wat mij vandaag gebeurde op het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn moeder heeft mij nooit toegesproken dat ik maar moet terugslaan wanneer ik geslagen word door een ander kind, denk dat een kind dat zelf wel op kan lossen. Zou haar wel meegeven om de slimte te zijn en weg te lopen wanneer iemand agressief doet of ruzie zoekt.
     
  2. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    je spreekt jezelf dan ook n beetje tegen ninien je bent tegen slaan maar je leert je dochter wel terug te slaan?
     
  3. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    daar ben ik het mee eens die normen zal ik mijn dochter zeker ook meegeven weglopen als iemand agressief is of ruzie zoekt maar ze hoeft zich niet door iemand te laten slaan! dan mag ze van mij zeker weten terugslaan!
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ze is nu al een enorme mepperd (haar neefje krijgt er regelmatig van langs en pas nog een meisje in de supermarkt) dus denk dat dat wel goed zit.. ben op het moment meer bezig om het haar af te leren haha.
     
  5. haha ik zat er op te wachten ;)
    Dat ik mijn dochter leer om van zich af te slaan , brengt een bepaalde situatie met zich mee, ze hoeft zich niet te laten slaan
    als 3 x waarschuwen, en naar de juf gaan niet helpt, mag ze van mij een keer slaan, maar dat doet ze dus niet..

    Verder leer ik haar dus in de meeste situaties gewoon weg te lopen;)

    Maar je reageert niet op het stukje dat ze zegt ik wil niet slaan
    en dat menige moeder daar een voorbeeld aan kan nemen...
    wat vind je daar dan van?
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn kind kan juist heel goed van zich afpraten die heeft hoeft daar niet voor te slaan. Heb toevallig al een schoolgaand kind dus weet precies waar ik over praat.
    Denk dat je ook beter moet lezen, ik leer mijn kinderen niet dat ze zich moeten laten slaan, ik leer ze het alleen op een andere manier op te lossen.Namelijk door middel van praten, en als het echt nodig is dan mag ie gerust een klap terug geven;) als het goed is kon je dat ook lezen;).
     
  7. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    dat vind ik een goede eigenschap voor n kind van 6 maar nee die zelfbeheersing zal ik niet hebben als iemand mijn dochter slaat :) want dan krijg ik een waas voor me ogen je kan bij mij ver gaan maar poten van me kind afhouden klaar!
     
  8. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    dat is dan doodgewoon jou mening ik denk daar anders over tuurlijk heb ik liever dat me dochter de confrontatie uit de weg gaat maar als iemand haar slaat leer ik haar dat ze terug mag slaan punt
     
  9. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En inderdaad de beste oplossing is weglopen, dat is ook iets wat ik mijn zoon leer. Zijn er kinderen die je uitdagen of willen vechten. Draai je om en loop weg, dat soort kinderen zijn alleen maar dom.
     
  10. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    zo denk ik er ook over maar als iemand anders mijn dochter eerst slaat tja dan zal ze hopelijk diegene een lesje leren hahaha
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja tuurlijk hoop ik dat ook, maar ik hoop als eerste dat hij het verbaal op lost. Als iemand echt te ver gaat, dan mag hij gerust van mij slaan.

    Mijn zoon moest een tijdje met een taxi naar de opvang vanuit school. Daar zat een jongen in die hem de hele tijd uitdaagde, tong uitsteken, middelvinger opsteken, gemene dingen zeggen en zelfs een keer slaan. Mijn zoon heeft het de hele tijd genegeerd en hem waarschuwingen gegeven. Naar een paar keer waarschuwen vond ie het genoeg en zei tegen het jongentje 'kijk eens naar buiten' en heeft hem vol in het gezicht geslagen.
    Moet je eerlijk bekennen dat ik daar best om lachen moest. En ook trots was dat hij die jongen niet over zijn grens liet gaan.

    Maar goed we gaan zo wel heel erg off topic;)
     
  12. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Petje af voor je zoon en jouw/jullie opvoeding Lovely! :) Namen maar meer ouders en kinderen hier een voorbeeld aan, dan zou de wereld er een stuk vrediger uitzien. ;)
     
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Daar sluit ik me bij aan!
     
  14. Kletskous

    Kletskous Niet meer actief

  15. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja oke dat jij het altijd met lovely eens bent dát weten we nu ondertussen wel ;)
     
  16. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Zo, ik had die vrouw even flink de les gelezen. Die vrouw slaan, dat zou ik zelf niet doen (al zouden mijn vingers jeuken om haar een flinke tik over de vingers te geven :x). Ik denk dat mijn dochtertje daar alleen maar banger van zou worden. Gelukkig kan ik me met woorden redelijk scherp uitdrukken.
     
  17. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En wat is daar mis mee?
     
  18. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    naja t begint wel n beetje op te vallen
     
  19. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hahahaha vreeeedeee op aaaaarde ;)

    maarem als iemand het in haar botte hoofd haalt om mijn kind te slaan zou ik haar verbaal echt finaal de grond in praten! Mocht die dame iets terugzeggen wat me niet aanstaat zal ik haar laten voelen dat 'petsen' niet fijn is!
     
  20. tssss zijn jullie hier nou nog bezig :$

    hup een klap erop en klaar :D
     

Deel Deze Pagina