Via mijn nieuwe zorgverzekering cz zag ik dat ik gebruik kon maken van de app 'app de verpleegkundige' Er staat dat Je kan dan chatten met een verpleegkundige, op het moment dat het jou het beste uitkomt. Je kunt eventueel een foto meesturen en je situatie wordt meteen bekeken. Als het nodig is, raadpleegt de verpleegkundige een arts. Zo weet je snel wat je moet doen. Nu heeft mijn dochter al maanden lang huid uitslag in haar gezicht. Hebben via onze huisarts inmiddels al 4 zalfjes geprobeerd. Nu dacht ik misschien kan ik dus daar naar toe chatten en foto toevoegen en of hun advies hebben. Alleen toen dacht ik misschien wordt het terug gekoppeld met de eigen huisarts en dat vind ik ook weer niks wie weet hoe dit werkt?
Waarom stel je die vraag niet op die app? Misschien geven ze aan dat ze zwijgplicht hebben? Aan de andere kant, als ze de opplossing hebben, prima dan toch?
Zoals ik het terugvind is het anoniem, dus zal dat niet teruggekoppeld worden. Er zit een bedrijf achter wat zulke diensten aanbiedt en laagdrempelig 'zorg' verleent. Ik ken de app verder niet, maar ik denk dat ze indien nodig advies geven om bij je arts langs te gaan, maar dat ze niet zelf een receptje voorschrijven zeg maar. Je vraag in de app stellen zoals iemand noemde is natuurlijk altijd mogelijk.
Ik zou eerder teruggaan naar je huisarts en vragen of hij een foto naar de dermatoloog wil sturen. Die kan dan meekijken en een advies geven.
Zou ook gewoon bij de eigen ha een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Waarschijnlijk zegt die verpleegkundige dit ook, zij is geen arts en als je al 4 zalfjes hebt geprobeerd zou ik geen risico meer nemen.
Dan kan ook maar een teleconsult is veel sneller en de derm kan dan zelf aangeven of het moet worden gezien. Werkt hier in de praktijk heel goed en ook snel antwoord. Scheelt toch weer een ritje naar het ziekenhuis.