wat vinden jullie hiervan?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jmm, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

    jmm Bekend lid

    29 mei 2008
    766
    0
    0
    Dat je je eigen huisarts kan bereiken met jouw vragen via haar email en dat je dan na 24 uur bericht krijgt van je huisarts

    wat vinden jullie :

    goed idee en waarom ?


    slecht idee en waarom?

    gr jmm
     
  2. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    bij ons is dat al zo. Binnen 48 uur antwoord.
    Voor spoedvragen en vragen die niet zo "lang" kunnen wachten bel je natuurlijk.
     
  3. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Opzich wel goed denk ik. Het zou de wachttijden enz, korter maken, doordat er minder mensen met dingen heen gaan.

    Maar misschien ook weer niet helemaal geweldig, omdat de arts je niet kan zien, en je dus een vertekend beeld kan krijgen.

    Dus dubbel ;) t heeft zn voor en na delen denk ik.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    wat vinden jullie :

    Wel aardig alleen zou het voor mij alleen werken als het geen acute vraag is. Voor gewoon een algemene vraag die geen haast heeft is wel handig.

    goed idee en waarom ?

    Goed idee omdat je op een medische vraag correct antwoord kunt krijgen van iemand die er verstand van heeft. Op internet opzoeken van een medische vraag kan nog weleens verkeerde informatie opleveren.

    slecht idee en waarom?

    Niet helemaal slecht maar voor een acute vraag is het niet handig. En waar moeten de artsen de tijd vandaan halen?


    Waarom vraag je het?:)
     
  5. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Het kan wel handig zijn als je alleen info over bepaalde zaken wilt. Maar met acute zaken en klachten moet je natuurlijk wel bellen. Het gevaar is misschien dat mensen direct/snel antwoord terug verwachten, en dat kan natuurlijk niet op deze manier.
     
  6. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou ik zou het ideaal vinden hoor!

    De simpele dingetjes, de dingetjes waar je net niet voor DURFT te bellen of waarvan je bang bent dat je je aanstelt zijn dan veel makkelijker gevraagd.

    Ook voor doorverwijzingen aanvragen en/of testjes aanvragen is dan veel makkelijker.

    Stel je voor, een schimmelinfectie die je zelf toch wel herkent. ff receptje vragen, een doorverwijzing gyn. een zwangerschapstestje (even laten weten dat je dus urine komt brengen en afspreken hoelaat etc) zelfde met vermoedelijke blaasontsteking.

    Meestal kan een arts toch niets aan je zien en bij veel van die dingetjes valt er ook niet direct iets te bekijken.

    Hier moet er altijd tussen 8 en 9 gebeld worden smorgens waar je dan een half uur mee bezig bent met alleen maar herhaaldelijk bellen tot de arts niet meer in gesprek is! en smiddags is er niets te bereiken behalve t antwoordapparaat.

    Door mijn gezondheid ben ik smorgens echt heeeeel moe.. en dan die wekker moeten zetten alleen voor dat stomme telefoontje en daarna niet meer kunnen slapen. ik heb er echt een hekel aan!
     
  7. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik zou het ook ideaal vinden,

    bij de Fertiliteitsarts werkt het al zo en dat vind ik echt ideaal..!
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik zou het voor de niet-dringende zaken wel heel gemakkelijk vinden hoor. De reeds genoemde "telefonische wachtrij" of het welbekende antwoordapparaat.... grrrrrr. En inderdaad je vangt hiermee denk ik wel de mensen af die voor simpele dingen/kleinigheidjes in de wachtkamer zitten.

    Nadeel: artsen zouden je kunnen afschepen omdat ze je niet IRL zien.
     
  9. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Voordeel daarvan zou ik weer vinden is dat ik me via de mail niet snel zou laten afschepen! ;) durf ik misschien een iets grotere mond te hebben en meer voor mezelf op te komen als in t echie..
     
  10. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ideaal voor niet dringende vragen! Alleen ben ik bang dat als een huisarts het nu in gebruik zouden nemen ze alleen maar overspoeld worden met mexicaanse griep vragen en dus niet binnen 24 uur kunnen reageren ;)
     
  11. PamPapilio

    PamPapilio Fanatiek lid

    16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

    Nee maar ik zou persoonlijk dan weer een kans zien voor een extra assistente..

    Iemand die de hele dag de mailtjes checkt en beantwoord wat ze kan (zoals de dingetjes over receptjes en onderzoeken etc) en dan de dingen doorstuurt naar de huisarts zelf als die er echt naar moet kijken

    Als ze dan overspoelt worden met mexicaanse griep vragen zouden die dus door haar beantwoord kunnen worden.

    Mocht je kind of oma bijv. namelijk echt ziek zijn en je twijfelt of t een extreem geval is van zoiets dan mail je niet maar bel je. of ga je gewoon heen lijkt mij.


    Ja gelijk aanmoedigen bij alle huisartsen dit! ideaal! :D
     
  12. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij ons bij de HA hebben ze dit al...
    Zoiets dan...idd een email adres van de praktijk...daar kan je ook afspraken via maken..maar ook om advies vragen wat betreft bijv. dieetvoeding/herhaalrecepten

    maar ook voor bijv. wat voorlichting over anticonceptie...erg handig! Dan kan je daarna je keuze maken en gelijk ene recpt krijgen!

    Ik vind het wel makkelijk! en het scheelt weer wachten! Haha!
     

Deel Deze Pagina