Laura Dekker wil zich uitschrijven uit nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LadyDaisy, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

    LadyDaisy Niet meer actief

    Dit meisje had alles al helemaal uitgezocht: de route die ze wil varen, hoe ze het zou doen met proviand, met haar schoolwerk, alles.
    Pas toen is ze het aan haar ouders gaan vragen, zij heeft hen er echt van moeten overtuigen dat ze het wil en dat de (denkt) dat ze het aankan.

    Ik vind het knap van haar dat ze zover vooruit denkt, ook rekening houdende dat ze examen kan doen wanneer ze terug is.

    Ja, ze is jong. Ja, het zal zwaar zijn. Maar ze zal niet de eerste tiener zijn die dit doet. Er is al een andere 13 jarige bezig met hetzelfde.

    Maar dat dan de kinderbescherming hier zo´n stampij over maakt, en de ouders uit de ouderlijke macht wil zetten?
    Dat gaat er bij mij niet in!
    Ja, ze heeft leerplicht. Maar dat onderwijs hoeft ze niet verplicht op een school te krijgen. Per email en fax zal het prima gaan.
    Laat die kinderbescherming eerst eens schoon schip gaan houden in hun eigen instelling en hun eigen zaakjes op orde gaan brengen, voordat ze met een vingertje gaan wijzen.

    Als mijn dochter tegen de tijd dat ze 13 wordt ook met een zeer doordacht, en goed uitgewerkt plan zou komen waarbij ze langere tijd van huis zou zijn, dan zou ik haar ook laten gaan.
    Als zij dat wil en ze heeft een goede plan van aanpak, dan mag ze.
    Nee, ik zou het niet leuk vinden om mijn meisje te moeten missen, maar ik ga haar dan toch niet tegenhouden?
    Alleen om die reden, dat vind ik egoïstisch.
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het zijn kinderen geen volwassene dus kunnen geen volwassen beslissingen maken daarom hebben ze ouders, als je ze geen echt kind laat zijn vind ik dat zielig...

    Ik vind het een beetje sneu verhaal volgens mij is dat meisje altijd al heel erg "alleen" geweest ofzo en heeft ze niet echt kind kunnen zijn, ik vind het erg zielig in elk geval..
     
  3. ladouce

    ladouce Fanatiek lid

    6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik vind het persoonlijk ook nogal wat, een meisje van 13 realiseert zich echt niet wat de consequenties van haar acties zijn. Hoe goed ze zich ook voorbereid heeft.
    Tja en wat de regeltjes in NL betreft. Het is volgens mij alleen maar goed dat die regels er zijn. Als we deze situatie nou eens anders maken, en zeggen dat een 13 jarig meisje wil trouwen? Weloverwogen, goed over nagedacht! Dan rolt volgens mij iedereen er over heen. Dus het lijkt me toch heel erg goed dat er regels zijn.
     
  4. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mee eens! Ik kan eigenlijk niet echt begrijpen dat die ouders ermee akkoord gaan, ik zou dat nooit doen in ieder geval! Misschien als ze 16-18 jaar is...
    En de leerplicht is er ook niet voor niks, als ze hieraan beginnen is het hek van de dam en wil ineens elke puber iets doen zodat ze onder hun leerplicht vandaan komen!
    Laat het meisje 3 jaartjes wachten en dan haar droom waarmaken, vind het knap hoor dat ze zo gefocust is maar het is echt nog te vroeg in mijn ogen!
     
  5. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Fantastisch hoor dat een kind van 13 al deze ervaringen heeft.
    Maar het blijft een kind!
    Het gaat hier niet alleen om de regeltjes...het gaat er om dat ze NIET volwassen is!

    Ik als ouder zijnde zou het ook echt niet kunnen.
    Ga dan maar een rondje nederland varen ofzoiets.

    Ze heeft misschien de ervaring maar wat doet ze als het bootje omslaat?...of noem maar iets geks.
    Wat doet een meisje alleen als ze in een storm op zee terecht komt?
    Er word echt wel alleen aan veel meer gedacht dan aan leerplicht.
    Inderdaad, nog een paar jaartjes en dan kan ze doen wat ze wilt.
    Laat haar lichamelijk ook maar sterk genoeg worden om zoiets aan te kunnen.

    Ook ik vind het onverantwoordelijk.....we hebben het hier niet over een paar dagen....maar over 2 jaar!
     
  6. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik vind het echt onverantwoordelijk om dit meisje te laten gaan. Ze is 13!!

    Laten we nu eens een ander voorbeeld nemen...
    Stel, dit meisje komt niet in het nieuws omdat ze solo de wereld rond wil zeilen, maar omdat ze graag zwanger wil worden via IVF. Ze heeft het allemaal heel goed uitgedacht en haar ouders vinden het goed.
    Hoe zou er dan gereageerd worden?

    Als je 13 jaar bent kun je niet inschatten wat de gevaren zijn en wat de consequenties op de lange termijn zijn. Hoe goed ze ook over de reis heeft nagedacht en alles heeft gepland, het meisje is nog een kind.
    Laat haar wachten tot ze haar school heeft afgemaakt. Dan is ze nog hardstikke jong!
     
  7. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Volgens mij beseffen er een heel aantal mensen bij ons in dit land niet waar ze mee bezig zijn.
    De kinderen moeten tegenwoordig alles al zo vroeg leren en zien er vaak ook ouder uit dan ze in werkelijkheid zijn. Doordat vaak beide ouders werken (wat absoluut geen aanval is want we moeten tegenwoordig wel omdat alle niet meer te betalen is)moeten ze al vroeg op eigen benen staan en zo haal je naar mijn mening echt een stukje kind-zijn van je kind weg.
    Heb je écht wel door dat dit meisje 13 is??? Kun jij je nog herinneren dat jij 13 was? Wat deed je toen... Was jij ook al in staat zulke keuzes te maken?? Volgens mij echt nog niet. Daar heb je je ouders voor. Laat die sterk zijn en haar tegenhouden, over een jaar of 4/5 kan het alijd nog.... blijf lekker kind...
    ajb zeg...

    (toen ik 15 werd was mijn moeder in Canada bij een ernstig zieke oudtante van mij die als een soort moeder voor mijn moeder was... het was in die periode dat ik 15 werd.... ik vond het vreselijk dat mijn moeder er niet bij was... Kan me dus ook echt niet voorstellen dat je zo even 2 jaar zonder je ouders een wereldreis gaat maken, volgens mij beseft zij niet echt wat ze aan het doen is, ook al lijkt ze haar zaakjes nog zo goed op orde te hebben)
     
  8. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Als dit zou worden toegestaan heb je binnen de kortste keren een hele rij wachtenden...

    Daarnaast denk ik net als eerder gezegd dat als de passie er nu is, die er over vijf jaar ook zal zijn.

    Veel mensen zeggen dat de regels hier in Nederland betuttelend zijn, maar ik vraag me af hoe de maatschappij eruit zou zien als we geen regels meer zouden hebben. Het is zo makkelijk om af te geven op die regels als ze je in de weg staan, maar als ze je wel uitkomen roepen mensen dat ook net zo hard. Dus het is maar net hoe je ze uit wil leggen...

    Groetjes,
    Josien
     
  9. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in Nettie! Mooi gesproken! We moeten al zo snel...
     
  10. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Bij sommigen van jullie denk ik: als het jullie eigen 13-jarige kind zou zijn zouden jullie er niet zo makkelijk over denken hoor. Ik vind het onverantwoord, en ik snap die ouders niet. Als haar wat overkomt, zullen ze zichzelf dat nooit vergeven.
     
  11. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Officieel mag je je kind van 13 niet eens alleen thuis laten nog...laat staan dit. Erg logisch deze reactie van de kinderbescherming dus

    Ik vind het al heel wat dat mijn bijna 13-jarige nu de hele stad doorfietst naar de brugklas!
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat kind leeft in een leuke fantasiewereld.

    Ten eerste is ze een kind van 13 die gewoon naar school moet en op tijd naar bed.

    Ten tweede is het verschrikkelijk gevaarlijk.

    Wat een verstand van die ouders om daarin mee te gaan. Leuk idee voor als ze 18 jaar is maar 13 jaar is echt te jong.

    :x

    Ik snap echt niet dat die ouders daar niet rationeel over nadenken. Toen ik 13 was wilde ik ook van alles maar dat betekent niet dat het ook allemaal kan en gerealiseerd moet worden.
     
  13. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Toen ik 13 was leefde ik ook in een droomwereld hoor! Ik dacht dat het leven een prinsessen bestaan was en ik ooit mijn prins op het witte paard tegen zou komen, nou ja de prins kwam ik wel tegen maar die is niet elke dag zo hoffelijk ;)
    En een prinsessenleven... zucht....

    Maar ff zonder dollen, een kind van 13 is niet bekwaam om dit soort keuzes te maken nee!
     
  14. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede

    Nou idd, helemaal mee eens. Ik had preciess hetzelfde.... ik zag mezelf al helemaal met een lieve man en lieve schattige kindjes... zag het leven als 1 grote roze wolk....
    Tjonge ben ik daar even keihard vanaf gedonderd zeg! (al is die roze wolk heeeel soms ook best wel aanwezig )
     
  15. Nettie

    Nettie Fanatiek lid

    14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wat ik net zei over dat kids er tegenwoordig ouder uitzien vind ik bij deze wel weer bewezen, ook dit meiske ziet er ouder uit dan 13, vinden jullie niet???
     
  16. LadyDaisy

    LadyDaisy Niet meer actief


    Dat had ik al niet meer toen ik 8 was, geen dromen gewoon de realitijd en die is niet zo leuk.

    Juist applaus voor een ondernemende jonge meid!
    Niet keihard onderuit meppen omdat ze iets anders wil dan gangbaar is.
    Nou, liever 1 tiener die de wereld wil rondzeilen, dan 100 tieners die rondhangen en geen flikker doen en maar denken dat ze overal recht op hebben en geen verplichtingen hebben!

    Waar iedereen zich op blind staart is de leeftijd.
    Denken jullie nu echt dat een 13 jarige half debiel is of zo?
    Sorry hoor, maar zo komt het over op mij.
    ´ze moet naar school en op tijd naar bed.´
    We leven niet meer in de jaren 50.
    Ja, ik zou ook willen dat het anders is, maar de meeste 13 jarigen hebben al veel meer gezien en meegemaakt dan wij als ouderen willen weten.
    Nee, ze kan niet alles 100% plannen, maar dat kan een 40 jarige ook niet.


    Sorry hoor, maar ik kan me er zo over opwinden! :)
    Laat dat meisje toch gaan, en laat de kinderbescherming eens hun werk doen (bij drugs gebruikende en alcohol drinkende ouders hun kinderen afpakken bijvoorbeeld, of ouders die hun kinderen verwaarlozen of mishandelen. Maar nee, dan zouden ze eens echt iets moeten doen!).
     
  17. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Sorry hoor, maar dit soort dingen doe je maar als je achttien bent, vind ik. Leuk hoor, 'n sport, maar dit is onverantwoord. Ze kan nog zo veel ervaring hebben, ze is tevens gewoon een pubertje van 13.

    Iedereen mag er anders over denken natuurlijk, maar ik vind het absurd!
     
  18. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Daisy, ik ben het met je eens dat het beter is dat dit meisje zoiets wil doen ipv op straat hangen en alles te doen wat écht verboden is, natuurlijk!
    Ik was 14 jaar en deed op topsport niveau wielrennen en was hier ook in gedreven dus snap precies wat dit meisje voelt. Maar ik moest wel naar school en dat is nu eenmaal ook realiteit. Laat haar ouders en coaches een tussenoplossing zoeken en niet meteen een tocht in haar eentje van 2 jaar om de wereld, want ik vind dat niet verantwoord op die leeftijd ook omdat ze dus wel naar school moet. Dit is niet te controleren per email e.d.
    Vandaag de dag ben ik blij dat ik naar school moest en mijn droom als prof op dat moment niet na kon jagen, want nu heb ik een opleiding op zak en die heb ik nodig want wielrennen kan ik niet meer door een chronische knieblessure.

    Dat de raad voor kinderbescherming er meteen bovenop zit op deze manier vind ik ook een beetje teveel van het goede, en vind ook dat ze zich met ernstige zaken bezig moeten houden. Maar die ouders moeten ook inzien dat dit nu iets is wat nog even niet kan, en naar mijn idee zien ze dat nog niet want nu geven ze toestemming om haar een Nieuw Zeelands paspoort te verstrekken, ik vind dit belachelijk! Neem de uitspraak zoals die is en neem wat tussendoelen om die 3 jaar leerplicht te overbruggen!
     
  19. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Zwaar belachelijk!

    Ik vind het super terecht dat de kinderbescherming ingrijpt.. welke debiel laat nou een kind van 13 de wereld rond zeilen
     
  20. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik snap niet dat jij niet snapt dat het meisje laten gaan JUIST verwaarlozing is. Misschien dat we van normen en waarden verschillen maar ik ben de ouder en mijn kinderen zijn kinderen dromen is goed dat ondersteun ik alleen maar maar ik ga ze niet naar de filistijnen helpen omdat ze het zo leuk vind, mijn regels gelden dan omdat ik weet wat het beste voor haar is..

    Ik vind een passie trouwens ook super maar ondersteuning van je ouders is belangrijk voor de rest van je leven..
     

Deel Deze Pagina