amazon etc. is dat ik het product bij of via hun ter reparatie aanbied en gebruik maak van mijn garantie. Tot nu toe zonder problemen, het wordt of gemaakt of heb mijn geld teruggekregen. Ik doe het eigenlijk nooit direct naar de fabrikant.
Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Bij bol wel twee keer gehad dat ze het niet binnen de afgesproken tijd hadden beoordeeld, toen kreeg ik gewoon meteen de keuze geld terug of nieuw exemplaar. (Edit; dat was geen Switch, maar 1x een mobiele telefoon die na 10 maanden heel slecht geluid had ineens, en 1x een laptop die na een week ineens helemaal niet meer aan ging.)
Ben ik ook benieuwd naar, wat @tasje zegt waar heb je contact mee gehad. Alles via Coolblue of via nintendo
Onderzoekskosten zijn heel gebruikelijk.. een monteur moet het defect nalopen en kijken wat de oorzaak is, die werkt natuurlijk niet voor gratis.
Een moederbord zou niet kapot moeten gaan als de usb-c mankementen vertoont. Als het goed is zit het namelijk met een kabel aangesloten en niet direct op de usb-c en anders heeft nintendo een ontwerpfout gemaakt.
Ik bedoel dat de usb connector op het moederboard zit.... de usb connector kan waarschijnlijk niet los vervangen worden dus vandaar dat het gehele moederboard dan vervangen moet worden.
Daar heb je een punt indd, ik heb laatst mijn chromebook ter reparatie opgestuurd bij de mediamarkt en daar werd het vooraf gemeld. Maar ook kans dat het ergens in de kleine lettertjes staat.
Dus een ontwerpfout waarbij je dan eigenlijk niet voor het moederbord zou moeten betalen. Als ze dat goed gedaan hadden had die gewoon los gekoppeld kunnen worden. Maar goed het blijft bizar dat je een usb-c aansluiting zo snel kapot krijgt/gaat dat lukt echt alleen met grof geweld. Want die kan je niet verkeerd om bijv erin stoppen.
Enige wat ik kan bedenken is dat hij bv is gevallen met kabeltje erin, en dan óp die aansluiting? Waardoor het bv van binnen is ‘doorgeschoten’ ofzo?
Dat is bijna bij alle apparaten zo.... Ik ben werkzaam in die branche en heb veel te maken met verschillende soorten printplaten etc. Wanneer enkel de connector vervangen zou worden, is er kans dat het moederboard alsnog defect gaat, aangezien het een erg secuur werkje is om het bijv. los te solderen, vandaar dat er gekozen wordt om het gehele moederboard te vervangen. En schade aan de connector valt vrijwel nooit onder garantie.
Ik ken alleen het zelfbouwen van computers waarbij je dus elk onderdeel kan vervangen. Maar ik gok dat het goedkoper is om het zo te doen. Weet je ook waarom aansluitingen nooit onder garantie vallen, want er kan natuurlijk wel iets mis mee zijn zonder dat de consument daar oneigenlijk mee om is gegaan.
Hier eenzelfde probleem met de Nintendo. Na ongeveer een jaar deed de Nintendo het niet meer, hij laadde niet meer op en sprong niet meer aan. De Nintendo was via Amazon gekocht dus die hebben we terug gestuurd. Amazon heeft hem toen doorgestuurd (ik neem aan naar Nintendo). Na 2 weken kregen we netjes een mailtje, excuses voor het ongemak de reparatie gaat nog ongeveer 2 weken duren. Een week later kregen we nog een berichtje dat de Nintendo niet meer gerepareerd kan worden en dat ze ons gratis een nieuwe opsturen. Mits je hem niet zelf hebt opengeschroeft of er echt met grof geweld mee om bent gegaan lijkt het mij niet meer dan normaal dat Nintendo hem gratis repareert of vervangt. Van onderzoekskosten heb ik echt nog nooit gehoord, dat zou ik zowiezo niet zomaar betalen. Het klinkt niet echt alsof ze hem via Nintendo hebben laten onderzoeken/ repareren.
Ja klopt hoor, maar over het algemeen valt het onder gebruikersschade. Zelfde met hdmi connectors of een optische ingang. Die zijn erg kwetsbaar dus bij schade aan de pinnetjes, valt het onder gebruikersschade. Tenzij een model heel vaak binnenkomt met hetzelfde defect, dan gaan ze kijken of het eventueel een productiefout is.
We zijn helaas niet binnen de afgesproken tijd teruggebeld. Zelf weer gebeld en kregen we een zeer onduidelijke foto die niet hetzelfde is als de foto die ik gemaakt heb. Een connector was stuk op de gekregen foto stonden er wel vier scheef. Ook heel smerig ons apparaat was netjes schoon. Verklaring was dat er een verkeerde lader zou zijn gebruikt. Dat is echt onmogelijk. Weer heen en weer gebeld ook door de rechtsbijstand met beide foto’s en uiteindelijk gaven ze terug dat volgens de wet het binnen deze korte termijn het onder een ondeugdelijk apparaat valt en zij de reparatiekosten op zich moeten nemen en dat ook gaan doen. De oplossing is na veel vijven en zessen geboden maar het valt ons wel tegen hoe dit tot stand moest komen.
Bah, wat een vies zaakje zo geworden! Was dit dan Coolblue of Nintendo? Gelukkig staan jullie toch in je gelijk, maar dit had anders gemoeten toch.
De soap gaat nog verder. Vanmiddag kwam de Nintendo terug en nu hebben we een ander apparaat gekregen met een heel ander serienummer terwijl op de pakbon ons eigen serienummer staat. Ook nog eens een apparaat uit 2021. Nu moeten we weer 5 werkdagen wachten op reactie. Wij zijn er helemaal klaar mee en ontvangen het liefst ons geld terug en halen er één in een stenen winkel. Dan maar €50,- duurder. Voor ons in ieder geval nooit meer Coolblue