Een Duits kenteken verdacht? Dan moeten die hier eens komen @citroenrasp Nocht je nog eens naar hier komen. Ik zou je auto thuis laten.
Helemaal mee eens, daarom vroeg ik me af in hoeverre je je er bewust van bent hoe dingen overkomen. Zeggen dat je bewust daar parkeert omdat je geen 500 meter verder wil lopen en mensen dom noemen omdat ze hun auto opladen na een bezoek komt ook in gesproken taal denk ik niet helemaal top over.
Hier krijg je dus gewoon een bekeuring als je op de stoep parkeert. Een keer de schuinoverbuurman in zijn badjas en op badslippers naar buiten zien rennen toen de handhavers kwamen. Die hadden schijt aan hem, terecht. Ik had hem er ook al een keer op aangesproken dat hij daar een onveilige situatie veroorzaakt, want automobilisten konden zo niet goed op het drukke fietspad kijken. Had hij maling aan. Nou, na 2 boetes staat zijn auto er niet meer. We hebben hier allemaal een eigen parkeerplek, meestal achter het huis. Een paar meter lopen, voor de een van meer dan voor de ander. Buren van een paar deuren verderop zetten hun auto er niet neer, omdat het voor hun 50 meter lopen is. Denk dat ze wel anders gaan doen als het hier betaald parkeren wordt. Ben zo blij met onze autovrije straat!
De oorzaak van hoge parkeerdruk: te veel auto's. Ik vind dat er echt te veel auto's zijn. Al vaker over gehad en ik hoor dan zoveel argumenten dat zij echt niet zonder auto kunnen. Ik hou mijn mond dan maar dicht, maar op veel argumenten zou ik zo een weerwoord kunnen hebben. Mensen lijken weinig op te willen geven om auto te kunnen blijven rijden, zoeken weinig alternatieven. En ja, er zijn meer alternatieven mogelijk dan het OV alleen. Hier in de gemeente durft het stadsbestuur gewoon straten dicht te gooien of te versmallen. Allemaal voor meer groen. Die hebben schijt aan al die "ja, maar ik..." argumenten. Ik ben blij met ze.
Ik wil helemaal niks opgeven om auto te rijden, klopt helemaal. Vind de vrijheid die je daardoor hebt erg belangrijk en als ik dan af en toe naar een parkeerplaats moet zoeken is dat maar zo. Ik zou vast zonder kunnen, maar wil dat niet. Het houdt ook een keer op zeg, wat een raar gedoe.
Mijn man en ik werken allebei in de stad waar we wonen. Dus dat is makkelijk: allebei met de fiets naar ons werk. Hij kan bij zijn werk niet eens parkeren, dus als hij 's ochtends gewoon op zijn werk moet zijn en 's middags naar een andere locatie moet, gaat hij alsnog met de fiets en haalt halverwege de dag onze auto op. Ik zeg er eerlijk bij dat ik dat niet doe hoor. In zo'n situatie zou ik wel 's ochtends al met de auto gaan. Maar het komt bij mij zelden voor dat ik naar een locatie buiten onze woonplaats moet. Dus als het enigszins kan, ga ik ook dan op de fiets. Alleen als ik echt te weinig tijd heb tussen twee afspraken of als ik tussendoor weg moet en het zeikt van de regen, pak ik wel eens de auto. Ik vind het echt verbazingwekkend dat er mensen zijn die niet met de fiets gaan omdat ze dan een kwartier onderweg zijn. Als je dan vraagt hoe lang ze er met de auto over doen, blijkt het met de auto alsnog 10 min. te zijn. Dan vraag ik me echt af 'waar heb je het over'? En voor hier iemand over valt: ik heb het niet over mensen die slecht ter been zijn of andere gezondheidsklachten hebben. Of die voor werktijd eerst nog 10 km. de andere kant op moeten om een baby weg te brengen ofzo. Gewoon gezonde mensen die recht van huis naar werk rijden en andersom.
Ik woon in het dorp niet een dorp maar wijk dorp. Vroeger was dit stukje wijk woningen voor een groot fabriek zodat ze lopend naar hun werk konden. Dus je snapt pakeren is een ramp. Maar ach stoep genoeg en ook die kunnen ze beter weg laten iedereen fietst of scootert over de stoep. Ook 1 richting voor de auto's en wij wonen dus aan het einde jippie.
Hier kan ik helaas niet zonder auto. Ik werk ambulant door de hele provincie. Durf bijna te zeggen de provincie met het slechtste OV. M'n man z'n werk is wel bereikbaar met OV maar als hij vroege dienst heeft op zondag, komt ie er niet dus breng ik 'm in veel gevallen. Hier wel eigen oprit met plek voor 2 auto's. Net als alle hoekhuizen hier. De tussenwoningen moeten op straat parkeren, veelal voor de deur. Maar 1 huis in de straat (met eigen oprit) heeft zoveel bende in z'n tuin dat 1 auto op straat staat. En die staat daar letterlijk 50 weken per jaar stil. En als ie dan eventjes weg is en mijn buren hun auto daar even neerzetten dan zijn ze boos. Zodra de buren weg zijn, zetten ze m onmiddellijk terug. Ik vind het zo kansloos. Temeer omdat ze m strak tegen onze tuin aan zetten maar niet het onkruid daar weg halen en wij komen er niet bij
Nou, dat eerste zeg ik zeker ook in gesproken taal, ik snap niet zo goed waarom dat niet top over zou komen. Natuurlijk kan jij er anders over denken, maar dat wil toch niet zeggen dat ik het dan maar niet moet zeggen?
Hier toch echt nodig. De school is 35km en ik zit hiervoor 2,5u per dag in de auto. En mijn werk is 25km. Om 5u s'ochtends is echt geen openbaar vervoer. Volgend schooljaar word het wel veel beter. Dan gaat zoon naar de middelbare school en in belgie. Dan hoef ik maar 10 minuten te rijden en hij kan ook met de bus of met de fiets. Fietsen wel pas als hij vriendjes heeft die in de buurt wonen ivm epilepsie of een jaar aanvalvrij is. Maar oke ik denk vooral met de bus. Een bus abonnement kost maar rond de 200 euro per jaar en dan kan hij zelfs door heel Vlaanderen reizen. Ik ben nu per maand een stuk meer kwijt aan benzine. Dat autorijden ben ik zo beu. Ik denk dat ik de laatste weken school nog meer aftel dan zoon.
Parkeren is hier gelukkig geen probleem. Ook nooit gehad. Mijn ouders wonen in een rustige wijk met grote voortuinen en opritten. Mijn ex woont aan de rand van een stad en nu woon ik tegenover een winkel met meer dan genoeg parking. Lijkt me heel irritant als je naar huis rijden en je niet gewoon kan parkeren. Ik kan me de frustraties wel voorstellen.
Onze buren hebben 4 auto’s. 1 op de oprit en 3 in de straat. Vader, moeder en 2 twintigers die nog thuis wonen.
Tja, dat zie je steeds meer. We klagen soms wel, maar er is gewoon veel welvaart in Nederland. Hartstikke fijn, maar veel wijken zijn hier natuurlijk niet op gebouwd.
Natuurlijk zijn er mensen die hun auto (bijna) nodig hebben. Maar zoals iemand hier zegt... 4 auto's per gezin, tja, als er meerdere van dergelijke huishoudens zijn in een wijk/straat, dan is het m.i logisch dat de gemeente daar maatregelen voor treft. Anders krijg je Amerikaanse toestanden en daar is Nederland helaas niet groot genoeg voor.
Wij wonen in een hele jonge straat, in zowat elk huis wel kinderen. Denk in totaal wel 40. Dat wordt wat als die kinderen straks een eigen auto krijgen.
Ik vind het wel grappig dat er nu heel veel mensen reageren met de "ja maar wij hebben de auto echt nodig omdat ... " Wij zouden in theorie zonder kunnen. Maar het maakt het leven wel flink makkelijker. De tweede auto hebben we een aantal jaar geleden wel weg gedaan. En heel af en toe blijkt dat wel wat onhandig. Maar daar vinden we altijd wel een oplossing voor.