Booking annuleert accommodatie, alternatief niet leuk

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by me1989, Jun 12, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    Nov 10, 2019
    974
    456
    63
    Female
    Dit is een ontzettend vervelende situatie!

    Wij hebben 2 jaar geleden ook zoiets gehad. Eerst vliegtickets geboekt naar Spanje om er zeker van te zijn dat dat lukte, daarna het appartement in Spanje.

    Werd het appartement 2 uur later geannuleerd, omdat die mensen hem al hadden verhuurd en niet op Booking hadden dichtgezet. We hebben Booking toen gebeld en gezegd dat ze wel iets anders moesten regelen. We mochten zelf iets uitkiezen en dat in verhouding 20% duurder, maar dat verschil nam Booking voor zijn rekening. Wel moesten we het volledige bedrag eerst betalen en pas later kregen we het al betaalde bedrag terug en nog later het verschil tussen het eerste en tweede appartement (moesten we volgens mij nog een keer actief achteraan, maar goed, het is wel goedgekomen).

    Dus misschien zelf eerst goed op Booking kijken of je een alternatief kunt vinden dat aan je wensen voldoet? Ook al is het een stuk duurder, en dat bij Booking neerleggen.

    En hoe jammer ook, een glijbaan is misschien niet het allerbelangrijkste op vakantie. Leuke vriendjes en vriendinnetjes wel en dan vermaken ze zich ook wel in een ‘gewoon zwembad’, maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? ☺️
     
    Huismuisie likes this.
  2. Relax

    Relax Fanatiek lid

    Sep 26, 2009
    1,866
    2,057
    113
    Female
    Ik bedoel het niet onaardig, maar als ik jou was zou ik eerst helder krijgen aan wie je betaalt hebt en met welke voorwaarden. Booking.com is super transparant dus dat moet je na inloggen toch zeker terug kunnen vinden.

    Dus echt even in de kleine lettertjes duiken om te zien of je ergens recht op hebt en zo ja, waarop dan. Ook de boekingsvoorwaarden van je vliegtickets goed doorlezen, zodat je helder krijgt of je kunt omboeken bijvoorbeeld. En daarna pas contact zoeken om eventuele concrete vragen te stellen en/of iets anders boeken.

    Navraag doen bij andere reisorganisaties is nutteloos, dat verandert toch niets aan jouw situatie want je hebt jammer genoeg niet bij hen geboekt.
     
    CroqueMadame likes this.
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ze hebben bevestigd dat het hotel ons binnen 15 dagen terug moet betalen en dat ze het anders zelf voor ons gaan oplossen.

    Al dit mailverkeer ligt ook bij de rechtsbijstand. Ondanks dat sommige dat hier onzin vonden heeft de rechtsbijstand verzekerd dat dit geld wel terug komt, dus dat zit wel goed.

    We hebben inmiddels een alternatief gevonden met glijbanen. Deze accomodatie had booking ook in het assortiment, maar was 6100 euro bij booking. We hebben het van booking via lol travel mogen boeken voor 2500 euro en als we na de vakantie de betaalde factuur inleveren betalen ze het prijsverschil van bijna 600 euro ook terug.

    Eerst zien en dan geloven natuurlijk, maar als ze alles nakomen wat ze zeggen vind ik dat ze het prima afhandelen en is onze vakantie gered.
     
    owly, Syane, Huismuisie and 7 others like this.
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    Jan 11, 2019
    12,266
    12,639
    113
    Female
    Daar heb je rechtbijstand voor hoor groot gelijk!
     
    me1989 likes this.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    Jun 25, 2007
    15,279
    6,192
    113
    Fijn dat het opgelost lijkt te zijn. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt!
     
    me1989 likes this.
  6. Relax

    Relax Fanatiek lid

    Sep 26, 2009
    1,866
    2,057
    113
    Female
    Heb je gegoogled op lol travel? :eek:
    Ik hoop van harte dat het goed gaat en dat jullie een fijne vakantie hebben! Dat is jullie na al deze stress zeker gegund.
     
    Jessi79, me1989 and Cornflake like this.
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Het is een resort wat bij meerdere reisorganisaties gewoon te boeken is, maar ik denk dat booking.com een soort van samenwerking met ze heeft. Ik moest het in iedergeval bij hun boeken, het boekingsnummer doorgeven en dan naderhand de eindrekening aan booking.com presenteren om het verschil te compenseren. Ik vertrouw er dus maar op dat het goed komt ipv zelf via een ander te boeken en alles zelf te betalen.
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Het is overigens ook bij het resort zo. Het is of mega goed of verschrikkelijk slecht beoordeeld, er zit niks tussenin. Laat ik hopen dat wij de goede ervaring hebben. De foto's zien er wel leuk uit vind ik.
     
  9. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    Mar 30, 2009
    2,622
    1,069
    113
    Hier
  10. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Normaal gesproken doen we dat ook, maar ze vliegen niet elke dag van Amsterdam naar Kos, dus we gaan via een ander vliegveld terug, anders konden we maar een weekje en nu 10 dagen.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    May 18, 2013
    13,200
    12,214
    113
    Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
     
  12. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Nou.. We hebben nog geen cent terug. We wachten nog op het geld van het gecancelde hotel. Booking.com had ze 4 dagen geleden nog maximaal 5 dagen de tijd gegeven, maar tot op heden nog niks.

    Verder moet ik een factuur inleveren van lol travel met de kosten van het nieuwe hotel, zodat het verschil vergoed kan worden. Inmiddels heb ik die gehad, maar ze hebben er een hele andere hotelnaam op gezet en op de rekening staat ook nergens 'lol travel ', maar het lijkt van een Spaans? tussenpersoon te komen ofzo. Dus dat kan ik zo niet overhandigen. Hopelijk reageren ze snel en krijg ik het goed op papier.

    Het schiet dus echt niet op:(
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    May 18, 2013
    13,200
    12,214
    113
    Waardeloos! Hebben jullie wel een fijne vakantie gehad?
     
  14. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Op de noodlanding op de heenweg na, omdat er iemand medische hulp nodig had. En de vertraging op de terugweg vanwege de bosbranden, hebben we het echt heerlijk gehad! Lief dat je het vraagt :). (Niks in ons leven lijkt bij ons normaal te kunnen gaan:roflmao:)
     
    Dubbelgeluk likes this.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    May 18, 2013
    13,200
    12,214
    113
    Jeetje, het zat inderdaad niet mee! Fijn dat jullie toch hebben genoten van de vakantie. Nu moet Booking nog even hun afspraken nakomen.
     
  16. TotalBella

    TotalBella Niet meer actief

    Nou inderdaad, jullie hebben wel steeds pech met vanalles. Gelukkig was de vakantie zelf wel heerlijk. Hopelijk is de rest snel geregeld.
     

Share This Page