Heb jij dan een speciale kortingskaart, of koop je ergens van die kaartjes in de actie van Kruidvat ofzo in, of... want de normale prijzen liggen echt heel anders.
Ik geloof je wel. Als jij regelmatig een langere reis maakt met de trein voor dat bedrag zal dat vast kloppen. Maar als ik op NS kijk of in 9292 snap ik niet hoe jij aan die 27,22 komt. Reis jij met korting? Dit is wat ik zo snel kan vinden? En dan is de derde foto van 1 persoon.
Nu ben ik ook wel benieuwd of dat met een kortingskaart oid is? Ik reis echt zelden met het ov. Zeker niet naar mijn werk want dan ben ik 3x zo lang onderweg + geen gunstige verbinding. Ik zou dan eerst de bus richting centraal station van dichtstbijzijnde stad moeten nemen en daarna overstappen op een buslijn die richting het industrieterrein rijdt waar mijn werk is.. Ik ga wel eens in de vakantie met de bus richting de stad samen met de kinderen (omdat ze dat zo leuk vinden), zij kunnen gratis meereizen met een kids dagkaart. En dat is ook prima te doen, maar naar mijn werk pak ik liever de auto..
Is wel met korting inderdaad, maar die kosten heb je er met 1 reis vaak al uit en abonnement kun je per maand stopzetten, dus loont eigenlijk altijd wel zo’n abonnement even aan te zetten voor een reis.
Ik reisnooitmet OV, maar begrijp iknu goed dat er tegenwoordig prijsverschil zit in stoptrein, sneltrein of intercity? Gaat de prijs niet over van A naar B? Maar van A naar B met stop-, sneltrein of intercity?
Nee maar stoptrein gaat langzamer dus dan reis je in dezelfde tijd minder kilometers, en betaal je dus minder
Hier is een toeslag van toepassing als ik van Rotterdam direct naar Schiphol wil reizen. Een enkeltje kost € 17,85 terwijl een ‘gewone’ intercity €14,02 kost.
Ja ok, maar dat zei je er niet bij En de kortingskaart betaal je natuurlijk ook voor, ook als je het er al gauw uit hebt.
Zoon gaat elke dag naar zijn opleiding met de trein. Eerst stoptrein naar groot station, daarna sneltrein. Zeer zelden problemen. Wij hebben ook zeer zelden problemen en we reizen echt heeeeeeel veel met de trein. Wonen in het midden van het land en gaan alle kanten op: naar Amsterdam, Limburg, Nijmegen. Wel vind ik het steeds drukker in de trein. Kunnen minder vaak zitten. De treinstellen zijn dan erg kort ofzo
Ik heb al een kortingskaart sinds ik van school af ben en zit nog in een deel oude voorwaarden. Prijs is wel opgelopen van €50 naar 65€ per jaar maar dat haal ik er wel uit. Man krijgt dan ook 40% meereis korting. De 2 jongste reizen gratis. De oudste 2 ligt aan de reis. In het weekend een jongeren kaartje, doordeweeks heeft de oudste zijn studenten OV en de oudste dochter kan nog mee met 40% als de kaartjes goedkoper zijn dan de 8,50€
Ligt dat niet gewoon aan de vervoerder? Dat veolia een anderctarief hanteert dan ns? Met dezelfde vervoerder weet de paal toch niet of je de stopper of de intercity gaat nemen?
Je betaalt minder omdat je minder kilometers maakt maar wel langer in de trein zit bedoel ik. Half uur intercity is meer kilometers dus betaal je meer dan half uur in hetboemeltje.dat overal stopt. Wij reizen alleen met ns, hier zit niets anders.
Je betaalt de prijs om van a naar b te komen. Hetzelfde traject in een andere trein is dus dezelfde prijs. Ongeacht hoe lang die erover doet.
Als die treinen op hetzelfde traject rijden klopt dat. Maar dat is hier niet zo. Wij hebben alleen een stoptrein en komen in een half uur dus maar tot Utrecht. Terwijl de intercity vanaf een ander station in dat halve uur veel meer kilometers aflegt. En daar rijden dan weer geen stoptreinen. Dat was wat ik bedoelde.
Ik heb er nog eentje... bloemen in een vaas vind ik niet mooi. Buiten in de natuur wel. Maar ik snap niet waarom je bloemen uit de grond haalt en dan thuis het verwelkingsproces bekijkt.
Helemaal met je eens! Het is ook zo'n geldverspilling. Waarom zou je 25 euro betalen voor een bos bloemen die na 7 dagen dood zijn? Daar kan ik andere leukere dingen voor bedenken. Als ik een bos bloemen krijg geef ik deze meteen aan m'n moeder. Bij sommige life events staat je hele huis gewoon vol met bloemen, iedereen meent dan bloemen te moeten sturen. Rare gewoonte vind ik het.
Hoe is het logisch om verschillende trajecten te vergelijken dan? De tijd doetcer niet toe. Alleen of je van a naar b komt. En dan is het mogelijk dat je op het ene traject een stoptrein hebt die er heel lang over doet. En dat dan de intercity met een omweg net even sneller is. Maar dan betaal je dus voor een langer traject. Niet om langer in de trein te mogen zitten. Dus de stelling Stoptrein is goedkoper dan intercity klopt niet. De tarieven zij gelijk. De afstanden maken het verschil.
Dat is ook niet mijn stelling. Dit was een reactie op iemand die zich afvroeg hoe een haf uur in een stoptrein goedkoper kan zijn dan een half uur in een intercity. Door de afstand dus.