Onterecht in het ongelijk gesteld door vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 17 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ze hadden toch ook mijn foto's en filmpjes kunnen bekijken en een onderdeel naar het kwijt raken van het pakket kunnen starten. Dat hebben ze gedaan en dan zeggen ze dat je binnen 48 uur wat hoort, maar wij hebben weken niks gehoord.

    Nogmaals de koper geef ik ook geen ongelijk hoor.
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ik dacht je alleen als verzender onderzoek kan starten bij verzender.
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    2.073
    1.567
    113
    Ik denk dat je hiervoor toch echt bij de verzender moet zijn. Daar is het probleem ontstaan lijkt mij.
    Heb je een foto van hoe je het verzonden hebt? En heeft de ontvangende partij een foto gestuurd van de verpakking die ze heeft ontvangen?

    ik heb via PostNL wel eens iets ontvangen waarvan de verpakking behoorlijk beschadigd was en waar PostNL zelf nog iets van plastic of zo omheen had gedaan, waarop een sticker zat dat het pakket beschadigd was.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    De verpakking was nog prima, maar of het vochtig heeft gestaan zie je niet altijd.
     
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Heeft verkoper foto/filmpje dat ze uit pakt? lijkt ook wel op vetvlekken wie zegt dat niet bij haar is gebeurd
     
  6. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik had het recent met een product wat door de vervoerder was beschadigd (mokken die gebroken waren). De koper had op 'retourneren' geklikt ipv 'beschadigd tijdens vervoer' en toen ik mijn adresgegevens niet door had gegeven (ik hoefde ze niet terug) was het voor vinted 'afgehandeld' door de koper geld terug te geven. Ik had ook pech
     
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Nee, alleen een foto gemaakt van de doos en daarna een stuk of 5 foto's met vlekjes erop wel op de dag van ontvangst. Het kan natuurlijk, maar ze wou de ja zo graag. Dus dat vind ik wel ver gezocht. Ik heb gezegd dat ik het geld terug stort en ze de jas terug mag sturen, maar dat terug sturen wil ze dan weer niet, alleen een compensatie voor de vlekken.
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou zeggen, retourneren en dan het volledige bedrag terug boeken. Als ze dat niet wil doen en de jas wilt houden, dan mag ze hem voor 20 euro hebben.
     
    spruitje80, Syane, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Wat voor compensatie wil ze dan
     
  10. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Geen idee, ze wil evengoed vinted/homerr nog afwachten qua reacties
     
  11. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Natuurlijk is het heel jammer, maar persoonlijk zou het mij niet zoveel frustratie waard zijn en een regeling treffen. Zoals hierboven al gesuggereerd, zou ik een compensatie aanbieden tussen de 10,- en 20,- of de jas terug laten sturen voor het complete bedrag.
    Het zou trouwens gek zijn als de koper verantwoordelijk is voor de verzending. Wanneer je online iets besteld en dat niet of beschadigd aankomt, is dat toch ook de verantwoording van de webshop.
     
    Paardenbloem en zegenwens vinden dit leuk.
  12. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Krijgt ze de vlekken wel uit de jas? Ik zou haar max 10 euro compenseren voor de vlekken, minder als ze er gewoon uit gaan. Denk niet dat Homer/Vinted hier nog iets mee zal doen.
     
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee Niet meer actief

    Dat vraag ik me ook af, heeft ze de jas al gewassen? En anders samen de kosten delen een idee?
    Wel lastig hoor, beide kunnen jullie er niks aan doen. Hopelijk kan Homer nog iets voor je betekenen!
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Lastig dit hè. Ik denk dat je eruit moet komen met de koper door bijv 50/50 te doen. Jij nog wat geld en de koper de jas. Anders de jas terug laten sturen en kijken of de vlekken eruit kan krijgen.

    Ik heb het gehad met glazen. 3 van de 6 waren kapot gegaan tijdens vervoer, de koper heeft gezegd dat ze alle 6 kapot gegaan zijn en heeft het volledige bedrag terug gekregen, ik had niks. Super zuur vond ik dat. Vinted zei meteen dat ik het niet goed verzonden had en geloofde haar terwijl ze geen goede foto van van 6 kapotte glazen.
    Ik heb het gelaten nadat ik haar verteld heb wat ik van haar manier van handelen vond. Was ook echt even klaar met Vinted en verkoop geen producten meer boven de 10/15 euro.
     
  15. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja gewassen, maar ze kon direct uit de was al zien dat ze er niet uit waren. Dat vond ik wel vaag, want die vlekjes zie je volgens mij niet als de jas nat is.
     
  16. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Wat als er 2 pakketjes verwisseld zijn en dus verkeerd terecht zijn gekomen? Het gaat niet om hele dure artikelen (2 en 5 euro)..
     
  17. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Dat is het vervelende bij Vinted. Als de verkoper een fout maakt kun je het retouren en krijg je het geld van het artikel terug. Alleen de verzendkosten ben je dan wel kwijt. Heel raar want ik als koper kan hier niets aan doen. Als het om een laag bedrag gaat is het niet de moeite om terug te sturen.
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Heb ik 2x gehad. 1x verkopers schuld en 1x mijn schuld. Bij verkopers schuld heb ik t opgelost met de andere koper die dus ook een verkeerd pakketje had. Bij mijn schuld was de ene et blij mee en de ander heeft t nooit ontvangen, want was zoek geraakt. Die heb ik zelf weer ontvangen;)
     
  19. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Inmiddels heb ik inderdaad 50/50 met de koper gedaan.

    Maat ik heb Homerr wel gemaild, de situatie uitgelegd en de voor en na foto's gestuurd, maar ze verwijzen gewoon weer terug naar vinted.

    Ik denk dat ik van vinted af ga, ik vind het als verkoper echt super slecht dat je niet geholpen wordt. En dat er dus niks met foto's als bewijs gedaan wordt.
     
  20. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik heb dit ook wel eens gehad met een baby kleed voor buiten op de grond. Bij mij prima, bij de koper aangekomen allemaal vlekjes erin. Ik had het nog gewassen voor verzenden en twijfelde toen zelf of het toch niet helemaal goed droog was van binnen met verzenden (hoewel het echt droog voelde anders had ik het natuurlijk niet verstuurd). Anyway, ik heb toen direct het geld vrijgegeven aan de koper want ik schrok me wild.

    Mijn ervaring met Vinted is over het algemeen wel positief. Ik heb meestal idd binnen 48 uur contact wanneer er iets kwijt is (als de tijd om te wachten op het pakket voorbij is), dus ik vrees dat je deze keer net pech hebt gehad.
    Wat ik laatst wel had is dat er in Vinted geen melding kwam dat het pakket er was, stond wel in de track en trace maar koper is het dus niet gaan halen (ondanks dat ik haar berichtte dat het aangekomen was), en inmiddels heb ik dat artikel retour ontvangen. Nooit meer wat van koper gehoord uiteraard. Vond ik ook zo stom.
     

Deel Deze Pagina