December 2023 heb ik mijn contract bij KPN verlengd voor 2 jaar. Ik heb toen een aantal actiekortingen ontvangen, waarvan ik dacht dat deze goed verrekend waren. Op de contractsamenvatting die ik als eerst heb gehad staat vermeld 12 maanden ESPN gratis, terwijl op de contactverlening staat actiekorting ESPN gratis vanaf 9-12-2022 (het contract voor 2 jaar is dus op 9-12-2023 ingegaan). Ik had toen op dat moment ook al gratis ESPN vanwege een verlening van dat jaar ervoor, maar bij het invoeren van de afspraken is dus niet het jaartal aangepast. Hierdoor heb ik dus van 1 dec 2023 t/m 8 dec 2023 de korting gehad, waarna hij daarna verliep, want volgens het systeem was het jaar om. Heel eerlijk, ik weet dat het aan mij is om dat na te kijken en al de bel te trekken als dat niet klopt, maar het voelt ook gewoon vervelend omdat ik niet degene ben die het verkeerd in het systeem heeft gezet natuurlijk. Het stomme is dat gedurende de afgelopen 15 maanden het me dus niet is opgevallen dat ik per maand 12.99 teveel heb betaald Ik zag afgelopen week iets raars in mijn factuur van deze maand, waardoor ik het eens goed ben gaan nakijken en er dus nu pas achterkom dat er 12 x 12.99 korting niet verrekend is. Het was een verlening van 2 jaar, dus het contract loopt nog t/m november dit jaar. Ik heb dus vandaag contact gehad met KPN klantenservice en eigenlijk komt het er op neer dat ze erkennen dat er bij het invoer van het contract een fout is gemaakt, maar dat ik zelf 14 dagen de tijd heb om contact op te nemen dat er iets verkeerd in het contract staat en dat ik nu dus eigenlijk pech heb en ze kunnen hier niets meer aan doen. En zoals gezegd begrijp ik dat het ook aan mij was om dat contract goed te controleren toentertijd, dus ergens heb ik ook gewoon het gevoel van ja pech, maar het zit me ook dwars dat ik door een fout van een ander gewoon dit niet goed is gegaan. Een principekwestie dus Weet iemand of je hier nog iets mee kunt? Mijn contract loopt nog gewoon, alleen die 14 dagen bedenktijd zijn natuurlijk allang om. Klopt het dat KPN zegt, ja pech jouw fout, of is er wettelijk een termijn/ afspraak die aangeeft, ja je hebt het niet goed nagekeken, maar je mag hebt nog steeds recht op de niet verrekende korting.
Ik denk dat je wettelijk gezien inderdaad geen poot hebt om op te staan. Maar ik zou KPN voorstellen of ze je niet 1 jaar ESPN met korting of gratis kunnen geven. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Hebben we het idd over gehad of de medewerker wat voor me kon betekenen, maar omdat mijn contract nog t/m november loopt kon hij er verder niets mee. Anders had hij het idd voorgesteld i.c.m. verlening contract o.d.
Juridisch zal je wellicht geen poot hebben om op te staan, maar ik neem aan dat kpn je graag als klant zou willen behouden, dus het zou hen sieren als ze hier wel iets in doen. Bijvoorbeeld nu die korting nog goed in het systeem zetten met ingang vanaf afgelopen december oid. Zodat je dan in elk geval dit jaar de korting die beloofd is ontvangt. Ik vind het van hun kant een beetje gemakkelijk om te doen alsof ze hier niets mee kunnen. Het zou voor mij een definitieve overstap betekenen zodra het contract was afgelopen.