Wij hebben met Tui een reis geboekt, kunnen t/m vandaag nog annuleren. Dat willen we liever niet, want de accommodatie is verder nergens beschikbaar, maar ben nu wel heel erg geschrokken van de negatieve reviews die je over Tui kunt vinden. Wat zijn jullie ervaringen met Tui?
Wij boeken bijna altijd via TUI en nooit problemen gehad. En dat zijn echt al best wat vakanties geweest. Wat zeggen de slechte recensies?
Wat zijn die negatieve reviews dan? Ik ga zelf eind augustus met Tui naar Berlijn, ik maak me verder geen zorgen.
Wij zijn op dit moment op vakantie via tui, alles helemaal prima. In het verleden ook al heel vaak via hun geboekt en nooit problemen gehad.
Bij trustpilot krijgen ze een 1.5, klachten gaan over van alles. Annulering kort van te voren door Tui, gereserveerde stoelen niet beschikbaar, heel lange vertragingen (72 uur). De meeste dingen zijn wel overkomelijk, maar op overboekingen etc zit ik niet te wachten uiteraard. @Madeliefje06 goed te lezen dat je goede ervaringen hebt.
wij zijn vorige herfstvakantie met tui op vakantie gegaan, alleen de prive transfer terug naar het vliegveld was niet helemaal goed doorgegeven, maar we zijn toen met de "normale" transfer terug gegaan, was prima verder. de vlucht was ok, accomodatie was prima, er kwam een dame van tui langs voor activiteiten/uitjes etc. ik weet niet wat voor slechte ervaringen je leest. ik weet ook niet wat je verwachtingen zijn. wij regelen normaal altijd alles zelf, maar deze keer was het makkelijker en goedkoper via Tui te reizen. dus dat maar eens gedaan. wij waren er tevreden over hoor.
Dit soort dingen zoals privé transfer kan ik prima mee leven hoor. Ik wil er graag komen en in het hotel dat we hebben geboekt. De rest valt op te lossen.
ik zie op trustpilot maar 8 reacties van de afgelopen 12 maanden in het nederlands, TUI is een groot internationaal bedrijf, dus allicht dat er dingen fout gaan, maar dat aantal van nederlanders vind ik zelf erg weinig. nederlanders klagen graag en vaak, en als ze dat online kunnen doen doen ze dat ook wel. dus ik denk dat het wel mee valt. maar het is altijd natuurlijk heel vervelend als een reis niet is hoe je verwacht.
Oh is dat zo van de Nederlandse reacties? Ik zie dat niet. Sommigen klagen idd om niks. Zo staat er ook een negatieve review van iemand die boos dat tui reizen naar Turkije aanbiedt, maar schrok er wel een beetje van.
Wij hebben altijd vakanties via TUI geboekt, en nooit problemen gehad. Alles was altijd goed geregeld.
Ik hoor echt zelden tot nooit slechte dingen over tui. Houd er vooral ook rekening mee dat mensen echt heel onredelijk kunnen zijn op vakantie en over elke pietluttig dingetje zeuren. Een organisatie die zo groot is kan ook wel een problemen hebben. Mensen klagen eerder bij trustpilot dan dat ze een positieve review achterlaten. Dus dat beeld zal wel vertekend zijn. Ik boek zelf nooit pakketreizen maar anders zou het de eerste partij zijn waar ik ga kijken.
Ik heb zelf jarenlang in de reiswereld gewerkt, ook bij Tui. Bij elke reisorganisatie is wel wat, ik denk dat er niet 1 te vinden is waar zelden over geklaagd wordt en naar mijn ervaring heeft Tui echt een goede klantenservice. Uiteraard ligt het er ook net aan wie je aan de lijn krijgt maar omdat het zo’n groot bedrijf is kunnen ze echt vaak een goede oplossing bieden als er wat mis zou gaan. Wat betreft overboekingen is het goed om te weten dat dit niet aan de reisorganisatie maar aan de accommodatie zelf ligt, veel accommodaties verkopen meer kamers dan ze daadwerkelijk hebben om leegstand te voorkomen. Dit is voor álle reisorganisaties een doorn in het oog en is echt nauwelijks te voorkomen. Tui is wel zo groot dat zij, mocht dit toch gebeuren, waarschijnlijk wel de capaciteit hebben om dit op te kunnen lossen. Ook vertragingen zijn situaties die 9/10 keer voortkomen uit een extern probleem (technisch mankement, problemen op een luchthaven waar het toestel vandaan moet komen, weersomstandigheden etc). Vaak is de communicatie hierover een grote oorzaak van de klacht, hier heb ik wisselende ervaringen over, ook bij tui gaat er echt weleens iets mis. Heb je via een reisbureau geboekt of via de website van tui? In principe maakt dat niet veel uit hoor alleen via een reisbureau heb je nog een extra contactpersoon voor als er vooraf iets mocht zijn. Persoonlijk zou ik slechte revieuws van trustpilot niet direct als reden zien om niet hij tui te boeken
Dit is ook onze 1e pakketreis, maar het scheelde behoorlijk en onze nieuwe (domme fout van mij) reis+ annulering dekt geen losse onderdelen reis.
Juist heel positief. Nu moet ik wel zeggen dat wij alleen vluchten boekten, heb dus geen ervaring met pakketreizen. Wel hebben we eens (of eigenlijk 2x) te maken gehad met wat vertraging, en dat is natuurlijk nooit leuk, maar naar omstandigheden gingen ze daar toch goed mee om. Wij vlogen altijd via België, wellicht dat dat dat ook nog verschil maakt.
Dit inderdaad. Er zijn ook altijd best wat slechte reviews op TUI over de accommodatie zelf of bijvoorbeeld op Tropadvisor. Maar dat is gewoon een bepaalde groep mensen die om alles klaagt. En daarnaast: hoe vaak laat jij een positieve review achter? Als ik tevreden ergens over ben, doe ik dat nooit. Wel sneller geneigd als ik ontevreden ben (doe ik dan ook nooit maar oke haah) Wij boeken dus bijna altijd via TUI zoals ik eerder heb aangegeven. We hebben een paar jaar geleden 1x een technische storing met het vliegtuig gehad (moesten we terug naar Brussel vliegen, lang wachten en konden toen weer verder) en toen kregen we heel netjes een vergoeding zonder gedoe en heel veel excuses.