Onpopulaire mening

Discussion in 'De lounge' started by Anna009, Apr 18, 2025.

  1. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,531
    8,486
    113
    Nee, maar de regels zijn toch duidelijk?

    1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina.nl een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Uitzondering op deze regel zijn de religieuze feestdagen en de ramadan. Let er wel op dat deze onderwerpen niet uitlopen op discussies op basis van religie. Ook dan zullen ze gesloten en/of verwijderd worden.

    Ik weet niet beter of deze regels waren er al toen ik in 2009 lid werd ...
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    Mar 28, 2020
    9,697
    8,795
    113
    Female
    Bij de winkels heb ik er nog nooit opgestaan, maar idd, ik snap ook niet waarom die plekken vaak naast de minder valide plekken moeten zijn of ergens anders vlakbij de ingang.
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    Mar 28, 2020
    9,697
    8,795
    113
    Female
    Beheer let er alleen niet zo op volgens mij. Want het topic over Trump is al heel lang open. Totdat het fout gaat en dan wordt er gezegd dat het niet mag.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,459
    36,401
    113
    Nou wellicht is de lounge dan niet de aangewezen plek denk je wel? Volgens mij is er een speciale plek, waar mensen die het daarover willen hebben, daar bewust heen kunnen gaan. Niet in een waar valt je mond van open topic.
     
    Sado and Koalabeertje3 like this.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    Apr 22, 2019
    18,700
    31,258
    113
    Female
    Ik zou laadplekken idd ook eerder ergens achteraan plaatsen.

    Wil je parkeren en winkelen, dan kan je dichtbij (indien plek).
    Wil je laden, dan moet je een paar meter verder lopen.
    Dan gaan daar alleen de mensen staan die echt moeten laden.

    Overigens parkeer ik bij winkels zelf ook vaak net iets verder weg. Dan is er meer plek en is het indraaien makkelijker. En heb je ruimte om in en uit te stappen zonder de buren te raken.
     
  6. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,531
    8,486
    113
    Zolang het er respectvol aan toe gaat zal het ook geen probleem zijn, maar bepaalde onderwerpen monden altijd uit in discussies, die mogen wat mij betreft direct gesloten/verwijderd worden.
     
    Spectre likes this.
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    Apr 22, 2019
    18,700
    31,258
    113
    Female
    Discussies kan je ook respectvol voeren.
    Stelselmatig sluiten (monddood maken) roept heftiger emoties op.
    We kunnen ook met elkaar beamen dat die emoties er zijn.
    En juist door de meningen van beide kanten te blijven lezen kan je zelf ook genuanceerder gaan denken. Of tot meer begrip komen.

    Maar goed. Ik zal verder mijn mond (toetsenbordje) houden :|
     
    Maryelle likes this.
  8. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,531
    8,486
    113
    Bij bepaalde onderwerpen lukt dat niet, dus dan is het gewoon niet handig om daarover te discussiëren op ZP lijkt mij.
     
    chrystel73 and Spectre like this.
  9. Koalabeertje3

    Apr 22, 2025
    97
    141
    33
    Female
    De onderwerpen waar het nu over gaat vind ik niet respectvol gaan, en vooral 1 richtingsverkeer. Zou fijn zijn als @Beheer wat sneller ingrijpt.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    Dec 27, 2011
    9,252
    10,929
    113
    #2770 MadeInUSA, May 17, 2025 at 9:14 AM
    Last edited: May 17, 2025 at 9:22 AM
    Dus omdat niet iedereen elektrische auto's kan kopen (tweedehands liggen de prijzen overigens echt niet hoger meer dan van vergelijkbare auto's op benzine. Ik heb het net even gecheckt voor een doorsnee middenklasse auto, een volkswagen Polo en volkswagen ID.3, beide met 80-100.000 op de teller en ongeveer 4-5 jaar oud, staan er allebei voor rond 16.000 euro op) vind jij dat die eigenaren gepest moeten worden met het verste plekje? Ik zou willen vragen, wat zit je nou echt dwars tav elektrische auto's, want dit is toch gewoon raar?

    Nog wat inzichten

    - zo'n laadpaal heeft een infrastructuur onder de grond of in de muur nodig voor de sterkstroom aansluiting. Goh waar vind je een sterkstroom aansluiting in een parkeergarage? Even denken hoor. Bij de liften misschien? En bij een hotel/restaurant etc, bij je hoofdgebouw waar je grote ovens opstookt in de keuken, he liften werken en je servers draaien? Zou het dan ook technisch misschien handig zijn.... om die laadpalen daar neer te zetten waar je het handigst kan aanhaken op de rest van de stroomvoorziening?

    -en je argument over er maar kort hoeven staan. Ik denk dat je niet helemaal scherp hebt hoe het zit met dat korte parkeren bij een laadpaal. Mensen die hun auto laden, gaan niet eerder weer weg van waar ze moeten zijn. Nee, die e-auto eigenaar die ziet dat de batterij vol is voordat hij/zij weg gaat, die gaat EVEN TERUG om de auto te verplaatsen naar een gewone parkeerplek. Dus die loopt uiteindelijk, na het eerste korte loopje, OOK NOG een keer van en naar het plekje direct naast jouw auto.

    - de laadpalen zijn een product, een service die verkocht wordt. Als je laadt bij een laadpaal, geef je geld uit. Het is normaal ondernemerschap om die extra inkomen genererende voorziening, waar ze zelf ook in geïnvesteerd hebben, op een zo aantrekkelijk mogelijke manier aan te bieden.

    - en een beetje parallel aan de Frauenparkplätze, heb je je dure kwetsbare apparatuur ook liever in het zicht en in de looproutes om de kans op vandalisme te verkleinen.
     
    juf1987 and Taiga like this.
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    Dec 27, 2011
    9,252
    10,929
    113
    Aangezien laden buiten duurder is dan laden thuis, en ik persoonlijk het altijd wel een gedoetje vind om de kabel te pakken en aan te sluiten, pasje laten lezen etc, denk ik dat er niet veel mensen gaan laden alleen om het voordeeltje van de parkeerplek.
     
    lindajl likes this.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    Dec 28, 2013
    18,425
    17,386
    113
    Je kan dat ook andersom redeneren. Waarom moeten de eigenaren van benzine auto's gepest worden met de verste plekken?

    Eerlijkste zou zijn de laadpalen re verdelen. Als voorbeeld blijdorp: in plaats van alles op de 1e rij elke rij 1/2/3 (weet niet hoe de verhouding palen tov rijen is).
    Maar dat is qua aanleg natuurlijk helemaal niet praktisch.
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    Dec 27, 2011
    9,252
    10,929
    113
    Voel jij je gepest als in een parkeergarage met duizenden plekken, er een stuk of 10-20 niet voor jou beschikbaar zijn? Echt?

    En nogmaals: die plekken zijn niet om mensen met e-auto's een voordeeltje te geven. Die zijn bedoeld om een extra service te bieden. En degenen die daarvan gebruik maken, betalen er ook voor. Een e-auto die niet staat te laden, staat gewoon tussen alle andere auto's.
     
    juf1987 likes this.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    Dec 28, 2013
    18,425
    17,386
    113
    Nee, dat is jouw interpretatie.
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    Apr 4, 2019
    7,283
    5,877
    113
    Female
    #2775 Kramertje, May 17, 2025 at 9:36 AM
    Last edited: May 17, 2025 at 9:45 AM
    Als dat zou kunnen zouden ze het vast gedaan hebben, echter hebben deze palen toch stroom en bekabeling nodig en is dit, hoe vervelend sommige mensen dat ook vinden, toch vaak dichtbij de ingang van een winkel, dierentuin, pretpark, restaurant, etc, te vinden. Dat is gewoonweg de reden dat deze altijd dichtbij of vooraan aangelegd worden (vriend van ons zit in de aanleg hiervan).

    Overigens gaat het vaak echt maar om een paar plekken. Dus mijn inziens, waarom je zo druk maken om die paar plekjes die misschien net 3 meter minder ver lopen zijn? Zoals ook als voorbeeld hierboven gezegd wordt bij Blijdorp. Ja deze staan in de 1e rij (nieuwe rij speciaal er voor aangelegd) en er kunnen welgesteld 12 auto’s staan. De rest (honderden/duizenden) plekken zijn voor de rest van de auto’s waarvan een heel groot deel ook gewoon vooraan liggen.
    Wij hebben zelf zowel een elektrische auto als een benzine auto en als wij ergens komen met de elektrische en hoeven ook niet te laden staan wij gewoon op de “normale” parkeerplaats. Het gebeurt zelden dat wij openbaar laden, bijna altijd thuis.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    Apr 22, 2019
    18,700
    31,258
    113
    Female
    Dat zeg ik ook niet.
    Alleen dat, wanneer je gebruik wil maken van de laadservice, je dan even wat moet lopen. Dan zijn er meer algemene plekken dichtbij, waar dus iedereen kan gaan staan. Ook elektrische auto's.

    Maar het argument van aansluiting zal waarschijnlijk toch zwaarder wegen dan dit geneuzel. Dus ik snap het prima.

    Ik snap heel het "zo dichtbij mogelijk willen parkeren" toch al niet zo. Tenzij je echt slecht ter been bent, maar nog net niet slecht genoeg voor een invalide plek zeg maar.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    Dec 28, 2013
    18,425
    17,386
    113
    Niet-zwanger loop ik ook liever wat verder maar dan wel een ruimere plek.

    Bij "mijn" supermarkt parkeer ik ook nooit bij de ingang. Die plekken zijn smal en kort. Ik pak daar eigenlijk altijd de laatste rij, die vakken zijn wat langer. Ik heb 2 favo plekken, die zijn net wat breder maar geen invalide ofzo. Meer toeval denk ik in de zin van "met aanleggen hadden ze een stukje grond over en verdeeld over die 2 vakken".
    En ik loop toch vaak ook gelijk naar de slager die er tegenover zit dus ik loop het toch wel, alleen nu meer 50/50 ipv 20/80 ofzo.
    Bedenk me nu ook dat er daar helemaal geen invalide plekken zijn. Ook geen elektrische trouwens.
     
  18. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    Aug 15, 2021
    3,325
    4,327
    113
    Female
    Ik denk zelf dat laadpalen geplaatst worden daar waar het gemakkelijk stroom weghalen is. Dat is in veel gevallen dichtbij de winkels zelf, dus vooraan en niet achterop een parkeerterrein.

    of dit echt zo is weet ik niet maar kan het me indenken dat dit zo werkt

    dat heeft dan dus niks met mensen voortrekken te maken, maar dat dat praktisch is
     
    Sado and Neuzeke like this.
  19. Felice

    Felice VIP lid

    Apr 22, 2009
    7,531
    8,486
    113
    Nou, ik vind 16.000 euro een hele smak geld voor een auto, dat geef ik er niet aan uit en ik ken zat mensen die dat echt niet kunnen betalen!

    Voor de rest eens met de argumenten hoor!

    Als ik de stad in ga zijn de laadplekken in de parkeergarage bijna altijd vol met ladende auto's. Daarentegen is de rij invalide parkeerplaatsen wel altijd bijna leeg en dat zal te maken hebben met de locatie van de parkeergarage, invaliden kunnen op andere plekken dichter bij de stad parkeren.
    Dus in dat opzicht hadden er daar vast minder van gekund, er zijn ook genoeg mensen die wat slechter ter been zijn en geen invalide kaart hebben die ook graag wat dichterbij zouden willen parkeren.

    Voor mij maakt het trouwens niet uit, ik parkeer gerust op een andere verdieping, of achteraan, gewoon waar fatsoenlijk plek is.
     
  20. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    Dec 27, 2011
    9,252
    10,929
    113
    Die VW was maar een voorbeeld van een relatief jonge auto van een heel popular model he. Je kan ook een Nissan Leaf uit 2011/12 kopen voor rond de 3000. Mijn Aygootje uit 2011 met meer km op de teller dan de meeste van die is vorig jaar ook, zonder technische check of grote beurt, door de dealer voor dat bedrag doorverkocht.
     

Share This Page