Broek gescheurd, geen kassabon. Garantie?

Discussion in 'De lounge' started by prinses, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    6 weken heb ik kleding gekocht, waaronder 2 broeken. Ik werd geholpen door iemand van de winkel. Uiteindelijk besloot ik 1 kledingstuk te ruilen, omdat ik het toch niet mooi vond staan. Ik kreeg toen geen bon meer mee. Stom dat ik er niet naar gevraagd heb, maar toen ik onderweg in de auto zat dacht ik, ach laat maar. Ik wilde toch niets ruilen.

    Maar nu blijk ik hem toch nodig te hebben. Vanavond lekker uit eten geweest, met mijn "nieuwe"broek aan (ondertussen een keer of 4 gedragen). Heel gezellig. We rijden terug, ik stap uit en weer in. En ik hoor het scheuren van een broek. Inderdaad mijn broek. Niet op de naad, maar middenin de stof. Geen kleine scheur maar een megagrote. Ik dacht nog, komt dit doordat de broek te strak zat. Maar mijn medepassagiers zeiden dat het dan op de naad zou scheuren. Tevens herinner ik me nog de vraag die ik aan de winkeldame vroeg: "zit deze broek goed of moet het een maatje groter." Het antwoord van deze dame was, dat deze broek echt niet groter moest en dat hij prima zat.
    Morgen zal ik dus met deze broek teruggaan, maar ik heb geen bon. Verder kan ik ook een heleboel tegenargumenten bedenken, die de winkeldame kan aandragen en ik ben bang dat ik naar mijn garantie kan fluiten. Wat denken jullie? Iemand tips?
     
  2. Wilma

    Wilma VIP lid

    May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Copie van je bank afschrift mee nemen? Weet niet of dat werkt met dit hoor. Maar heb ooit eens een leuke reclame voorbij zien komen met zon jochie die ook een grote auto terug ging brengen en met de taal van een volleerd advocaat de mevrouw in de winkel te woord staat dat hij dat afschrift bij heeft en dus bewijs heeft dat hij dat ding daar gekocht heeft en recht heeft op geld terug.
    OF je om deze redenen je geld terug krijgt is dan n 2e vraag. Ik vind van wel....maarja...ik heb niet zo heel veel te vertellen in die winkel.
    Succes!
     
  3. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    welke winkel is het?
     
  4. prinses

    prinses VIP lid

    May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    #4 prinses, Jun 19, 2009
    Last edited: Jun 19, 2009
    De winkel heeft wel een aantal fillialen, maar is niet in heel Nederland bekend. De broek was van het merk Cecil.
     
  5. loetje

    loetje VIP lid

    Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Gewoon teruggaan met de broek en zeggen dat je de bon niet meer hebt, omdat de broek immers goed zat. Als een kledingstuk past, gooi je normaal gesproken toch ook de bon weg? Dit betreft een serieuze klacht van een bijna nieuw kledingstuk, de meeste winkels zullen gewoon service bieden en een oplossing proberen te vinden...

    Ik heb het een keer gehad met schoenen van Milan. Hij had ze al een week of 4 gedragen toen er een gesp stukging, terwijl hij echt heel normaal met de schoenen had gedaan, ze waren echt voor netjes. Dus ik ben teruggegaan (naar Dolcis) en de klacht werd keurig netjes behandeld. Omdat hij de schoenen al meerdere keren had gedragen en zij niet na konden gaan of het ĆØcht niet door te ruw gebruik stuk was gegaan, kreeg ik geen geld terug. Wel mocht ik andere schoenen van hetzelfde bedrag uitzoeken en als dat niet meteen lukte, kreeg ik een tegoedbon..Prima service:)
     
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Idd gewoon teruggaan! Mijn man heeft altijd dure broeken omdat hij er ook heel lang mee doet. Tijdje terug was zijn broek ook kapot, na 4 maanden zelfs. En we mochten gewoon een nieuwe uitzoeken.

    Weet natuurlijk niet of dat overal zo werkt want ze kennen mijn man ook in de winkel dus misschien scheelt dat.
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ben ook een aardige vaste klant in deze winkel, maar heb wel eens eerder iets moeten ruilen wat niet voldeed. Dat ging niet heel makkelijk.
     
  8. Moesje1

    Moesje1 Niet meer actief

    #8 Moesje1, Jun 19, 2009
    Last edited by a moderator: Jun 19, 2009
    gewoon teruggaan! en als ze het niet willen, moet je gewoon een discussie aangaan! je hebt recht op sowieso een nieuwe broek of je geld terug (neem aan dat ze hem niet gaan maken aangezien hij niet op de naad is gescheurd) en tegenwoordig kan je bonnen in de kassa terug vinden (als ze niet die oer oude kassa's hebben)

    en anders.. doe je een mooi plaatje eroverheen haha ;)
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    zelfs al had je de bon nog wel gehad had het gekund dat je m inmiddels weg had gedaan omdat 6 weken inmiddels buiten de ruiltermijn is.

    een winkel is verplicht spullen te vervangen die binnen een redelijke termijn kapot zijn gegaan. dus gewoon doen!
     
  10. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Mijn zusje had een tijd geleden een broek gekocht bij de c&a, had geen bon niks meer en na 4 weken was er ook een scheur ontstaan buiten de naad, maar ze kreeg zo haar geld terug, aangezien ze de broeken nog hadden hangen.
     
  11. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Mijn man is van de week uit 2 broeken gescheurd (en nee hij is niet te dik :p haha)
    Van een behoorlijk bekend merk waren dure broeken ongeveer 120 euro. 1 broek een jaar oud andere 8 maanden oud hij is gisteren terug naar de winkel gegaan zonder bon of wat dan ook en hij krijgt gewoon 2 splinternieuwe broeken! Moeten alleen nog besteld worden omdat zijn maat er niet meer bij zat.
    Gewoon terug gaan suc6 ermee!
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    Jun 23, 2008
    17,815
    4,194
    113
    teruggaan! liefst wel met bankafschrift. Lukt dat echt niet, dan de fabricant mailen.
     
  13. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gewoon 'een discussie aangaan' is denk ik het domste wat je kunt doen. Dan zou ik als verkoopster snel met je uitgesproken zijn.

    De broek kan ook gescheurd zijn doordat je zelf achter iets scherps bent blijven hangen.

    Gewoon netjes en beleefd blijven, misschien heb je geluk.
     
  14. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ik hoop dat ze je broek ruilen maar ik betwijfel het toch wat omdat je ze al een tijdje hebt en al enkele malen gewassen hebt...
    Vorige maand moest ik ook een T-shirt ruilen bij Esprit voor m'n man. 1 keer gedragen en gewassen en de hele onderkant was gerafeld... na enige twijfelmomentjes toch een nieuwe mogen uitkiezen :)
    Tis echt rekenen op de goedheid van de verkoopsters vrees ik!
    Veel geluk!
     
  15. anniek

    anniek VIP lid

    Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ben benieuwd...
    maar na 4 keer dragen mag dat echt niet gebruiken en cecil vind ik nou niet echt goedkoop! dus go for it en je weet vast het personeelslid nog aan te wijzen, dat maakt het vaak ook wat makkelijker! suc6
     
  16. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Als je netjes blijft krijg je veel gedaan. Mijn man heeft die broeken ontelbaar keer gedragen in dat jaar maar ze deden er niks moeilijk over ze vroegen niet eens de reden waarom die broeken gescheurd waren soms kan het ook een weeffout of een foute wassing zijn van een broek dat hebben wij vorig jaar met een broek gehad van pepejeans.
     
  17. prinses

    prinses VIP lid

    May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ben teruggeweest. Ik heb een afdruk gemaakt van mijn bankafschrift, en daarop bleek zelfs dat ik de broek 4 weken geleden gekocht heb. Ik heb hem afgeleverd en ben vriendelijk te woord gestaan. Ze moest het overleggen met haar bedrijfsleider, maar die was nu niet aanwezig. Dus ik wordt dinsdag teruggebeld. Wordt vervolgd dus!

    Ze was trouwens erg aardig en zei dat het wel goed kwam. Dus ik heb goede hoop.
     
  18. prinses

    prinses VIP lid

    May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Daar hebben mijn man en ik het met elkaar ook over gehad. Maar als je ergens achter blijft haken (wat overigens zeker weten niet gebeurd is). dan ontstaat er een winkelhaak. Dit was echt een scheur van 40 cm over het midden van het been, tot bovenaan bij de broek (aan de achterkant).
     
  19. MamavanRowan

    MamavanRowan Actief lid

    Jun 9, 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    9 van de 10 keer hebben ze wel een bewijs nodig hoor,maar als ze je heel goed kennen,willen ze het misschien wel door de vingers zien,hoop het voor je...

    @marieke1983,is wel goed om je bonnetjes binnen het garantie termijn te bewaren,heb je igg het originel aankoopbewijs,en sta je veel sterker,sommige artikelen kun je precies het zelfde in een andere winkel ook halen..
    Groetjs
     
  20. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik ben vorige week ook terug gegaan met mijn broek, 8 weken terug gekocht en ook een scheur. Ik had geen kassabon meer maar door de pinbon was het geen probleem. Zelfs al had ik de pinbon niet meer dan was het nog geen probleem want volgens haar stond ik in het systeem met datum en bedrag. Bewijs genoeg! Succes en het komt vast wel goed!
     

Share This Page