Graag gedaan! Rust jij maar lekker uit en af en toe een teken van leven is genoeg hoor, wij vergeten jou echt niet!
Tegen alle verwachtingen in: ZIJN HELE BORD GING ZONDER MORREN LEEG! Daarna was het brullen geblazen.......................omdat meneertje nog meer wou!
Zo, werd ff weggeroepen door een huilend mevrouwtje, maar die lag bijna direct weer te slapen gelukkig...
hier is het iedere avond keten in bed! moet minimaal 1x terug om hem om te draaien. meneer ligt dan achterste voren in bed, aan zijn muziek beer te trekken die hoog hangt, maar waar hij net bij kan (op zijn buik)!! ik lag me rot!! soms niet even handig, als hij denkt dat het een spelletje is, maar meestal is 1x terug leggen voldoende. Gelukkig hebben we geen gehuil meer bij in bed leggen, en ook vaak niet bij uit bed komen. Hele stap vooruit!! (hopelijk krijgt hij niet die sprong waar jullie het over hebben )
Leuk hè............hier blijkt Joost vaak toch wakker te zijn als ik denk dat hij toch wel heel lang slaapt....zit hij heel stilletjes in een hoekje van zijn bed te duimen, met zijn muziekje (wat ie dan zelf aanmaakt) erbij (ik hoop voor jou dat Justin het ook overslaat )
ik hoop voor iedereen dat de sprong mee valt!! Justin is nu zo'n lieverd, kan lekker zelf spelen enzo, maar wilt ook nog wel veel vermaakt worden hoor, maar hij kan zich nu ook voortbewegen (teigeren) dus dat geeft al veel meer vrijheid voor hem. hij zit niet meer vast op 1 plek.
wat heeft de winkel van de programma's in de aanbieding?? de afdeling 'zelf het programma starten' haalt een bezem of stofdoek en gaat vegen en stoffen gaat naar de wc en maakt met de borstel de pot schoon komt spulletjes die hij opgeruimd wil hebben naar je toe brengen pakt de koekjesdoos en verwacht thee-of koffiepauze komt met jas, muts en tas om te gaan winkelen pakt jas, muts schepje en emmer. klaar om naar de zandbak te gaan pakt de hondenriem en wil naar buiten de afdeling 'meedoen als een programma gaande is' -gooit de kussens alvast uit de stoel als je poetst -hangt de theedoek terug als je klaar bent -kan spulletjes of etenswaren in de goede kast opbergen -brengt eigen bord, bestek of onderzetters naar de tafel als je de tafel dekt -maakt duidelijk dat het toetje moet komen wannneer hij klaar is met zijn hoofgerecht. zegt bijv. 'ijs'' -doet lepeltjes in de kopjes. roert meestal alvast -pakt iets wat je net hebt gekocht, wil dat zelf dragen -probeert zelf ook iets aan te doen als hij aangekleed word. bijvoorbeeld zijn pantoffels. trekt zijn broek omhoog wanneer je zijn benen al in de pijpen hebt gedaan -kiest een plaat of cd en helpt bij het opzetten. Weet bijvoorbeeld precies met welk knopje de recorder openspringt. met welk knopje hij start de afdeling 'zelf uitvoeren van een programma onder begeleiding' -stopt blokken van verschillende vormen door de goede gaten van de blokkenstoof als je aanwijst welke vorm waarin moet -plast op de pot als je dat vraagt en als hij ook moet plassen. draagt hem vervolgens zelf naar het toilet of helpt daarbij (als hij niet loopt) en trekt door. -pakt stiften en papier en 'tekent'als je hem vertelt hoe dat moet de afdeling 'zelfstandig uitvoeren van programma's - voert poppen of knuffels. imiteert daarbij zijn eigen eetprogramma -doet pop in bad. imiteert daarbij zijn eigen badritueel. -zet de pop op het potje. bijvoorbeeld nadat hij zelf op de pot heeft geplast. -eet zonder hulp zijn bord leeg. vaak wil hij daarbij netjes aan tafel gaan zitten, zoals 'grote mensen'dat doen - eet zelfstandig rozijntjes uit een doosje - bouwt een toren van minstens drie blokken - begint en voert een telefoon'gesprek'. Drukt soms zelf eerst op de toetsen van de telefoon. en zegt soms 'dag aan het einde van het 'gesprek' -kruipt de kamer door. volgt daarbij 'wegen'die hij zelf kiest. Wijst vaak eerst de richting aan voor hij van richting verandert. kiest al kruipend en wijzend 'wegen' onder stoelen en tafels door. kruipt door kleine tunneltjes. - kruipt met een auto of treintje de kamer door en zegt 'broem broem' volgt daarbij allerlei 'wegen'gaan onder stoel en tafel door. of tussen de bank en de muur. -kan iets vinden wat je zo hebt verstopt, dat hij het helemaal niet kan zien. de afdeling 'toekijken bij programma's die anderen uitvoeren. -kijkt naar een peuterprogramma op tv. houd dat zo'n drie minuten vol. -luistert naar een kort verhaaltje op de radio of een bandje. het verhaaltje moet eenvoudig zijn en aangepast aan baby's levenstijl.het mag niet langer duren dan drie minuten. - hij laat merken dat hij een plaatje in een boek begrijpt. zeg bijvoorbeeld 'hap'als het kind of dier op het plaatje eet of eten krijgt aangeboden. -bekijkt en beluistert hoe je zijn knuffels of poppen een hapje eten geeft, in bad doet, aankleedt, laat praten en terugpraten. -bestudeert hoe oudere kinderen met hun speelgoed 'een programma spelen'bijvoorbeeld hoe ze met hun theeservies, garaga met auto's of pop met bedje spelen. -bestudeert vader, moeder of anderen wanneer ze met een 'programma'bezig zijn . bijvoorbeeld wanneer ze zich aankleden, eten, koken, knutselen, timmeren, telefoneren en ga zo maar door. bedenk steeds dat je baby nooit in 1 klap alle 'goederen' in deze winkel kan opkopen. Met 55 weken krijgt hij voor het eerst toegang tot de winkel. Maar wanneer hij zich wat eigen maakt hangt af van de intresse van de baby en de gelegenheid die hij krijgt. veel vaardigheden zal hij zich pas maanden of jaren later eigen maken..
Nou hij vindt het niet erg om op de vloer te kruipen als ik aan het stofzuigen ben, maar er naar toe kruipen als de stofzuiger stilstaat maar aan is.....da's weer een ander verhaal .
hahaha jos vertelde dat hij vroeger zelfs op de knietjes in de zandbak ging spelen bang of vies te worden.. ik denk niet dat isabella zo word