300 euro. Het was duurder hoor, maar met inruil van onze vorige auto en een beetje onderhandelen is dit het geworden. Naast bovag garantie schijn je ook nog 12 maanden wettelijke garantie te hebben.
Reactie van bovag kan wel drie weken duren, dus nu in de wacht bij rechtsbijstand. Over 3 weken is het 1 schimmel bende.
Wat voor auto is het? Wat als je naar een merkdealer gaat, dan kunnen ze je wellicht adviseren wat je rechten zijn.
Nissan Helaas kan reactie van de Bovag wel drie weken duren en van de rechtsbijstand 5 tot 10 werkdagen. Beide geven het advies nog niks te laten doen. Maar hij rijdt niet en hij krijgt natuurlijk steeds meer schimmel, dus ik weet het echt niet meer
Kan je de auto niet ergens droog zetten.? Iemand met een garage? Dan komt er sws niet meer vocht in. Waar zit de schimmel?
Ik zou een nissandealer in de buurt bellen en vragen om advies. Soms tref je het en wil iemand meedenken.
Die € 400 mag natuurlijk niet. Maar ook al klinkt het lullig, dat jullie een auto op die afstand kopen is natuurlijk niet het probleem van de verkoper. De Bovag garantie heb je daar, niet bij een andere Bovag garage.
Dat klopt, maar je mag naar alle bij de bovag aangesloten garages gaan staat in de garantievoorwaarden.
Her komt van de verstopte afwatering van het panoramadak op de bodem van de auto en de matten terecht. Hij staat droog, maar krijg de al zeiknatte binnenkant niet goed droog.
Heb je er al vochtvreters ingelegd? Mijn man werkt bij een dealer en is zelf handelaar, zal vanavond eens vragen of hij nog een tips heeft wat te doen.
Ik zou iig echte vochtvreters erin leggen. Je hebt speciale voor in de auto, als die vol zijn kunnen ze even in de magnetron en daarna weer terug in de auto.
kan je de matten er niet uithalen? Wij hebben een lekkage in de kofferbak en ik heb de mat van de kofferbak eruit getrokken. Ook zeiknat en droogt amper. Staat nu in de schuur en als het droog is zet ik hem buiten.
Ik weet echt niet hoe je dat bij komt want bij de BOVAG op de website zeggen ze meerdere malen dat dat NIET zo is. De garantie is afgesproken tussen de kopende en de verkopende partij en kan niet overgedragen worden https://www.bovag.nl/veelgestelde-vragen/garantie-en-voorwaarden#panel-vraag-2-6612?vehicle=none&dienst=none
Dat klopt inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het daar dan ook vergoed wordt, aldus man. Als je de reparatie ergens anders laat doen, zonder akkoord van de verkopende partij, vervalt je garantie.
Man adviseert om hem terug te brengen waar hij gekocht is, zij moeten hem repareren, hier mag je ze 3x de kans voor geven. Zij moeten dit wel vergoeden, dus geen eigen kosten. Anders inderdaad rechtsbijstand inschakelen.
Ik heb een brief van ingebrekestelling opgesteld. Maar mijn man gaat morgen eerst nog een keer bellen om te vertellen wat de rechtsbijstand ons adviseert en waar we volgens hun recht op hebben in de hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en ze ons gewoon willen helpen. Maar als ik ons contact na het melden van de mankementen en de slechte reviews erbij haal heb ik weinig vertrouwen. Ik heb van te voren de reviews wel gelezen en de meesten zijn prima, maar de slechte zijn ook wel echt slecht en daar herken ik onze situatie nu wel in.