Goed, even antwoord op de vraag zelf. Dominique heeft eergisteren voor het eerst een groentehapje gehad. Worteltje. Ik had een half potje opgewarmd maar ze heeft maar een paar hapjes binnengekregen. Gisteren de andere helft van het potje en mevrouw bunkerde het zo naar binnen! Ze ging helemaal protesteren als het niet snel genoeg ging. Vandaag heeft ze een half potje appel/banaan op en dat vond ze ook lekker. Ik ben van plan het voorlopig even zo te houden. Steeds een half potje en 2 dagen hetzelfde. Om en om fruit en groente zodat ze aan allebei kan wennen. En als ze aangeeft geen trek meer te hebben hoeft ze niet door te eten. Hoop dat je er iets aan hebt en dat alles goed gaat.
Maar dan nog, een kind van 3 maanden is geen kind van 4 maanden! Wij hadden ook een kinderarts die een week voor dochterlief 3 maanden werd vond dat ze wel aan het potjesvoer kon. Notabene een kind uit een zeer atopische familie, dat dysmatuur was en volledie bv kreeg! Hij kon er geen medische reden voor geven, alleen, zijn moeder en zijn vrouw hadden het volgens hem ook zo gedaan. En hij dacht dat de WHO alleen over de derde wereld ging. Daarom vind ik dat je bij adviezen nooit over 1 nacht ijs moet gaan, maar dat je als ouder de taak hebt je goed te informeren over de ins en outs. Hadden wij klakkeloos gedaan wat deze weledelzeergeleerde heer adviseerde, dan was dat waarschijnlijk minder prettig afgelopen voor dochterlief. WAT je dan als ouder beslist, DAT moet je vooral zelf weten. Maar zorg wel dat je weet waarom je iets doet.
Ik geloof dat ik begin te begrijpen waar je felle reacties vandaan komen. Vervelend dat je zo'n minkukel te pakken had. Gelukkig laten de meeste artsen zich beter informeren en geven daardoor betere adviezen. Maar ik begrijp dat je zelf een heel nare ervaring hebt gehad. Misschien is het wel goed om in gedachten te houden dat het meerendeel van de mensen geen noemenswaardige allergieën heeft en dat de meeste kinderen 'op tijd' en gezond geboren worden. Vanuit jouw context begrijp ik je reactie(s) maar probeer de context van anderen te begrijpen.