Homerr heeft een contract met Vinted afgesloten waardoor Homerr niet meer de contactpersoon is, maar Vinted. Ze mogen je dus nier helpen.
Toch vraag ik me nog wat af. Je zei in je eerste post dat de betaling geannuleerd was omdat de beschrijving niet voldeed. En jij hebt als eerste contact met Vinted opgenomen. Ik denk dat je dat laatste sowieso niet had moeten doen, maar dat had de koper moeten doen. En normaal gesproken wordt de betaling dacht ik niet direct geannuleerd, maar gepauzeerd zodat erbuit gezocht kan worden hoe en wat. Op het moment dat jij aangeboden had aan de koper dat ze het mocht retourneren, had jij gedaan wat je moest doen en volgens mij had je dan gewoon je geld alsnog gekregen. je hebt het nu samen opgelost, prima natuurlijk. Maar wat is het uiteindelijke antwoord van Vinted dan?
Misschien Selpy proberen dat is de nieuwe Vinted. Als ik hun reclame mag geloven hebben ze ook meer service voor de verkoper.
Ik heb de laatste keer ook niet zo’n fijne ervaring gehad. Voorkeur gaat toch uit naar lokale Facebook groepen en/ of marktplaats en ophalen. Communicatie bij Vinted heb ik ook als vervelend ervaren.
Mijn pakketje is al twee weken onderweg en blijft hangen op ‘aangekomen in jouw regio’, en DHL geeft aan dat hij binnenkort er is. Maar…. Weer een week later nog niks en van Vinted moet ik wachten tot 6 mei en dan heb ik 2 dagen om een klacht in te dienen. Vind dat ook heel bijzonder.
Dat is gewoon standaard. Meestal komt het voor die tijd toch nog. Zo niet, dan krijg je gewoon je geld.
Dat is dus niet zo,want dan zeggen ze dat je binnen 48 uur wat hoort. Wat vervolgens niet zo is. En zo heb ik na 6 weken dus geen geld en de koper een artikel dat onderweg vlekken heeft opgelopen.
Misschien heb ik het niet gedaan zoals het hoort, maar ze zeggen steeds dat je binnen 48 uur wat hoort en vervolgens was dat al vanaf 1 maart en nog steeds geen definitief antwoord. Behalve dahet geannuleerd is, omdat het niet aan de beschrijving voldeed. Totaal geen gehoor voor mijn foto's en verhaal. Vandaar 50/50 met de koper afgesproken, ik was er meer dan klaar mee.
Ik denk dat je je verlies moet nemen en de volgende keer niet meer met Homer verzenden. Het filmpje en foto"s is geen bewijs helaas. Die kan je ook bijv een week voor versturen gemaakt hebben namelijk. Ps, je hebt wel de pech aan je kont hangen zeg. Problemen met meerdere dieren, nieuwe auto op vakantie met de airco, daarna weer troubles met een auto etc en nu met dit.
Sellpy werkt wel echt totaal anders! Je krijgt een tas opgestuurd die je vult met items die je wilt verkopen. Die gevulde tas stuur je terug naar Sellpy, waarna zij de verkoop volledig van je overnemen (foto's, advertenties opstellen, contact met kopers, verzending). Nadat een item van jou verkocht is door Sellpy ontvang je slechts 40% van de prijs waarvoor het verkocht is en daar gaat dan ook nog €1,20 advertentiekosten vanaf. Dus: verkocht voor €40,00 = €14,80 voor jou, €8,00 = €2,00 voor jou, €3,00 = €0,00 voor jou. Heeft Sellpy geprobeerd items voor jou te verkopen, maar is dat niet gelukt, dan betaal je alsnog €1,20 advertentiekosten per niet verkocht item aan Sellpy.
Haha dit valt wel mee hoor. Die 40 euro is m'n grootste probleem niet. Ik verbaas me gewoon aan het gebrek aan rechten wat je als verkoper hebt. En zo'n forum is dan toch heerlijk om anoniem (hopelijk) over al je problemen te klagen?! Ik heb een heel leuk leven hoor, maar net als met recensies deel je(ik) vaak toch eerder je slechte ervaringen. Ik had overigens wel echt duidelijk de datum bij de foto's hoor, maar ook dat maakt blijkbaar niks uit.