Problemen met Ziggo

Discussie in 'De lounge' gestart door B en N, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik moet echt even mijn frustratie kwijt mbt Ziggo.

    In Juni kregen wij een brief dat er een bedrag open stond a €150,- hier schrokken wij nogal van aangezien wij uit de tijd van multikabel nog ruim €170,- tegoed hadden doordat we maandelijks een te hoog bedrag hadden overgemaakt. Dit zou verrekend worden met komende rekeningen maar ondertussen bleven ze gewoon elke maand afschrijven. Toen kregen we van Ziggo een brief dat we een dubbele maand moesten betalen onder het mom van voorschot oid (die kreeg iedereen) wij bellen en doorgegeven dat ze het maar moesten verrekenen met die €170,-.

    Vervolgens niets meer gehoord tot ik op 08-09-09 een brief kreeg dat het bedrag nog steeds open stond en we binnen enkele dagen afgesloten werden, WaaaTTT dachten wij, dus wij weer bellen. Ze konden niets zien van die €170,-, gelukkig hebben wij dit zwart op wit staan van Multikabel dus heb gezegd maandag deze brief te versturen, tot ze die brief hadden gekregen + behandeld zouden we niet afgesloten worden.

    Wat gebeurt er gisteren, Pats afgesloten, wij helemaal woest natuurlijk (mijn man werkt thuis en kan nu dus niet meer werken) ik heb gisteren ruim 4 uur aan telefoon gespreken gevoerd (even rekenen 10cent pm = €24,-) en ons werdt beloofd om Half 5 weer aangesloten te zijn....Half 5 nog niets...Weer bellen kregen we opeens te horen ja jullie moeten gewoon dat bedrag overmaken Jaaa Daaaaag jullie moeten geld aan ons betalen wij niet aan jullie.

    Zucht en tot op heden is er thuis dus geen internet en tv, net weer met ze gebeld en meneer kon alleen een log aanmaken dat het zo spoedig mogelijk opgepakt moet worden.

    Echt ik kan zoooo boos worden om dit soort dingen, echt op dit moment komt het stoom uit mijn oren.

    Ben ik nu achtelijk dat ik verwacht dat ze dit binnen 2 uur oplossen of wat.....

    *zo dat is eruit*
     
  2. sannie306

    sannie306 Actief lid

    26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ik kan me je frustratie heel goed voorstellen......dan zou je ze toch door de telefoon willen sleuren:x

    zit het kantoor bij je in de buurt?? want dan zou ik dus mn hele administratie wb ziggo en het openstaande tegoed oppakken en daar de boel op stelten zetten tot je weer aangesloten hebben:x


    ook zoiets achterlijks......als je dan belt, kunnen ze spontaan nix zomaar wijzigen...alleen maar een notitie in t systeem dat het "opgepakt" moet worden

    WTF doen ze dan op zo'n kantoor...als ze toch nix mogen/kunnen

    hihihi volgens mij ben ik plaatsvervangend gefrustreerd.......heb zelf een conflict met upc
     
  3. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Volgens mij zit het kantoor in Groningen en woon/werk zelf onder de rook van Schiphol dus dat wordt helaas lastig.

    Al moet ik zeggen dat ik wel echt op het punt heb gestaan dat te doen.

    Ik kan er zo boos om worden, helemaal omdat me gisteren dingen zijn beloofd door mensen die WEL andere afdelingen konden bellen (waaronder IT) en dat deze meneer (aka eikel) dat opeens niet kan.

    Zucht maar even opnieuw bellen met een wachttijd van 30 minuten schiet ook niet op.

    Wij worden klant van Tele2 hebben het gisteren aangevraagd, al geloof ik wel dat ze daar ook problemen hebben maar dit vind ik gewoon echt te ver gaan, mensen zomaar afsluiten en vervolgens beloftes niet na komen....
     
  4. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    En daarbij komt nog dat ik op donderdag een halve dag thuis werk en dat zonder internet dus niet kan :(

    Wat zou beteken dat ik mijn kostbare dag bij dochter ook zou moeten missen :(
     
  5. sannie306

    sannie306 Actief lid

    26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    oh...trouwens, schrijf alles op wat je aan kosten hebt moeten maken, denk aan tel. kosten, kosten van bijv. een vrije dag ( of maak ervan dat je je dochter nu extra naar opvang heb moeten brengen, omdat je nu niet thuis hebt kunnen werken)
    en ook de dagen dat jij nu zonder internet en tv zit ( kost je ook geld, want nu betaal je voor iets wat je niet krijgt)

    verhaal al deze kosten op hen en stel ze in gebreke omdat ze geen gehoor geven aan jouw klacht en niet zorgen voor een snelle en passende oplossing voor het probleem
    doe het aangetekend en verhaal ook deze kosten ook op hen

    ben benieuwd hoe t afloopt
     
  6. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    toen wij hier in dit huis kwamen wonen hadden we ook geen tv en internet want die mensen die hier voor gewoont hebben zijn er letterlijk en figuurlijk uitgezet en alles was afgesloten
    dus wij bellen naar ziggo kon het wel 6! weken duren voordat we aangesloten werden:x

    elke dag gebeld maar het kon niet eerder
    dus moesten we via de kabel van de buurman tv kijken

    en laatst had mijn moeder gebeld om alles over te zetten op mijn naam (zij heeft altijd betaald voor mij) internet dan he
    en ineens had ik geen internet meer
    en kreeg een brief dat het een week later weer in zou gaan had een neiuwe modem gekregen enzo
    terwijl ik die al had
    wij weer gebeld nee na die week zouden we weer internet hebben:x
    en nu schrijven ze het geld als nog van mijn moeders rekening af

    begrijp je frustratie helemaal
     
  7. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Heel herkenbaar!!! Ik ben op mijn verjaardag afgesloten en we hebben toen 5 weken!!! zonder internet, telefoon en televisie gezeten. Ook wij werken thuis dus dat was drama. Niks van de gemaakte onkosten konden wij verhalen. Nu zijn we al vanaf Februari bezig om van ze af te komen... Iedere keer krijgen we te horen dat we eind van de maand afgesloten worden, maar telkens gebeurt dat niet! Wel moeten we gewoon ons maandbedrag blijven betalen!

    Grrr rot ziggo!
     
  8. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Watttt 5 weken :$
    Echt hoor het moet niet gekker worden.
    Wij hebben gisteren Tele2 gebeld en die gaat Ziggo opzeggen en overzetten op Tele2 ik mag hopen voor ze dat het gewoon naar behoren gaat.

    Anders weet ik niet wat de gevolgend zijn voor Ziggo ;)
     
  9. sannie306

    sannie306 Actief lid

    26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    @ sam:heb je alleen telefonisch contact gehad? of heb je schriftelijke bevestiging dat je hebt opgezegd? in dit soort gevallen kan je t beste alles schriftelijk en aangetekend doen.

    en als zij na jullie (schriftelijke) opzegging toch blijven incasseren voor het maandbedrag, gewoon zelf de boel afsluiten, modem terugsturen via postkantoor ( verzendbewijs goed bewaren)
    en ze alsnog in gebreke stellen wegens niet nakomen van gemaakte afspraken en alle kosten op hen verhalen. vermeld dan ook dat je geen toestemming geeft voor alle incassaties na opzegdatum, en dat je machtiging per einddatum is ingetrokken. Wanneer ze toch nog incasseren zijn ze in overtreding.

    oja, bij je eigen bank de machtiging intrekken en iedere keer wanneer ze toch incasseren het bedrag laten storneren

    stomme bedrijven:x krijg echt af en toe t idee dat je belazerd wordt waar je bij staat bah
    volgens mij verdienen op deze manier ten onrechte aan veel mensen poen
     
  10. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr 4 werkdagen :-|
     
  11. Thasmo

    Thasmo Actief lid

    8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    ;)Ik zou willen zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met ziggo.. maar helaas..:x

    Bij @home nooit geen problemen gehad!
    Heb even mijn verhaal van een ander forum afgekopieerd...;):

    Ik was van de een op de andere dag afgesloten van internet, zonder telefoontje, mailtje, brief enz..:$
    Ik bellen naar het dure Ziggo nr (lees a 10ct per minuut+kosten mobiele telefoon..)

    En wat daar in gebeurde heb ik later in een mail naar ziggo gestuurd nadat ik dacht dat het geregeld was....


    in Oktober 2007 ben ik verhuisd van de ******** te Hoeven naar ******* te Kruisland. In Hoeven was dit een apartement waarbij tv inbegrepen zat, daardoor stond alleen het internet op mijn naam. Daar was mijn klantnr: 1*******. Toen ik in oktober verhuisd ben naar Kruisland heb ik een verhuisbericht doorgegeven aan toen nog @home. We hebben 2 dagen zonder internet gezeten, maar daarna waren we gewoon aangesloten op 'ons' internet. Doordat tv op naam van de huiseigenaar in Hoeven stond moesten wij voor de ******** te Kruisland tv aanvragen. Dit hebben wij dan ook gedaan en na een paar dagen kregen wij ons pakket thuis. Ik geloof een jaar later hebben wij het digitale totaal tvpakket aangevraagd. Het klopte inderdaad dat ik 2 klantnrs had, 1 voor de tv en 1 voor het internet. Dit werd ook in 2x van mijn rekening geschreven. 1x 19,95 en 1x 26,20.
    Op 15 augustus 2009 merkte ik dat ons internet het niet meer deed. Ik dacht toen aan een storing, daar ik een witte pagina kreeg met daarop: website niet beschikbaar. 17 augustus 2009 deed ons internet het nog steeds niet en na geinformeerd te hebben bij mijn schoonmoeder of haar internet het ook niet deed (haar internet deed het wel gewoon) heb ik uitgsloten dat het om een storing ging. Inmiddels was er op het internetscherm het aanmeldingsscherm van Ziggo verschenen en moest ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Daar de inloggegevens (nog van @home) niet werkte heb ik het nummer gebeld wat vermeld stond onder het aanmeldingsscherm. Dit was op 17 augustus 2009 om 12.33u. Na enige tijd gewacht te hebben kreeg ik een jongeman aan de telefoon. Hij heeft voor mij alles nagekeken en zei dat op ******* te Kruisland geen internet vermeld stond. Ik vertelde dat dit raar was daar ik al bijna 2jr internet heb op dit adres en dit bedrag ook gewoon van mijn rekening afgeschreven werd: Postbankrekening: *******.Net als de digitale tv. Na het oude adres in Hoeven nagekeken te hebben kwam hij tot de conclusie dat het internet al die tijd nog op Hoeven 'ingeschreven' stond. Dat ik dan internet in Kruisland had kon hij niet verklaren. Maar Ziggo had internet in ieder geval afgesloten (zonder met de klant te bellen!!!), terwijl de 19,95 nog gewoon elke maand afgeschreven wordt! De jongeman heeft mij aangeraden om bij hem gelijk internet aan te vragen zodat hij dit op het nieuwe adres ******** te Kruisland kon zetten (dus op klantnr ******) en mij het nieuwe pakket toe kon sturen. Hij verzekerde mij dat het andere klantnr in de *********te Hoeven geheel was komen te vervallen en dat de 19,95 van dat internet niet meer van mijn rekening zou worden afgeschreven.
    Voor de bijna 2 weken dat ik zonder internet zou zitten ivm wachten op het pakket e.d. werd ik door hem doorverbonden met de afdeling Facturering. Daar kwam een slecht verstaanbare buitenlandse mevrouw aan de telefoon, aan wie ik het verhaal 4x(!!!) heb uitgelegd, waarbij zij de nieuwe en oude adres gegevens genoteerd heeft uiteindelijk tegen mij zei en ik citeer letterlijk: Jij mij terugbel over 2 of 3 daag en dan ik jou zeg jij centjes terugkrijg. Inmiddels hing ik al ruim een half uur aan de telefoon a 10 eurocent per minuut+kosten mobiele telefoon en nadat ik mijn verhaal meerdere keren had moeten uitleggen en ze het volgens mij nog niet begreep was ik op zijn lichts gezegd licht geirriteerd. Ik heb daarbij aangegeven dat ik niet weer terug ga bellen zodat zij 2 tot 3 dagen te tijd had om het uit te zoeken, maar dat ik graag had dat ze dit nu deed. Ze zei dat ze daar nu geen tijd voor had en ik maar "terugbel' moest. Toen heb ik deze mevrouw verteld dat ze haar tijd moest nemen om het uit te zoeken, maar dat ik niet weer terugga bellen, dat kost me een vermogen. Dat is bijna meer dan wat ik terug zou krijgen voor die 2 weken die ik zonder internet zou zitten! En deze mevrouw verteld dat ik de tegemoetkoming wel zie verschijnen op mijn bankrekening, daar Ziggo deze ook weet te vinden als er geld afgeschreven moet worden.
    Dat ik inmiddels in februari 2009 al een rekeningnrwijziging had doorgegeven aan Ziggo (P****** werd een rekening: *******) en dat dit nog steeds niet in orde was heb ik daarbij maar achterwege gelaten.
    Inmiddels is het 7 september en wat schept mijn verbazing.. er is op 25 augustus 2009 het totaalbedrag afgeschreven van het klantnr: *******, factnr: 24****** van tv en internet (dit zoals afgesproken 17 augustus 2009 met de jongeman aan de telefoon, waarvan ik enkele dagen later inderdaad de factuur/algem. voorwaarden e.d. binnen had gehad), maar op 27 augustus 2009 wordt er nogmaals 19,95 afgeschreven van het klantnr: 1*****, factnr: 244****** wat volgens de jongeman opgeheven was! Internet/modem werkte niet meer en stond ook als afgesloten in zijn systeem.
    Graag wil ik bij deze per mail aan jullie vragen hier nogmaals naar de kijken. De 19,95 gewoon terug te storten van de maand september en de 2 weken die ik zonder internet heb gezeten van de maand augustus te berekenen en ook terug te storten.
    Ik hoop dat dit volgende maand gewoon geregeld is, anders wordt ik in een onaangename positie gepositioneerd waar ik niet wil zijn.

    Met vriendelijke groet,....

    &*&*%^%**(*^*( ZOO dat vind ik van ziggo:x

    + afgelopen week heeft mijn schoonmoeder een totaalpakket van ziggo genomen (ipv los inet en tv ziggo+telefoon kpn).. sturen ze een geheel verkeerd pakket........ nu vraag je me.. doen ze het express of werken er zulke dombo's?:(:$:x
     
  12. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    pffff zo te horen ben ik dus niet de enige met problemen.

    Mijn partner krijgt net een brief thuis dat ze geen uitstel van betaling gaat verlenen en dat we die 180 (ja ze durven er ook nu opeens nog afsluit kosten bij te rekenen) zo snel mogelijk moeten over maken.

    Grrrrrr en dat terwijl WIJ nog geld van HUN horen te krijgen,

    Ik wordt hier toch zo moe van he :(
     
  13. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Deze verhalen klinken ook mij bekend in de oren. Ik heb ook ellende met ze gehad (zal jullie de details besparen).
    Gelukkig had ik alle correspondentie bewaard waar ik het incassoburo wat Casema (zo heette Ziggo toen nog) had ingehuurd, mee om de oren gesmeten heb.
    Resultaat: nooit meer wat gehoord, zelfs niet van dat incassoburo wat ik ook zeer slordig vind!
    Door die ellende heb ik besloten om NOOIT meer met Ziggo in zee te gaan, al zijn ze de laatste op aarde!
     
  14. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    ohw ohw ohw...hier nog een met precies het zelfde verhaal. Wij zouden nog geld krijgen dus zou verrekend worden. Na maanden ineens brief voor afsluiting wij meteen gebeld en zou niet afgesloten worden en ja hoor de volgende dag afgesloten. Wij natuurlijk bellen en steeds werd er beloofd dat we aangesloten zouden worden maar nee hoor. Ook werd steeds beloofd terug te bellen en ook dat gebeurde niet. Mijn vriend heeft echt elke dag aan de foon gehangen en werd steeds maar weer naar andere verwezen maar niemand die dit kon oplossen. Uiteindelijk na een maand hadden we weer internet.
    Oja adviseerde ze ook nog eens om een mail te sturen...ja duh hoe dan als we geen ineternet hebben. Ook bleken de medewerkers geen mailadres te hebben en kon je nooit dezelfde persoon weer aan de lijn krijgen....zeer apart voor een internet bedrijf.
    Meis succes
     
  15. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ja dat is Ziggo. Als het werkt dan doet alles het goed, maar als er maar een klein iets mis gaat, dan hang je.
    Wij hebben heel veel problemen gehad met Essent en @home (vroegere Ziggo). Uiteindelijk is alles goed gekomen. Ze betaalden zelfs geld terug.
    Maar het lag er heel erg aan wie je aan de lijn had en op welk moment je belde. Een goeie tip voor als je weer belt en je wordt eindelijk een beetje naar behoren geholpen vraag de naam van die persoon en wanneer hij weer werkt en op welke afdeling. Zodat jij die persoon weer kunt spreken. Succes!
     
  16. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik zit midden in een verhuizing, met al het papierwerk wat daarbij hoort.
    Gas, water, electra, internet, telefoon, tv...allemaal afzeggen of verhuizen of opnieuw aanvragen, verzekeringen regelen etc.
    Een ding wat ik heb besloten is dit: word nooit meer klant van een bedrijf zonder gewoon telefoon-nummer (lokaal tarief of gratis)
    Leuk hoor, 20 minuten aan de lijn gehouden worden à 15c/pm om vervolgens te horen dat er :
    a) een storing in het systeem is en je over een week maar terug moet bellen.
    b) je word doorverbonden met een collega die je beter kan helpen oftewel waar je je hele verhaal nog een keer aan mag vertellen.
    c) je alleen schriftelijk op kan zeggen.

    Om gillend gek van te worden die script lezers die volgens mij echt per minuut worden betaald.

    *End rant*
     
  17. butterfly0511

    butterfly0511 Fanatiek lid

    7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Mieke80; zelfs dat werkte daar niet. om gillend gek van te worden
     
  18. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik heb ook bij ziggo gezeten en ben heel blij dat ik daar weg ben.
    ik zit nu bij telfort en tot nu toe nog nooit problemen gehad en heb digitenne bij kpn.
    wat voor mij de druppel was na al een aantal voorvallen. dat ik zomaar een brief van de deurwaarder op de mat had liggen en dat ik volgens hun een behoorlijk betalings achterstand van tv digitaal had., jaja
    ik ben verhuisd en heb toen bijna 3 maanden gewacht en niks ontvangen van tv digitaal. toen heb ik het schriftelijk opgezegd en ook via de mail omdat ik boos was over de gang van zaken.

    op den duur kreeg ik dus een brief van de deurwaarder nooit een aanmanning of wat dan ook gehad. vond ik ook al heel knap.
    heb netjes een aangetekende brief opgesteld, ben nog met die brief naar een advocaat gestapt en heb haar ook de situatie voorgelegd.
    toen heb ik de brief aangetekend opgestuurd naar incassobureau want ziggo weigerde mij te woord te staan. hierin heb ik ook al mijn onkosten vermeld wat ik hieraan verspild had en dat ik het geld van de maanden dat ik tv digitaal niet heb ontvangen ook graag terug wou hebben.

    heb het geld teruggekregen aan de onkosten die ik heb gemaakt en voor de maanden dat ik niks heb ontvangen. maar geen excuus of wat dan ook.
    voor mij geen ziggo meer.
     
  19. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Praat me niet over Ziggo, wat een K . . bedrijf met een stel incompetente mensen :x:x:x (uitzonderingen daargelaten).
    Weinig constructieve bijdrage, maargoed, persoonlijk frustratietje. :D
     
  20. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben dus niet de enige!!! Ook ik heb zoveel gezeik met ze gehad de laatste tijd. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd bij die irritante "help"desk waar je eerst tijden in de wacht staat.

    Tijdens een van de ellenlange "help"desk-gesprekken waarin het weer voor geen meter opschoot, heb ik in pure woede tegen zo'n irritant "help"deskmannetje gezegd dat ik mn abo op wilde zeggen.. wat zeggen ze dan: oke, mevrouw, ik verbind u even door!
    Het kan ze echt geen zak schelen of ze een klant kwijtraken of niet! Grrrrrrrr
     

Deel Deze Pagina