Daar zit ik nu ook aan te denken ja... Ik verstuur zelf ook wel eens iets, nadat iemand het van mij heeft gekocht op marktplaats. Eigenlijk is dat dus best wel riskant, als je een kwaadwillende persoon treft... Maar in dit geval heb ik het pakketje écht niet ontvangen hoor
Dankjewel! Ik ben benieuwd... Ik ga niet lopen bekvechten over 7,50 hoor, maar ik vond dat de verkoper het wel heel makkelijk afdeed in haar mail: "al mijn andere kopers hebben hun pakje wel ontvangen". PUNT. Niet even meedenken over een oplossing of zo... dat vind ik een beetje aso eigenlijk.
Vraag maar na bij kopersbelangen, ik ben daar lid, ( ik heb hetzelfde meegemaakt vandaar ) het klopt wat ik zeg. Je gaat akkoord met de voorwaarden die in de ad of mail stonden namelijk.
volgens mij is de verzender altijd verantwoordelijk, ook al staat er op eigen risico in de advertentie...
Het is eigenlijk heel onduidelijk in de wet, ook omdat het vaak particuliere verkoop betreft en kleine bedragen. Uiteindelijk kan alleen een rechter bepalen, maar zo ver komt het nooit omdat het kleine bedragen betreft, dus je kunt je ook niet vasthouden aan eerdere uitspraken, maar in principe is het dus zo: Het betreft een koop tussen 2 particulieren, de koper gaat akkoord met de voorwaarden gesteld in de ad. of mail, dus neemt koper de verantwoordelijkheid over van verkoper. Bij bedrijven en winkels is dit anders, dan blijft de verkoper wél verantwoordelijk. Zo is mij destijds verteld. Misschien dat iemand anders verwijzingen heeft met andere info, maar dit is wat mij verteld is in een soortgelijke situatie.
Probeer als je iets via MP koopt om via Paypal te betalen. Dan heb je een kopersbescherming. Vooral handig als het om een wat duurder artikel gaat. Dus mocht iets niet aankomen kun je via Paypal je geld terugkrijgen. Is ons ook een keer overkomen. De verkoper zei dat het verstuurd was maar reageerde simpelweg niet toen we om de track en trace code vroegen. We hebben het pakketje nooit gekregen. Toen hebben we via Paypal het geld via een claim teruggekregen.
Mijn man zegt altijd als je het niet aangetekend laat opsturen kun je infeite geen geld terug vragen. Ik heb het probleem nu al voor de 3de keer dat iets niet aankomt bij mij. Ik had al zoiets zou de postbode al die dingetjes leuk vinden wat ik bestel. Het gaat zich met name om dvd's. Laatst had ik dan wel een meevaller die mensen vonden het zo rot dat ze me het geld terug hebben gestort,en dat zie je tegenwoordig bijna nergens meer. Nou meid, veel succes ermee. Hopelijk kun je toch nog iets met die mensen regelen.
Ik heb het laatst ook gehad, maar dan andersom. Ik had een pakketje verstuurd en na een week was het er nog niet! Gelukkig bleef die andere mevrouw heel vriendelijk en begon niet over geld terug storten oid. Als ze dat wel had gedaan dan had ik daar gewoon aan meegewerkt! Maar na 4!!!!! weken kwam het pakketje uiteindelijk toch nog aan! Zo vreemd...... Dus wie weet?????
Heb t gelukkig nog niet meegemaakt en koop vrij veel op mp. Zo zie je maar weer. Denk dat je het geld dan wel kunt schudden hoor. Risico van het vak zeg maar..
Ik zou als ik jou was.. vragen aan haar door wie het geleverd zou worden.. en het nummer van bewijs dat het is afgegeven.. Heeft ze het niet.. weet je genoeg..(is het aangetekend??) En als ze jou dat wel kan vertellen, bellen naar degene die het bij jou zal afleveren.. Als het in de post is kwijtgeraakt is het de fout van degene die het bij jou zal leveren.. Gewoon bij haar op je strepen gaan staan.. Op mijn werk gebeurd het zovaak dat er iets niet aankomt of dat er iets kwijt is geraakt in de post... Succes iig
denk dat je er niet veel aan kan doen aangezien het gewoon brievenbus post is. Wel vind ik het raar, want komt toch niet zoveel voor volgens mij dat dingen niet aankomen. Ik verkoop al 3 jaar min op marktplaats en alles is allemaal aangekomen. Ook koop ik wel wat op marktplaats en is ook allemaal aangekomen. Dus zal inderdaad nog even met haar mailen dat je het raar vind, of even de tnt post bellen, die kunnen ook aangeven als ze wat hebben gevonden. Succes
Sorry, kon niets vinden. Maar wat hierboven gezegd is kan wel kloppen, dat het anders is als je een particuliere verkoper hebt i.p.v. een winkel.
Bedankt voor de reacties! Ik ga haar gewoon een mail sturen, want ik weet nu in ieder geval dat het niet raar is om te vragen of we de schade kunnen delen. Wil ze dit niet, dan heb ik pech gehad. Ik ga geen herrie lopen schoppen om die paar euro. Gelukkig is het andere pakje, van een andere verkoper, vandaag wel aangekomen. Die was een stuk duurder, dus ik ben blij dat ik die wel heb ontvangen
Ditzelfde is mij ook gebeurd. Geld weg, geen knuffel voor mijn ventje. Vind het toch maar erg triest dat mensen op deze manier geld proberen te verdienen. Het is juist zo'n goede werkwijze om elkaar te helpen. Succes!
het hoeft niet te zijn dat de verkoper een bedrieger is. het pakketje kan echt kwijt zijn geraakt bij de post!!!
Ik denk zelf niet dat het een oplichtster is. Ze verkoopt nieuwe en tweedehands babykleding, allemaal kleine, goedkope dingetjes. Als je mensen wilt oplichten ga je dat niet met dingetjes van een paar euro doen, denk ik. Het pakje zal gewoon echt zoekgeraakt zijn bij de post.
je kan ook tnt bellen als je een trake en trace code hebt gekregen je pakketje is 75 dagen verzekerd ofzo iets als ik het goed heb... of is dat alleen als je wat extra voor betaald geen idee maar ik zou zeker even contact op nemen met tnt met jou postcode zelf kunnen ze al veel... succes
Degene die het opstuurt heeft een track & trace code gekregen (tenminste als het via het postkantoor is verstuurd en niet rechtstreeks in de brievenbus). Met die code kun je het pakje volgen op de website https://www.tntpostpakketservice.nl/nl/site/zoeken/track-trace/ Pakketje kan verzekerd verstuurd worden maar daar betaal je extra voor. Voor heel goedkope dingetjes heeft dat weinig zin. Ik had laatst voor meer dan 100 euro aan Lego besteld en dat heb ik wel verzekerd laten versturen.