Even mijn frustraties kwijt hoor. Aan het begin van mijn zwangerschap hebben we een hele leuke babykamer uitgezocht bij Baby-outlet in Almelo (nieuw in doos). Een goede prijs-kwaliteitverhouding en ontzettend stoer. Toen ik ongeveer 27 weken zwanger was hebben we deze opgehaald. We moesten hem zelf in elkaar zetten, maar dat is geen probleem. Een week later begonnen we dan ook vol goede moed met het ledikant. Echter deze haalden we beschadigd uit de doos, dus gebeld en er zou een nieuwe voorkant besteld worden. Daarna de commode in elkaar gezet. We konden beginnen met de kast. (ondertussen drie weken later, was het onderdeel van de ledikant nog steeds niet bezorgd bij Baby-outlet). Bij het in elkaar zetten van de kast, bleek een onderplankje niet goed aan te sluiten, waardoor ook de zijkanten van de kast niet goed vastgezet konden worden. Wij bellen met Baby-outlet en er zou iemand langskomen om te kijken waar dat aan lag. Daar is inderdaad iemand voor geweest en het bleek dat ook hij het niet voor elkaar kreeg en dat er een nieuw plankje besteld moest worden. Daarnaast was mijn oog gevallen op het bovenblad van de commode, aan de zijkant was het blad gaan splijten! Ook daar heeft hij naar gekeken en aangegeven dat dat niet mag gebeuren. Naast een plankje voor de kast, zou er ook een nieuw bovenblad voor de commode worden besteld. Pas 2/3 weken later was alles binnen bij Baby-outlet en zijn de spullen bij ons bezorgd. Omdat het bovenblad van de commode vervangen moest worden, hebben zij dat voor ons gedaan. Wat een service! Echter... Ook hierbij gebeurde het weer: aan de zijkant scheurde het bovenblad van de commode weer in. Op precies dezelfde plaats als bij het andere blad en nu ook nog eens aan beide kanten. Dus wordt er weer een nieuw bovenblad besteld! Omdat ik inmiddels 33 weken zwanger ben, wordt deze met spoed besteld. De kast kunnen we wel verder in elkaar zetten, dus daar gaan we met schoonpa mee aan de slag (ik heb zelf erg veel last van mijn rug, dus kan niet meer helpen). Als de kast in elkaar is gezet, blijkt dat de deur van de kast over de onderkant schaaft. Met alle mogelijk moeite proberen we de deur omhoog bij te stellen, maar dat blijkt maar beperkt mogelijk. (volgens ons zijn de voorgeboorde gaten te laag geboord, waardoor de deur zonder meer over de onderkant blijft schuren). Dus ik weer bellen met Baby-outlet om ook dit probleem aan te geven. Hier zal naar gekeken worden als ook het nieuwe bovenblad wordt geleverd. Dat was gisteren. Halen we het bovenblad uit de verpakking, is deze al op voorhand beschadigd! En gebruikt! Dus weer niet goed. Wordt er naar de deur gekeken, wordt aangegeven dat deze niet bij te stellen is en dat we de achterplaat er verkeerd op hebben geplaatst (dit is maar op een manier mogelijk). Hij kan c.q. wil er niks aan veranderen. Dus weer bellen met baby-outlet. Geven ze doodleuk aan dat de leverancier het vorige blad heeft bekeken en dat dat niet onder de garantie valt (oid, reden is me niet echt bijgebleven om hetgeen wat volgde) en dat zij al het mogelijke hebben gedaan om ons de babykamer te leveren die we hebben besteld, maar dat ze niks meer voor ons kunnen doen (ze hebben niet eens geprobeerd of zij de kastdeur wel goed erin kregen!) Voorstel van hun is dat ze de kamer weer meenenemen en dat wij het geld terugkrijgen! GRRR. Zitten wij eerst vanaf mijn 27e zwangerschapsweek te wachten op de juiste (hele) onderdelen voor de babykamer, komen ze er twee maand later achter dat het niet te leveren is conform afspraak en dat we de boel maar weer kunnen inleveren! Daar zit ik nu echt niet op te wachten. Na wat gekalmeerd te zijn, zijn we ernaar toe gereden om een en ander door te spreken. Afgesproken is dat ze de babykamer weer ophalen en dat we ons geld terug krijgen. Maar dus wel met als gevolg dat we èn niet die ene babykamer hebben die we graag willen èn nu nog een babykamer moeten zien te regelen die geleverd kan worden voor mijn bevalling. In onze ogen hoort iets dat je 'nieuw in doos' koopt, ook onbeschadigd te zijn en goed in elkaar te kunnen passen. Daarnaast zou het niet mogen splijten nadat je het in elkaar hebt gezet. Nou kan het bedrijf er weinig aan doen (is tussenhandel) en proberen ze met een zo goed mogelijke oplossing te komen, maar zitten wij wel zonder babykamer.
Nou, wat een vervelend verhaal allemaal. Niet leuk natuurlijk. Kun je de kleine de eerste weken niet bij jullie op de kamer nemen en ondertussen naar een babykamer zoeken met wat meer rust? Dan is in ieder geval de stress die je er nu om hebt een beetje minder.
Pfff wat een gedoe zeg en dat als je al bijna uitgerekend bent.. Willen jullie perse een nieuwe? Wij hebben die van ons op marktplaats gekocht en ziet er echt nog uit als nieuw! Je zou in ieder geval eens kunnen kijken of er iets leuks tussen zit. Scheelt vaak ook een hoop geld.
Jeetje wat vervelend zeg, ik zou ook gek worden! Kan je niet en wiegje aanschaffen, die bij jullie op de kamer zetten voor de komende tijd, tot je een andere kamer hebt? Ik snap wel dat dat niet leuk is, want je wil alles af hebben als de baby moet komen, maar misschien dat je dan in ieder geval rust hebt dat je kindje een slaapplekje heeft?
Bij veel babyzaken hebben ze toch ook kamertjes die direct leverbaar zijn (of binnen een week). Misschien eens gaan neuzen?
Wat vervelend zeg ! Misschien meubels van Ikea? Kan je zo meenenen. mijn babykamer is van de Hemnesserie. In mijn fotoalbum staan foto's.
Wat vervelend zeg Ik zou echt richting de ikea gaan hoor! Heb daar nog NOOIT wat slechts vandaan gehaald, alles was altijd compleet!
Wij hebben idd ook Ikea (Leksvik). Misschien niet wat je voor ogen had, maar qua snelheid & prijs misschien nu even je beste optie? En anders inderdaad bellen met diverse babyzaken wat zij op korte termijn voor je kunnen betekenen? Wel ontzettend vervelend, hoor, dit! Daar zit je helemaaaaal niet op te wachten als je al zo ver bent... Bah! Ik vind het echt heel slecht van de leverancier ook, dat ze gewoon doodleuk zeggen dat ze niets meer voor je kunnen doen behalve geld teruggeven. Lekker makkelijk!
zo das echt vervelend.... niet leuk zeg wij hebben van gardo babysuperstore, en der zou week levertijd op de meubels zitten en binnen 3 dagen was het er.... echt dik te vrede
idd ikea, wehkamp en marktplaats zijn dan je beste optie's. je kan ook evt. alleen een ledikantje ergens aanschaffen (evt goedkoop) en dan nog verder zoeken naar wat je wel wilt. geen stress, de 2e babykamer was bij ons ook pas op het aller aller aller laatste moment af en uiteindelijk hebben ze alleen een bedje en schone kleertjes nodig in het begin hoor.
idd hele mooie meubels, die je ook later nog kan gebruiken. Vond deze serie overigens wel aan de dure kant.....
Zo, om goed gek van te worden zeg! Wat een pech met het kamertje. Ik zou zeggen maak het julie zelf niet te moeilijk, er meot snel een kamertje komen: Ikea/wehkamp of Marktplaats, Schakel des noods vriendin/fam in bij het in elkaar zetten. en wat ook kan bedenk ik net, een babykamer outlletstore. Vaak kun je t dan meteen meenemen dacht ik! Succes! Sas
Of je gaat even naar Enter toe naar de babypark , daar hebben ze achter in de winkel vaak bedjes e.d staan die in de uitverkoop zijn. Groetjes Anita
wat balen, maar toch maar goed dat je van die rommel van bent, als het toch allemaal beschadigd is dan kun je het maar beter kwijt zijn. Bekijk het van de positieve kant, eventueel kan de kleine/ of misschien wil je dat zelfs na de bevalling wel, bij jullie op de kamer slapen. het komt vast allemaal wel goed veel succes (en plezier?) met het uitzoeken van en WEL deugende kinderkamer.
Bedankt voor de reacties. Zijn wel meteen op pad gegaan om te kijken bij andere babyzaken. Showmodel of B-keus behoort idd tot de mogelijkheden. Voordeel is dat je dan vooraf ziet wat er evt. kapot/minder mooi aan is. En kunt bepalen of je daar vrede mee hebt of niet. Bij een nieuwe kamer heb je gewoon hogere verwachtingen. We hebben nu een leuke kamer als showmodel ergens gezien die we meteen mee kunnen nemen. Via internet echter dezelfde kamer gevonden, maar dan nieuw in doos en goedkoper (en op voorraad, volgens de website)! Dus die gaan we zaterdag ophalen. Mocht het toch wat langer duren, we hebben eerst een 'familiewiegje' die mijn moeder opnieuw aan het bekleden is. En de kleertjes kunnen wel zo lang bij ons in de kast. In uiterste nood kunnen we ons kleintje verschonen in de box of, geïmproviseerd, het aankleedkussen op bureau of tafel leggen. Al met al lijkt het allemaal wel goed te komen, maar voordat we wat nieuws aanschaffen, wil ik eerst het geld terug hebben. Dat wordt waarschijnlijk zaterdag.
Wow, echt klote allemaal... Ik vind het heel sportief van je dat de de winkel niet de schuld hiervan geeft. Ze hebben het ook redelijk netjes afgehandeld, hoewel ze in mijn ogen nog wel een aantal dingen anders hadden mogen doen. Maar goed... Feit dat je niet de kamer krijgt die je wilde, daar is niets aan te doen. Kennelijk deugt gewoon heel die kamer niet en misschien ligt het zelfs wel aan een slechte fabrikant... Ik kan je helaas niet helpen aan snel een nieuwe kamer, behalve dan als tip om dan maar een showroommodel te nemen. Misschien dat er iets te regelen is bij de baby-outlet zelf? Maar een verzoekje: Om welke kamer en van welke fabrikant ging het? Dan kun je op z'n minst anderen behoeden hiervoor.
Het ging in dit geval om de kamer Square van Coming Kids (eentje met peuterbed). Volgens de verkoper waren wij de enige en eerste die hier ooit problemen mee hebben gehad (binnen hun zaak dan). Wellicht dat wij tot de 'kritische' consument behoren?
Ik denk het niet. Kan zijn dat de rest toevallig wel goed materiaal had. Maar het ligt niet aan jullie, want ik zou beschadigd materiaal ook niet pikken. Ik vraag me af hoe vaak ze die kamer verkocht hebben, dat hij dat kan zeggen. En weet hij dan ook altijd wanneer ergens klachten over binnenkomen? Lijkt mij dat dat via klantenservice gaat...
Ik heb hier evt ook nog een babykamer te koop staan. Comoode ledikant kast schommelstoel ezn. met alleslei toebehoren icnl. hemel matras en bij passend bedden goed