Mijn vriend en ik gaan volgend jaar ons eigen bedrijfje beginnen. Nu ben ik op zoek naar een fijn en goed programma voor de bedrijfsadministratie die ik ga doen. Ik wil het van huis uit kunnen doen, dus of een online programma of een mogelijheid om in te kunnen loggen in het programma is wat ik zoek. Verder willen we ook een eigen website, niet te uitgebreid, we verkopen niet via de site. Gewoon voor informatie over wat we doen en welke producten. Welke is aan te raden? alvast bedankt!
wij hebben een eigen zaak en voor de boekhouding gebruiken we Osirius, we hosten en ontwerpen websites dus onze eigen website hosten we zelf natuurlijk
Wil je alles zelf doen of wil je ook een gedeelte van je administratie uitbesteden? Wij hebben het een tijd zelf gedaan met het Davilex programma, en dat werkt prima alleen kun je daar volgens mij niet mee online. Je kunt wel alle losse onderdelen los kopen, wij hadden alleen het account deel, factuur en voorraad (er zijn nog meer onderdelen) hadden we niet nodig. Het is op zich ook niet duur, dus dat valt ook weer mee. Davilex account koste ons v2 jaar terug, ik dacht 250 euro excl BTW. Je kunt dan nog een service abbo afsluiten, mar dat hebben wij nooit gedaan. Omdat we dit jaar toch wat in de knoei kwamen met de belastingdienst (we kunnen beiden wel een administratie voeren, maar de belasting is een vak apart) hebben we besloten om een accountantskantoor in de arm te nemen... Deze: Van Noord Accountants en Belastingadviseurs Je kunt verschillende abbonementen afsluiten, die van ons kost ongeveer 350 euro per jaar... Dan voer je zelf de rekeningen ed in, je regelt de betaling zelf, maar je kunt altijd advies vragen en zij controleren het voor je en regelen de jaarlijkse belasting aangifte. De maandaangiftes doen we zelf...
O ja, nog een toevoeging. Met www.logmein.com kun je overal en altijd op je eigen netwerk inloggen. Wij gebruikten het ook toen we nog met davilex werkten, ik kon dan thuis op de zaak inloggen en zo facturen invoeren...
Bedankt voor je reactie, ik ga zeker even hun site doorspitten. Wij willen eigenlijk hetzelfde, zoiezo de jaarlijkse belasting uitbesteden, de driemaandelijkse (eenmanszaak), doen we zelf, hetzelfde met de facturen ed. Is het van van noord ook dat je overal in kunt loggen, of heb je daar loginmein voor nodig?
Bij Van noord, kun je gewoon overal inloggen, daar heb je logmein niet voor nodig. Log me in gebruikt mijn man nu vooral om vanaf zijn computer op de externe harde schijf te kunnen die hier thuis ligt. Daar zit namelijk ook de backup op van alles.
Bedankt! Dit klinkt goed! De jaarlijkse belasting die zij voor je doen, zit dat in bij het abonnement dat je neemt, of moet je daar nog apart voor betalen?
Misschien is dit ook wat voor je, ik ken mensen die er goede ervaringen mee hebben: Online Boekhouden | KUBUS, de ondernemer
Da's een goeie... Dat moet ik even aan manlief navragen, daar kom ik nog op terug... En ik begin nu ook te twijfelen of je niet moet betalen als je om hulp vraagt. Ik vraag het na, maar dat kan vanavond pas, dan is manlief weer thuis. Dan kan ik meteen even vragen wàt het dan kost...
@ bluesky, als je wilt vragen, graag! @ female, we beginnen een eenmanszaak in motoren @ pisum, ik zal de site even doorspitten, bedankt!