Ik werk zelf bij TNT als postbezorger en ik bel altijd 2x aan als ik een buspakje(die normaal gezien door de brievenbus past) heb die niet in de brievenbus past. Als er niemand thuis is en er zijn wel buren thuis, dan bezorg ik het bij de buren en doe ik een briefje bij de persoon in de brievenbus dat het bij de buren ligt. Ik had laatst wel een pakketje van Lingerievoortwee.nl(stond op het pakket) die ik moest bezorgen bij iemand. Helaas was diegene niet thuis. Ik heb het pakketje ook niet bij de buren gebracht omdat ik vond dat hun zoiets niet hoeven te weten dat je dit besteld hebt en ik heb toen het pakketje meteen naar het postkantoor gebracht.
Onze post bezorger deed ook nooit een briefje in de bus waar hij het afgegeven had, totdat we hem er een keer op aangesproken hadden, toen deed hij het ineens wel. De reden waarom hij het niet deed, was omdat het teveel tijd kost om zo'n briefje in te vullen....
Ik heb dat ook wel eens gehad, het was bij onze buren afgeleverd en de postbode had gezegd dat hij een briefje in de brievenbus zou doen. Die mensen gingen er dus van uit dat ik het wist en zelf wel mijn pakje op kwam halen als ik tijd had. Het pakje stond dus op 'bezorgd', na een paar dagen en heen en weer bellen bij TNT ben ik maar bij de buren aan gaan bellen en had ik zo mijn pakje weer.
Hier ook een keer gehad. Geen briefje in de bus en tnt zei dat het echt bezorgd was. Niet dus. Na een mail daarna te hebben gestuurd hadden ze het uitgezocht en bleek het bij mijn bovenburen te zijn afgeleverd en die kwamen ook niet aan de deur, terwijl er al een week overheen was gegaan! Maar goed, toen dat ineens boven water kwam daar aan de deur gegaan en het enige wat hun zeiden; vonden het al lang duren voordat je het pakketje kwam ophalen. Tja zonder briefje duurt dat ook wel heel lang! Tuurlijk zijn hun niet verplicht om bij mij met mijn pakketje aan de deur te komen, maar ik zou dat dus wel doen...
bedankt voor al jullie reacties! Ik zit nu eigenlijk op de tnt te wachten, die komt altijd rond deze tijd met pakjes. Komt hij niet dan idd maar eens op het postkantoor vragen. Maar dat moet manlief maar doen, ik kom bijna niet door de sneeuw met mijn slechte bekken.... En als hij daar ook niet is dan wordt het tijd om de klantenservice maar eens te bellen en desnoods een klacht in te dienen.... Hoop wel dat hij binnen nu en een kwartier komt, want moet straks mijn zoon van de PSZ halen...
Overigens is hier zaterdag ook geen gewone post bezorgd, terwijl ik zeker weet dat er wat bij was. Die is net bezorgd, terwijl die normaal 's middags komt. Dus kan best zijn dat de post van vrijdag/zaterdag gewoon niet bezorgd is door het weer...
Maar dan nog is het vreemd dat er staat dat je pakje bezorgd is toch? Sowieso vreemd dat er geen briefje in de bus ligt. Ik snap ook niet echt wat voor moeite dat kost. Hopelijk krijg je je pakje snel! Vorige week had ik het ook, maar dan werd er niet bezorgd door de sneeuw. Tja, daar kon de afzender ook niets aan doen natuurlijk, maar vond het wel vervelend haha .
O, kun je niet bij ons komen werken? Altijd gedoe hier, we krijgen elke week pakjes voor de praktijk (nou ja dat zou de bedoeling zijn) en het gaat altijd mis. Het bedrijf wat de pakjes verstuurt is ook ten einde raad, want hun klanten lopen weg, omdat de pakjes te laat of helemaal niet aankomen. Waarschijnlijk ligt het ook niet aan de bezorgers, maar gaat er daarvoor al mis. Track en Trace klopt idd vaak niet. Staat er in afleverroute, komt het niet aan of in sorteercentrum en dan staat er ineens iemand met het pakje voor de deur...
Ik zeg niets, ik werk bij de concurrent hahahaha Nee hoor, zonder dollen, ik vind TNT an sich een goed bedrijf.
Hier gelukkig geen problemen met de TNT. Altijd keurig een briefje in de bus. Op maandag worden er geen pakjes bezorgd, tenminste hier niet.
Oh, ok geen pakje op maandag. Dan kan het morgen dus ook nog. Ik denk dat ik straks toch maar even bel...
Dit staat op de site van de TNT: Bezorgservice Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag tot en met vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging. Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd. Wilt u géén bezorging bij de buren Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Hoe werkt het? 1e bezorging 2e bezorging dinsdag-woensdag tussen 9.00 en 21.30 uur woensdag- donderdag tussen 9.00 en 21.30 uur donderdag -vrijdag tussen 9.00 en 21.30 uur vrijdag -zaterdag overdag (*) zaterdag -maandag overdag (*) Rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag niet op zaterdag, maar op maandag bezorgd.
Nou, geen pakje tot dusver.... Heb met de klantenservice gebeld en daar vinden ze het vreemd. Er staat ook niks bij vermeld over bij de buren afgeleverd of op postkantoor ofzo. De meneer aan de telefoon ging het doorgeven aan het distributiecentrum. Grote kans dat ik nooit weer wat hoor...... Balen! Ik ga in elk geval nog langs het postkantoor en vraag de buren nog maar eens.....
Ik heb vroeger op de klantenservice gezeten en als een pakket als bezorgd staat en je hebt het niet dan is er een grote kans dat het inderdaad zoek is. De verzender kan voor je een onderzoek opstarten. Dan kan het nog weleens gevonden worden op een distrubutiekantoor
En ja hoor, daar kwam de TNT met mijn pakje. De bezorger snapte er niks van. Hij komt hier altijd dus weet echt wel of hij hier wel of niet is geweest. Maar goed, na 6 dagen is mijn skipakje gearriveerd... Zit nu in de wasmachine, kan ze hem morgen aan!