September 2009 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tineke333

    Tineke333 Bekend lid

    7 nov 2008
    688
    0
    0
    hey dames kon jullie even niet meer vinden...wist niet meer waar het stond :)
    ben gister bij het CB geweest om storm te wegen.....hij weegt nu 5362 gram. heeft wel net daarvoor gegeten.
    maar hij is dus goed gegroeid :D
    mij werd gezegd dat hij dus 150 ml per kilo mag.....minimaal of maximaal??? vergeten te vragen. dus uitgerekend 800 ml pd
    nou gaven wij hem 150 cc per keer....hij komt nog 6x is dus te veel toch?? (900cc) hij moet 150 cc 5x (750 cc)
    maar toen wij hem 180 gaven kwam hij maar 5 x per dag.(900 cc)


    nou m'n twijfel........ hun zeggen zo (zie boven) en op de verpakking van de KV staat > 5kg 5 voedingen per dag van 180 ml + 6 schepjes word 200 ml ( 1000 cc)

    wat klopt nou???wat houden jullie aan??

    ze zei dat hij wel n beetje te veel kreeg......150 cc x 6......... :(


    maar ik mix sinds gister johannesbroodpitmeel door z'n voeding, ook door de opgewarmde BV (wat volgen CB niet kan omdat het klompt) wat dus wel lukt. voeg steed 1 schepje toe want bij 2 is het te dik en valt hij halverwege in slaap :$ ben ik helemaal niet gewend.

    maar hij spuugd zo goed als niks meer!!!!!!!!!!! sinds gister middag 2x een klein beetje maar. :D
    dus dat is een hele vooruitgang!

    ook had ik de HA gebeld omdat storm ineens diarree had. gewoon zielig! 3 luiers in n half uur....:$
    hij zei dat ik even met dat spul voor z'n darmen moet stoppen.
    hij kreeg per dag 2 schepjes (3gram) Orthiflor Start van ORTHICA.
    nu dat ik ermee was gestopt, poept hij niet meer....dus nu al sinds 2 1/2 dagen niet.............en hij laat winden hier zeg, man dat ik niet in koma val tijdens het voeden poeh!!!
    denk dat ik er weer mee begin maar dan maar een 1/2 schepje per dag ofzo.

    ohja enne hij draaid wellis als ie slaapt en droomd z'n ogen weg.... met open ogen zeg maar :( ziet best raar uit...zie je ineens alleen maar wit in z'n ogen...vind't een beetje eng....heeft het iemand van jullie beebs ook of is dit niet normal???


    wij hebben de Snug&Tug inbaker doek.....hij is per ongeluk in de droger beland :$ en past net nog,nog even en hij is te kort.kan ik alweer een nieuwe kopen. en die dinger zijn niet goedkoop.


    wat n verhaal weer he :) en verder gaat ie goed hoor!
     
  2. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer

    Mijn vriend en ik waren allebei ook super blond toen we klein waren. En nu nog steeds blond. Maar Rosalie heeft rossig haar en Noah heeft nu nog bruin haar :(
     
  3. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hee Tineke, gelukkig heb je ons nog kunnen vinden. ;)
    Ik dacht dat je minimaal 150 tot maximaal 200 cc per kilo lichaamsgewicht mocht geven. Kenji woog afgelopen maandag 3600 gram, en hij krijgt minimaal 600 cc op een dag. Volgens mij zit ie nu op ongeveer 630 cc per dag. Maar met flesvoeding mag je kindje maximaal 1 liter per dag hebben, omdat anders zijn niertjes het niet aan kunnen.

    En wat geef je Storm voor zijn darmpjes dan? Ik gebruikte Infacol, maar dat gaf achteraf alleen maar problemen namelijk.
    Ik gebruik nu VSM Cinababy, en heb het idee dat dat spul veel beter is.

    Ik weet niet of het normaal is dat Storm met zijn ogen draait tijdens het slapen. Ik weet wel dat Kenji dit ook doet na het voeden als ie nog een boertje moet laten. Dan wil ie eigenlijk wakker zijn, maar kan ie zijn ogen niet open houden. Maar dat houdt ie niet lang vol. Ik weet niet hoe lang het duurt bij Storm?

    Nou, ik heb zoveel mogelijk op je geantwoord, hoop dat je er iets aan hebt. :D
     
  4. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @Tineke, volgens mij is het maximaal 150 cc per kg. En op KV verpakkingen staat inderdaad dat het maximaal 1liter per dag is.... Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat Storm het prettigst vind.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tineke zolang je onder een liter blijft is er niets aan de hand.
    Ik was er ook heel erg op gefocust, ze mag maar zoveel hebben dus dat zijn 5 voedingen per dag van 150 cc maar ja Kinley komt 's nachts ook nog dus eigenlijk zijn het dan 6 voedingen.
    Dat zou dus betekenen dat ze maar 120 per flesje zou mogen maar ja daar heeft ze dan weer niet genoeg aan.
    Ik heb het geheel laten varen, zolang ik maar onder een liter blijf.

    De afgelopen dagen heeft ze echt gebunkerd.
    08.00 150 cc
    12.00 150 cc
    16.00 150 cc
    20.00 180 cc
    00.00 150 cc (plus rijstebloem)
    04.00 120 cc.

    Vandaag is het in eens heel anders

    om 4 uur vannacht heeft ze maar 80 cc gehad
    van die van 8 uur heeft ze 100 cc opgedronken
    die van 12 uur helemaal leeg gezopen
    en om 16 uur heeft ze weer 30 cc laten staan.

    Kortom vertrouw je kindje dat die het zelf allemaal wel aangeeft, hoe klein ze ook zijn.

    Hier in twente zeg je beuren ipv tillen :D
     
  6. francescak

    francescak Fanatiek lid

    17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
     
  7. francescak

    francescak Fanatiek lid

    17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @tineke

    Sem heeft dat ook wel eens dat hij zijn ogen draait tijdens het slapen! de kraamhulp had me hier al voor gewaarschuwd dat ze dat deden zodat ik er niet van zou schrikken! het is heel normaal!
    je moet het zien als een soort stuipje! net als dat ze ineens lachen! of andere gezichtsuitdrukkingen. net als de verandering van ademhaling. dat ze daar nog geen controle over hebben!
     
  8. sofie28

    sofie28 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hoi dames,
    wat gaan jullie vlug seg!!ik ben 1 dagje niet geweest en ik kan al 6 blz gaan lezen,wat ik echt niet ga doen!!

    heb wel even heel vluchtig gelezen,maar niet alles grondig!!

    @francescak: ons Noa slaapt overdag ook moeilijk in,ofwel in mijn armen in slaap gewiegd ofwel in de maxi-cosi als we de jongens naar school doen,maar van flesje naar bedje als ze nog wakker is ,dat wil ze niet!!

    @stoppen bv: gelukkig ben ik niet de enige die het niet vol hield met de bv!!maar die flesjes zijn zo gemakkelijk hè!!ze heeft er nu echt voldoening van!!

    Ons noa is dinsdag ook gewogen en is van 3100kg naar 3360kg gegaan!!
    ze krijgt nu al 2 dagen flesvoeding en ze drinkt nog geen 90cc uit,maar komt tussen de 3 a 4u voor haar flesje en s'nachts zit er meestal 6 a 7u tussen haar voedingen,dus eigenlijk doet ze het heel goed!

    groetjes sofie
     
  9. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pluk, ik denk al, wat een raar woord. :( Maar nou is het verhaal me wel duidelijk. :D

    FranceskaK, ik had verwacht ook zo'n softie te worden, maar ik moet zeggen dat het me heel erg meevalt. :D Ik leg Kenji na het voeden eigenlijk meteen in bed als ie slaapt. Hij wordt van de box als ie slaapt alleen maar onrustiger met al dat geluid in huis.

    Sofie, jullie hebben dus ook al een goed ritme te pakken, wat fijn he. :)
    En Noa is ook al flink gegroeid dus, een goed teken!

    Vandaag heeft Kenji een huildagje denk ik. Vanmorgen zijn we even naar de AH geweest, en daar sliep ie lekker in zijn maxicosi. In de auto ook nog. Toen ik thuiskwam meteen in zijn bedje gelegd, en een half uur later begon ie te huilen. De speen wou ie wel, maar die viel er telkens uit, met gevolg dat ik elk kwartier naar boven moest. ;) Na de voeding van 12 uur heeft ie lekker geslapen tot 14.45. Toen heeft ons mam, die hier was, hem uit bed gehaald en zijn flesje gegeven. Daarna weer naar bed gelegd, en om 16.45 begon ie weer te huilen. Dus weer naar boven voor die speen. Maar dat was niet genoeg, dus heb ik hem een half uur vastgehouden en werd ie zo stil. Toen toch maar weer in bed gelegd, want we moesten toch eten. Maar daar was ie het niet helemaal mee eens, en zijn speen wou ie ook niet. Nu is Jurgen hem uit bed halen, en geeft hij hem zo zijn flesje.
    Nu maar hopen dat ie vannacht wel wil slapen, want ik vind het maar zielig voor hem als ie zo overstuur is.
     
  10. slaapzak

    slaapzak Bekend lid

    20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @Jusi ...nou zo'n dagen heeft Pyta ook...en nu lijkt het vaker als of ze niet in slaap kan vallen...
    Ik heb haar wel overdag in de box bij mij...ivm ernstig spugen en er in verslikken...maar nu dat dat minder is denk ik dat we haar naar boven in bedje moet gaan doen...
    en ze kan wel 6 uur zonder voeding maar slaap niet de hele 6 uur....

    @ tineke pppfff de voeding.....nou Pyta had een koemelkallergie..wij zijn toen met de nutrilon pepti begonnen ..maar mw is erg hongerig...met lang sukkelen en veel voedings 150 cc om de 3 uur..wat erg veel is...hebben gewoon een schepje meer erbij gedaan en nu komt ze weer om de 4 uur en kan ook 6 uur zonder in de nacht ..en ze komt dan wel in de nacht maar drinkt niet de hele fles meer meestal 70 cc en het word steeds minder...
    Ik zeg gewoon ja en amen bij de CB...mijn kind doet het goed zo...
    ben wel aan de rijst bloem aan het denken...maar we zitten met de KMA... en ze krijgt al verdikkings middel ivm reflux..
    maar wat ik wilde zeggen..doe wat je moet doen...
    het zijn richtlijnen...geen wetten en iedereen is anders!
    ook onze baby's
     
  11. Torties

    Torties Fanatiek lid

    20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    ja inderdaad.. mijn broer en broertje waren volgens het CB ook echt te dik en me moder had zoiets bekijk het maar als dat kind honger heb..
    Nou ze zijn nou 23 en 17 en het is goed gekomen met ze hoor :D

    @sembem
    ik ga het idd denk ik niet aan het CB vertellen..
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Slaapzak je zou kunnen kijken of een zijliggingskussen dan niet wat is (safe to sleep), dan kun je je kindje op de zij leggen zonder dat ze zich kan draaien en als ze dan moet spugen dan ligt ze in ieder geval niet op haar rug.
    Nu Kinley eindelijk wat beter in haar vel zit gaat ze tussen de voedingen door ook gewoon boven in bed en ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ze daar veel vaster slaapt.

    Jusi voor ons is het een heel normaal woord hoor :D. Net zoals je hier het woord slim gebruikt voor erg.

    Ach bej val'n hej de knee slim kapot dan
    ach ben je gevallen heb je je knieën erg kapot. ;)

    En we doen de ramen en deuren hier niet open maar los 8)

    Zo ik heb net wat nieuwe kleding (bovenkleding) besteld bij de bonprix, daar is het niet zo duur en kan ik dus gerust een vlek op krijgen (zo met de kids) en dan kan het duurdere spul gebruikt worden voor verjaardagen/feestjes enz enz.

    Groetjes Anita
     
  13. Torties

    Torties Fanatiek lid

    20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    nou.. afgelopen maandag kwamen ze hier om 9.00 op huisbezoek en ik was alisa nog net der flesje aan het geven, toevallig zonder kussen ofzo, gewoon op me arm.. en ze zag het voedingskussen liggen, zegt ze gebruik je die niet :(
    dus ik zeg, nou, als ik er zin in heb, zodat ik lekker zit
    nou zegt ze je moet dat gebruiken, want je houding, het gewicht op je enzo.blabla
    ik denk jetje mens je bent net binnen, houdt je smoel :$
     
  14. Torties

    Torties Fanatiek lid

    20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    :D


    voorlopig probeer ik haar nu alweer driekwartier lang aan het slapen te krijgen :( potverdrie.. wordt er zenuwachtig van.. pls. ik wil nog een goede nacht!
     
  15. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    :$:$ grrrrrrrrrrrr
     
  16. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Pluk, grappig dat dialect. :D
    Ik zal maar geen Brabants gaan typen, dan kom je er helemaal geen wijs meer uit. ;)

    Torties, wat een raar mens!
    'Onze' verpleegkundige stelde hele rare vragen vonden wij, maar deze vonden we toch echt het toppunt: "Hebben jullie geldzorgen?"
    Zoiets vráág je toch niet? :$ Dat is toch helemaal niet relevant voor haar, of zien we dat verkeerd. Maar op dat moment was ik echt geschokt ofzo, dus heb naar waarheid gezegd dat we geen geldzorgen hadden.
     
  17. slaapzak

    slaapzak Bekend lid

    20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    ppppppssssssstttttttt
    Pyta ligt van af 21:30 boven te slapen....pppppsssttt en haar fles om 22:15 op en haar medicijnen op...pppppppppssssttt
    en is weer lekker gaan slapen....ppppsssssttttt ik hoop zeker tot 5 uur..zo niet ga ik het rekken....
    Toch ligt het aan ons...wij vinden Pyta zo leuk en willen vaak naar haar kijken .. en snel bij haar zijn... jip we moeten haar los laten..ze is al een groote meid..en kan al alleen boven overdag (middag dutje) en na de fles van 19 uur / 20 uur..

    @ Pluk goede tip! die zou ik van iemand krijgen en die vergeten we al de hele zwangerschap en nu ook weer..
    effe regelen....scheelt money he...
     
  18. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Roos is opnieuw gewogen en..ze komt nu wel erg veel aan, zegt het CB. Ze is in 3 dagen 150 gram gegroeid en dat is voldoende voor de hele week! Stoppen met bijvoeden dus en na overleg nu een speentje gaan gebruiken. Sinds afgelopen vrijdag is ze bijna 4 ons aangekomen....ze woog nu 3960 gram.

    *super ego*
    Intussen zit ik er wel helemaal doorheen. De speen helpt geen zier, ze spuugt hem uit en maait hem er met haar handjes uit. Vanaf 19.00 uur vanavond huilt en krijst ze aan één stuk door. Dat gebeurt wel vaker, maar nu is het wel heél lang. Alleen met voeden is ze even stil, daarna gaat ze gewoon weer door. Alleen haar bij me houden, de borst geven, houdt haar redelijk rustig, maar zodra ze in de wieg gaat, brult ze haar hoofd eraf. Maar ik kan ze niet alle tijd bij me houden of continue aan de borst hebben. Ik kom amper aan drinken of naar de wc gaan toe, zo!

    Ik weet het intussen niet meer. Alle door mijn ouders aangedragen tips werken ook niet en als klap op de vuurpijl is Lief het ook nog eens niet eens met mijn aanpak. Hij vindt, dat ik ze net zo lang moet laten huilen tot ze gaat slapen. Dat deden zijn ouders ook bij hem en hij is er ook niet slechter van geworden, redeneert ie. Maar dat kan ik niet en heus..ik pak ze echt niet meteen op. Maar als ze zo overstuur is dat ze er bijna in stikt, dan kun je zo'n klein kindje toch niet laten huilen?

    Ik vraag me inmiddels serieus af, wat men toch bedoelt met "geniet ervan "want zo is er weinig te genieten. Zeker niet als haar vader het ook nog eens niet eens is met me. Iedereen met een baby herkent vast in meer of midere mate wel, dat slaapgebrek en alle nieuwe dingen aan zo'n baby behoorlijke druk legt op je relatie en we zijn allebei doodop. Maar zo'n klein lief kindje zou je toch juist nader tot elkaar moeten brengen en nu zat ik vanavond te janken met een krijsend kind op de arm. Ik ben zoooo moe. Zo moe...en ik weet écht niet meer wat ik nog kan doen. Ik voel me een slechte mama zo, want kennelijk heeft Roos iets nodig en ik snap maar niet wat. En nu zit ik dus hier...de methode van mijn Lief uitproberend, meteen bloedend hart omdat mijn kind in de kamer ernaast ligt te krijsen van ellende en ik niet naar bed kan omdat ik dat niet aan kan horen. En dat al 6 uur lang......
     
  19. Inge78

    Inge78 Nieuw lid

    27 sep 2006
    1
    0
    0
    Hoi Hellen,
    Lees al een poosje mee met de septembermama's, ben geloof ik op het moment ook zelf aan het bevallen van de tweede......:p
    Ik wil je toch even een hart onder de riem steken! Je bent super bezig met voeden, je kindje groeit goed, op jouw melk! Daar moet je trots op zijn! Je moet echt je eigen gevoel volgen, en je Roosje bij je houden zovaak als jij dat wilt! Verwennen kun je ze echt nog niet, en huilen is echt een signaal waar je aan gehoor moet geven!
    Een site waaraan ik echt bij mijn eerste enorm veel heb gehad is www.borstvoeding.com (aanrader voor alle borstvoedingsmama's!!)
    In het artikel op
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Huid, hersenen en hormonen
    staat misschien wel iets wat je in je situatie nu kunt gebruiken.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding: (nog) niet aan de borst (ook erg interessant....en zo kan ik wel even doorgaan!)
    Twijfel iig niet aan jezelf!
    Je kunt het! Liefs, Ingeborg
     
  20. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hellen, jeetje meid, dat gaat echt niet goed met jullie he. :(
    Ik heb eigenlijk ook geen tips of zo, maar ik leef met je mee. *Dikke knuffel vor jou*
     

Deel Deze Pagina